Moderátor: Moderátori
pa3ck napísal:Sulík práve na tlačovke oznámil, že podáva trestné oznámenie na Marcela S. z Petržalky
jarino napísal:Problém je, že tieto úrady sú personálne poddimenzované a preto všetko dlho trvá. Koniec-koncov takýto špekulanti sa určite dajú aj inak poriešiť.
pa3ck napísal:Sú určené aj na znižovanie následkov znečistenia spôsobeného cestnou dopravou. A podpora využívania (elektrickej koľajovej) hromadnej dopravy medzi to patrí.
PK napísal:770 milionov rocne doplatok na zeleznice? Este niekto potrebuje dokaz o tom, ze zeleznice na osobnu dopravu su v dnesnej dobe prezitok? Je to doprava z 19teho storocia.
Tieto statne peniaze rozdelit do vystavby ciest a podpory lokalnej leteckej dopravy.
Boli by sme celkovo na tom ovela lepsie ako sme teraz.
asdf napísal: Šťastný to človek. Na ranných vlakoch vychádzajúcich z Brna/Břeclavi, kde asi RJCZ nemá žiadne technické zázemie, nie je problém jedno-dve WC na celú súpravu. Normálne RJ nevyužívam, ale pri dochádzke z Brna do Pardubic som ochotný pre pol hodinu spánku (vychádza to tam časovo lepšie), riskovať aj toto Cestou naspäť už potom 1. trieda metropolitanu/railjetu a, čuduj sa svete, niekoľkokrát som tam stretol aj Radima Jančuru. Asi si robil prieskum konkurencie
asdf napísal:1) RJSK sľuboval posilnenie dopravy pri zrušení IC vlakov. Keď sa IC vlaky zrušili, nič z toho nesplnil.
2) RJSK celú dobu jazdil za výrazne vyššie cestovné ako v ČR, kde nielenže netvrdí, že končí, ale naopak je v zisku.
3) RJSK od nástupu IC vlakov (ktoré mimochodom nie sú zadarmo) nepochopiteľne opustil akékoľvek revenue management nástroje, kdežto "skostnatelá" ZSSK ich na IC vlakoch aktívne využívala.
RJSK mal celú dobu jazdenia na Slovensku hlavne prevádzkové problémy, proste sa roztiahol moc do diaľky, chýbali vozne, chýbali údržbové kapacity. Celé to o vlakoch zadarmo a kapitánovi bola len exitová stratégia RJSK, ako si zabezpečiť publicitu do budúcna a priestor na návrat, na ktorú im bohužiaľ dosť ľudí skočilo.
vyjadrit svoj nazor mozes aj bez toho aby si vstupil do konania. npr. mozes spustit peticiu. ucastnik konania je ten koho sa vec dotyka. nech teda preukaze ako sa ho v petrzalke dotyka stavba o 100 dalej a tom nech rozhodne urad. kaucia je bud smiesny peniaz co nic neriesi alebo velke peniaze co niekto nemusi mat k dispozicii a pritom stavba bude v jeho susedstve.Neviem prečo by som nemal právo vyjadriť svoj názor a nevstúpiť do konania.
PK napísal:ondrejko_t:
kratka vzdialenost nie je obmedzenim pre lietadla. KE - BA linka lietala nieco cez 30 minut.
Chvilu bola v prevadzke aj "najkratsia letecka linka na svete" Bratislava - Vieden.
Nikto nepovedal, ze tam maju lietat 737, su aj mensie lietadla.
Ak by bol dopyt tak ponuka by sa spravila. Zrusenim dotacii na vlaky by sa vlastne zjavilo, ze letenka je realne lacnejsia ako listok na vlak. Ak by mal clovek platit 40E za cestu BA - KE tak by ich dost vela ludi dalo radsej za letenku v rovnakej cene.
devil:
No rozoberme si to: Moj nazor na diesely som napisal vyssie, presadzuju sa z drvivej casti kvoli pokrivenemu trhu a vypalnickym spotrebnym daniam na benzin. Takze problem s NOx je sposobeny spotrebnymi danami. Tych par percent ktore sa naozaj hodia na dlhe mimomestske trasy ti kvality vzduchu neovplyvni.
Priamovstrek je presadzovany tiez len kvoli nasilnemu znizovaniu CO2. Takze castice ktore su domenou priamovstreku a nafty mozme tiez vypustit.
CO je od Euro 4 pre benzin nexistujuci problem, rovnako ako Uhlovodiky od vynajdenia katalyzatora.
Z vlastnej skusenosti viem, ze v Kalifornii pri 10 nasobnej hustote premavky je lepsi vzduch ako u nas, sposobene tym, ze tam su takmer bez vynimky vsetky auta benzin a vacsina nepriamovstrek.
Zeleznice nemusime hned zrusit, ale uplne prestat dotovat, nech prezije len to co je potrebne a uzivi sa same.
Pacho napísal:veľký " hon" na dízle a dopadlo to tak,
Pacho napísal:len niekoľko postrehov všeobecne . Lístok KE-BA cca 20€. s autom pri trocha úspornej jazde sa to dá spaviť.
Pacho napísal:Pred koronou sa spravil veľký " hon" na dízle a dopadlo to tak, že celoeurópsky sa v podstate ešte zýšila zaťaženosť prírody emisiami, hlavne pre vyššiu spotrebu benzínu a zvyšujúceho sa predaja SUV s benzínom s enormnou spotrebou. Dokonca kdesi som čítal, že v extrémne znečistenom ovzduší, nové dízle pracujú vlastne ako čistička ovzdušia
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.