jarino napísal:Úsek Lipníky - Kuková vôbec nie je pripravený. To znamená, že nie je kde pokračovať. Mimo toho ako už bolo spomenuté, na Humenné sú väčšie intenzity.
UHP sa zrejme k tomu nedostala.
Jarino, to že to nie je pripravene, ale myslím si, že v tejto fáze je to ešte možné. Ja som len chcel upozorniť na to, že úsek Kapušany_Lipníky má EIA a myslím si, že asi aj DUR. Ako dlho sa konalo a koná pri úseku II. etapa severného obchvatu Prešov? A stále nič. Pokiaľ v tejto fáze by UHP konalo a optimalizovalo, pričom by sa zrušil úsek Lipniky-Kukova, ktorý by bol rozdelený medzi susedné úseky, čo som vo svojom príspevku spomínal, tak by boli aj dlhšie úseky, ušetrilo by sa na ďalších konaniach ako výkupy pozemkov, DSP, VO až po výstavbu, čo stoji tiež nezanedbateľné peniaze. Jednoducho to urobiť na prvý krát a poriadne bez ďalších oprav a s tým spojených výdavkov. Bolo by lepšie to prehodnocovať ešte v čase nízkej rozpracovanosti a napr. v tejto fáze, ako špekulovať neskôr napr. vo fáze VO, ako to bolo pri Soroške.
No a k UHP len toľko, že boli zriadené za účelom dohľadu nad financiami. K početnému stavu sa nebudem vyjadrovať, lebo všade stále počuť, že by sa štátna správa mala zoštíhľovať. Ak oni pracujú a rušia návrhy vo vysokom štádiu pripravenosti a podávajú návrhy na zlepšenie, tak je to zbytočný útvar, lebo nešetria financie, ak boli pred VO už financované projekty, zbytočne premrhaná práca, čas, mzdy štátnych úradníkov a ďalších subjektov s nimi spolupracujúcich pri DUR, DSP, niekedy aj financie k výkupu pozemkov a v súvislosti s vyhlasovaním VO a dôsledkami z jeho zrušenia.
Čo sa týka Humenného, ak by sa vystavala D1 po MI, tak opäť sa zmenia toky dopravy. Ak nebodaj by bol súčasne naprojektovaný a postavený na širokej rovine bez množstva obci privádzač od Sniny a Humenného k D1 a nie v úzkych dolinách od HN cez VT po Lipníky, tak sa skutočne minimalizuje doprava v smere na VT a PO. Ak BA-KE je možné naokolo cez PO a ZA, tak nie je dôvod tiež SV a HN do PO cez KE, pričom výstavba ciest na rovine je lacnejšia ako po vrchoch a dolinách s mostami a tunelmi. Ak niekto namietne Dargovský kopec, tak ten sa bude musieť stavať, tak či tak hoci neskôr, kvôli celistvosti D1.