Pred pár rokmi som prišiel s týmto návrhom, ktorý som predostrel aj vedúcemu SC ŽSK. Uznal, že by to bolo dobré riešenie, lenže nerealizovateľné (pokiaľ budú v NDS a SSC Ficovi ľudia). Okrem iného sa takéto veci plánujú až 8 rokov. Takže výstavba tejto časti privádzača/obchvatu je naozaj v nedohľadne, najbližších minimálne 10r.
Realizovaním tohto variantu by sa úsek privádzača 1/64 skrátil o 0,9km.
- privádzač by začínal pod Turskou skalou a viedol by po nasype v dnes už nevyužívanej a schatranej skládke dreva
- terajší úsek 1/64 Turska skala - Porubka (priecestie) by sa úplne zrušil
- žel. priecestie do Turia by sa zrušilo
- žel. priecestie na terajšej 1/64 by slúžilo už iba pre majiteľov 3 rodinných domov+chatiek, cyklistov a návštevníkov pizzerie Brod.
- vybudovala by sa nova komunikácia III. triedy 2084 súbežne so železnicou, ktorá by spájala Turie s Porubkou (pozemky patria železniciam SR)
- terajšiu cestu 1/64 Porúbka - Bytčica by som premenoval na cestu lll. triedy 2084.
Neskôr by sa žel. stanica Porúbka presunula k terajšiemu žel. priecestu 1/64 (ŽSK to tiež plánuje), a z lokality okolo pizzerie Brod by vznikla rekreačná oblasť.
Sú to pekné predstavy, len asi ťažko realizovateľné na Slovensku. Radšej zdevastujme krásnu scenériu Slnečných skál dlhým násypom a betónovou estakádou.