Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 18. Dec 2020 14:48

jarino napísal:Korzár píše blbosti. Zobrali dvojposchodové jednotky, ktoré viac stáli ako jazdili a namiesto nich do KE prišli dve súpravy zložené z rovnako starých vozňov. Hrozná krivda...

Predpokladám, že tieto išli do KE:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ ... r-2100.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdgteer.php
Hmm... to mi je teda "podraz". "Hrozné" vozne dostali, to vám poviem :roll:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

O. T.: Osobná doprava - ZSSK, (RegioJet) etc.

Odoslaťod KN.SK » 29. Dec 2020 19:01

Naši regionálni/mestskí političkovia sú celí nadšení, že sa im opäť podarilo presadiť, že vo vagónoch rýchlovlakov Bratislava — Dunajská Streda — Komárnoinfotabule dvojjazyčné, i v maďarčine, ako tomu bolo i za éry RegioJetu. Nieže by mi to extra vadilo, no mali by sa predovšetkým starať o dôležitejšie veci nutné, či potrebné pre svojich občanov, pre rozvoj regiónu, ktorý stagnuje 20 a chradne už 10 rokov, no naproti tomu Dunajská Streda ani nie. 1492
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 29. Dec 2020 19:36

Ina zabavny vydobytok *** zeleznic: Kosice maju aj napriek covidu 2x denne EC spojenie do Budapesti, 1x SC spojenie do Prahy, len do Bratyslavy z nejakeho dovodu nYšt. A najrychlejsi spoj verejnej dopravy KE-BA je non-stop bus CK DAKA za 5h15m :-) https://bus.daka.sk/ (predpokladam, ze juznou trasou)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 29. Dec 2020 19:42

akoze nist...mas predsa rychliky v case 5:50 alebo 6:33 :lol: ten bus asi juhom ked je to 398 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 29. Dec 2020 19:50

nyst lebo hovorim o vlakoch vyssej kategorie IC/EC/SC
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jolu » 29. Dec 2020 20:24

Predsa sa v IC vlakoch covid šíri rýchlejšie! Preto su IC spoje BA-KE ZSSK dočasne zruúšenéé!
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod KN.SK » 29. Dec 2020 21:01

DrX napísal:Ina zabavny vydobytok *** zeleznic: Kosice maju aj napriek covidu 2x denne EC spojenie do Budapesti, 1x SC spojenie do Prahy, len do Bratyslavy z nejakeho dovodu nYšt. A najrychlejsi spoj verejnej dopravy KE-BA je non-stop bus CK DAKA za 5h15m :-) https://bus.daka.sk/ (predpokladam, ze juznou trasou)
Ľa, len "pomalší", s predpokladom, že i tie rýchlejšie idú spodkom, :wink: :
16:10 30/12
Košice, Autobusová stanica, KE
Linka č. 102519 (Cestovná kancelária DAKA, s.r.o.)
Nástupište 3
17:20
Rožňava, Autobusová stanica, Rožňava
18:10
Rimavská Sobota, Autobusová stanica, Rimavská Sobota
18:40
Lučenec, Autobusová stanica, Lučenec
19:40
Zvolen, Autobusová stanica, Zvolen
21:00
Nitra, Autobusová stanica, Nitra
21:40
Trnava, Autobusová stanica, Trnava
22:30
Bratislava, Autobusová stanica, BA 1494
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 30. Dec 2020 17:01

Ľa, len kukas na zle spoje:
31/12
12:00 Košice, Autobusová stanica, KE Linka č. 102518 (Cestovná kancelária DAKA, s.r.o.) Nástupište 3
17:15 Bratislava, Autobusová stanica, BA

23:59 Košice, Autobusová stanica, KE Linka č. 102518 (Cestovná kancelária DAKA, s.r.o.) Nástupište 3
05:14 Bratislava, Autobusová stanica, BA

A ze je to spodkom je jasne z kilometrov, ako uz poukazal devil: 398 km naokolo blizsie nebude :-)
http://ckdaka.sk/files/upload/CP_DAL_10 ... 2.2020.pdf
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod KN.SK » 30. Dec 2020 20:09

Ľaľa i čitac:
Ľa, len "pomalší", s predpokladom, že i tie rýchlejšie* idú spodkom, :wink: : (12:00 - 17:15; 23:59 - 05:14)* 1495
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 30. Dec 2020 21:18

a teraz to skus este raz a zrozumitelne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Osobná doprava - ZSSK, ÖBB, etc.

Odoslaťod KN.SK » 05. Jan 2021 12:27

Tu tvrdia, že:
Na trase, ktorá je v prevádzke už dlhých 120 rokov, vybudovali druhý pár koľajníc len na úseku Dunajská Streda-Bratislava, ...
:roll:
Ja väčšinou vidím len jednokoľajku medzi stanicami i tam, na tom úseku, hoci niekde je už i "rezerva" pre druhú koľaj. 1506
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 05. Aug 2021 16:19

LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 05. Aug 2021 21:37

Nebol náhodou Matelko proti rušeniu bezplatnej prepravy vo vlakoch? :)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod crossroad » 13. Aug 2021 22:58

takze oddnes definitivne podla ocakavania aj vychod dostane supravy 660 od Skody, ktora vyhrala tender ,dnes sa uzavrela zmluva s vitazom https://www.zssk.sk/aktuality/regionaln ... jJ-stYy8d8
crossroad
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 10. Júl 2021 00:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod crossroad » 18. Aug 2021 15:48

crossroad
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 10. Júl 2021 00:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod mirecko255 » 18. Aug 2021 18:16

mirecko255
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 412
Založený: 02. Dec 2015 07:38

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod crossroad » 18. Aug 2021 19:07

velka vdaka za clanok, velmi zaujimavy ..velka skoda ze aj v druhom tendri pre vlaky na vychod nevyhral stadler to by bola kvalita celkom inde(predpokladam ze do sutaze sli so supravami flirt 160/prip kiss160).. zial tender je stale nastaveny na ceny tak sa rovnocenna sanca uspiet v tedri inym ako skoda dat neda.. v prvom pripade sice stadler uspel ale jeho polska odnoz ktora cenu skody dokazala podliezt
crossroad
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 10. Júl 2021 00:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod crossroad » 26. Aug 2021 23:22

crossroad
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 10. Júl 2021 00:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 14. Okt 2021 21:32

Plánované (už schválené) investície do parku vozidiel od roku 2016

25 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) - projekt EÚ
• celkový objem: 160 miliónov eur
• predpokladané dodanie: 2020 – 2022 (22 ks EJ je už v prevádzke)
• nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský a Trenčiansky kraj)

21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) - projekt EÚ
• celkový objem: 77 miliónov eur
• dodanie: 2019 – 2021 (všetkých 21 ks DMJ je už v prevádzke)
• nasadzovanie: regionálna doprava (Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj)

5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň  projekt EÚ + vlastné zdroje
• celkový objem: 38,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: január 2021 – december 2021 – všetky jednotky sú už na Slovensku, aktuálne prebieha ich schvaľovací proces a dokončuje sa infraštruktúra na ozubnicovej železnici
• nasadzovanie: regionálna doprava (tatranské elektrické železnice a ozubnicová železnica), predpokladané nasadenie – september na adhéznej trati a október na ozubnicovej železnici

35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks) - vlastné zdroje
• celkový objem: 66,8 milióna eur
• dodanie: 2018 – 2021 (všetkých 35 ks nových vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

51 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz - vlastné zdroje
• celkový objem: 37,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (48 ks modernizovaných vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

37 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (11 ks) a série Bpeer (26 ks) - vlastné zdroje
• celkový objem: 3,9 milióna eur
• dodanie: 2016 – 2020 (všetkých 37 ks renovovaných vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)

35 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bdt
• celkový objem: 37,8 milióna eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč)
• podpis zmluvy: 15. 1. 2021
• prvý dodaný vozeň: predpokladáme 12/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023


17 ks nových osobných vozňov (klimatizované vozne druhej triedy s možnosťou prepravy bicyklov pre regionálnu dopravu)
• celkový objem 32,98 milióna eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč)
• podpis zmluvy: 15. 1. 2021, dodatok č. 1 zverejnený 26. 2. 2021
• predpokladané dodanie prvých vozňov: 8/2022
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023


15 ks modernizovaných elektrických jednotiek 425 ukončený proces VO vydaným Rozhodnutím zo strany ÚVO, v ktorom bolo konštatované, že nedošlo k porušeniu zákona o VO, aktuálne prebiehajú procesy pred podpisom Zmluvy o dielo s dodávateľom
• celkový objem 3,495 milióna eur
• oblasť nasadenia: Vysoké Tatry
• podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023


15 ks dieselmotorových jednotiek (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 6. časť) – súťaž je vo fáze predkladania ponúk. Po ukončení lehoty na predkladanie ponúk bude dokumentácia z procesu VO predložená na výkon kontroly zo strany ÚVO. Zároveň tak v súčasnosti prebieha aktualizácia štúdie uskutočniteľnosti a CBA analýzy na základe pripomienok zo strany ÚHP
• predpokladaná hodnota zákazky: 67 250 000 eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Žilinský kraj (Kysuce – Čadca, Žilina, Rajec) aj Prešovský kraj
• predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023


9 ks elektrických jednotiekukončená kontrola dokumentácie VO na ÚVO
• hodnota zákazky: 76 281 300 eur
• oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Lipany – Plaveč, Košice – Michaľany – Trebišov, resp. po elektrifikácii až po Humenné, Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou)
• podpis zmluvy: 9/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023


4 ks elektrických jednotiek pre regionálnu dopravu (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 7. časť) – aktuálne prebieha predkladanie ponúk, následne sa bude predkladať dokumentácia z procesu VO na výkon kontroly na ÚVO.
• predpokladaná hodnota zákazky: 76 955 000 eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Nové Zámky, Bratislava, Žilina
• predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 10/2023


30 ks modernizovaných osobných vozňov Bdtmee (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 8. časť) – prebieha kontrola dokumentácie VO na ÚVO
• predpokladaná hodnota zákazky: 32 400 400 eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Zvolen – Košice, Brezno (južná trasa)
• predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023


Po Vrútkach vzniknú v Nových Zámkoch, Zvolene a Humennom tiež nové strediská technicko-hygienickej údržby (THÚ), ktoré zvýšia kvalitu vykonávania čistenia, údržby, technických kontrol a menších opráv vlakových súprav.
THÚ Nové Zámky
Predpokladané náklady na výstavbu strediska THÚ v Nových Zámkoch sú 41,812 mil. € bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:
• Európsky fond regionálneho rozvoja: 29,683 mil. €,
• ŠR SR: 5,238 mil. €,
• ZSSK: 6,891 mil. €.
Začiatok výstavby bol v septembri 2021 a jej trvanie odhadujeme na 20 mesiacov.

THÚ Zvolen
Predpokladané náklady na výstavbu strediska THÚ vo Zvolene sú 33,992 mil. € bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:
• Európsky fond regionálneho rozvoja: 24,197 mi. €,
• ŠR SR: 4,270 mil. €,
• ZSSK: 5,525 mil. €.
Začiatok výstavby bol v septembri 2021 a jej trvanie odhadujeme na 20 mesiacov.

THÚ Humenné
Predpokladané náklady na výstavbu strediska THÚ v Humennom sú 29,969 mil. € bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:
• Európsky fond regionálneho rozvoja: 20,160 mil. €,
• ŠR SR: 3,558 mil. €,
• ZSSK: 6,251 mil. €.
Začiatok výstavby bol v septembri 2021 a jej trvanie odhadujeme na 20 mesiacov.

Zdroj: https://www.facebook.com/ZSSK.sk/posts/ ... 4968143440
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 08. Nov 2021 23:23

8.11.2021 zverejnený "reformný GVD 2021/2022"
https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/ ... -22_SK.pdf
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 09. Nov 2021 11:01

Analytici z MF asi nedovidia ďalej ako do Žiliny, lebo ak dobre pozerám, na východe sa poriadne nič "nezreformovalo", okrem toho, že zrušili jeden ranný REX z PO do KE.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 09. Nov 2021 11:55

No neviem. Ja pokial vidim, tak zvysenie poctu REXov na trati 160 KE-ZV zo 4 na 6 je znacny posun (aj ked vo ZV sa musi prestupovat - to sa ale casom zas da vratit spat). A hlavne, zvysenie poctu ECcok KE-BP na trati 169 z 2 na 7 denne je dost radikalna zmena. V podstate z toho zas vychadza, tak ako pri dialniciach, ze pre cesty do Viedne a vsade na zapad/juh bude lepsie ist z Kosic cez Budapest. Celkom sa zabavam na tom, v koho zaujme na Slovensku je takyto vyvoj (na madarskej strane sa to dalo ocakavat, lebo tie ECcka uz tento rok chodili do Hidasnemeti). Urcite by skor malo byt v nasom zaujme, aby boli aj juhom aspon 4 IC/Ex vlaky PO-KE-LC-ZV-BA, ci uz s dvojsystemovymi lokomotivami alebo s preprahom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 28. Nov 2021 10:06

pozri sa na cp. zo 6 parov REXov 1 nebude mat prestup na R vo Zvolene z casovych dovodov. cize
- na trati 160 namiesto 4 priamych dennych vlakov bude 5 nepriamych a jeden bez nadvaznosti
- celkovy cas 6:35 sa ale neskratil ani o minutu, to co sa usetri pri prestupovani sa pridalo do casu jazdy
- na trati 150 sa skratili dva vecerne R, namiesto BB koncia v LV a ako bonus je bez nahrady zruseny ranny expres do BA.

3-4 IC su cez ZA aj to neviem ci sa uzivia lebo teraz chodi 1 denne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 29. Nov 2021 12:21

Pokial viem, v smere BA-KE su aktualne len try priame spoje: ranny zacina o 9:13 vo ZV.

3-4 IC cez ZA + 2-3 EX z PO cez ZV by bolo idealne, aby sme sa aspon priblizili tomu, ze do BP bude 7 ECcok.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 20. Dec 2021 19:08

EmBe napísal:Plánované (už schválené) investície do parku vozidiel od roku 2016


15 ks dieselmotorových jednotiek (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 6. časť) – súťaž je vo fáze predkladania ponúk. Po ukončení lehoty na predkladanie ponúk bude dokumentácia z procesu VO predložená na výkon kontroly zo strany ÚVO. Zároveň tak v súčasnosti prebieha aktualizácia štúdie uskutočniteľnosti a CBA analýzy na základe pripomienok zo strany ÚHP
• predpokladaná hodnota zákazky: 67 250 000 eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Žilinský kraj (Kysuce – Čadca, Žilina, Rajec) aj Prešovský kraj
• predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023


ÚHP zverejnil aktualizáciu hodnotenia projektu:
- ÚHP zverejnil hodnotenie pôvodnej štúdie uskutočniteľnosti projektu v decembri 2020 a odporúčal projekt nerealizovať pre nízku prioritu, neefektívne využitie vozidiel a vysoké investičné náklady.
- ZSSK projekt zásadne upravila a zvýšila jeho hodnotu za peniaze. Úpravami sa znížil rozsah nákupu z 15 na 9 DMJ a zmenilo sa nasadenie vozidiel na trate Poprad – Plaveč / T. Lomnica a Margecany – Nálepkovo.
 Cieľom projektu je zvýšiť kvalitu železničnej osobnej dopravy nahradením starších vozidiel modernými. Projekt umožní vyradiť staré vozidlá radu 812 a nasadiť zánovné jednotky 840 na trať Bratislava – Komárno alebo iné regionálne trate, ktoré ale štúdia nešpecifikuje

Po aktualizácii využíva projekt vozidlá efektívnejšie a je spoločensky návratný, aj keď nepatrí medzi investičné priority ZSSK. Vďaka zmene tratí bude stačiť na obsluhu približne rovnakého počtu cestujúcich menej vozidiel, ktoré najazdia viac kilometrov a budú tak efektívnejšie využité. Z analýzy vozidlového parku ZSSK vyplýva avšak ako hlavná priorita náhrada starých elektrických rušňov. Návratnosť projektu je možné zvýšiť nasadením DMJ aj na vlaky REX Margecany – Banská Bystrica, s čím potenciálne uvažuje aj štúdia, na úkor trate Studený Potok – Tatranská Lomnica, kde budú slabo využité.  Projekt je po zohľadnení sekundárnych prínosov spoločensky návratný napriek chybám v štúdii (potenciálne BCR = 1,7). Štúdia nesprávne porovnáva parametre nových vozidiel z projektu a skutočných vozidiel, zároveň ale neuvažuje so sekundárnymi prínosmi z využitia súčasných DMJ 840 ako náhrady za staré motorové rušne a s plánovaným predĺžením jazdy nových DMJ z Margecian až do Banskej Bystrice.

Niektoré odporúčania ÚHP:

Pokračovať v realizácii projektu pod podmienkou optimalizácie ich nasadenia v súlade s pripravovaným národným Plánom dopravnej obslužnosti (PDO).
 Rozšíriť nasadenie nových jednotiek aj na vlaky REX Margecany – Banská Bystrica.  Uvoľnené DMJ radu 840 využiť ako náhradu za staré motorové rušne a vozne na tratiach Bratislava – Komárno alebo Zvolen – Žilina.  Zvážiť možné posilnenie prímestskej dopravy v úseku Poprad – Kežmarok na špičkový interval 30 min
s predĺžením linky do Svitu v súlade s PDO PSK a pripravovaným národným PDO. (gescia MDV SR)

Projekt prinesie efektívnejšie využitie vozidiel v porovnaní so súčasným stavom aj s pôvodne plánovaným nasadením vozidiel v Žilinskom kraji.

https://www.mfsr.sk/files/archiv/22/Hod ... VyIbr4fxlg
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.