Petície a tlačovky môžete robiť aké chcete, tu je to čisto súboj právnikov, ktorý sa bude ťahať ešte x tendrov a rokov
A sotva pomôže nejaká Holého novela.
Združenie s najnižšou ponukou nebolo schopné splniť podmienky účasti. Presnejšie neboli schopní vydokladovať stavbyvedúceho/odborníka na výstavbu ciest.
5 mesiacov sa o tom naťahovali s NDS...
Pri podávaní ponuky využili Jednotný európsky dokument (JED), kde sa splnenie podmienok účasti v podstate realizuje čestnými prehláseniami, že daná osoba podmienky spĺňa a bude uchádzačovi k dispozícii pri realizácii atď.
No a títo do JED dali stavebnú spoločnosť so stavbyvedúcim zo Španielska.
Po tom čo NDS zistila, že podali najnižšiu ponuku, tak v zmysle legislatívy začala posudzovať splnenie podmienok účasti. Teda vyzvala, aby uchádzač predložil zmluvu s tým stavbyvedúcim resp. jeho zamestnávateľom.
A začala sranda...
Postupne:
1)Najskôr predlžovanie lehoty na odpoveď skrz Covid.
2)Potom poslali zlú zmluvu (k projektu obchvatu Šale).
3)Následne tvrdili, že stavbyvedúci nemusí mať pracovnoprávny vzťah iba so spoločnosťou ktorú uviedli v JED (aby o pár mesiacov ÚVO napísali, že stavbyvedúci s nikým z uchádzačov pracovnoprávny vzťah nemá, ale NDS-ku do toho nič ).
4)Potom NDS-ke oznámili, že ju nič do toho, s kým daný stavbyvedúci má pracovnoprávny vzťah. A načo vlastne chcú nejakú zmluvu...
5)Po čase zrazu stavbyvedúci ochorel, čím nemohli údajne NDS-ke nič dokladovať, lebo im na to nedal povolenie.
6)A potom stavbyvedúci tak vážne ochorel, že jeho prítomnosť ako odborníka na stavbe bola zrazu vylúčená.
7)Potom žiadali NDS-ku o nahradenie odborníka (dali by tam niekoho iného...). No keďže by tým NDS porušila zákon, tak im doslova ukázala vztýčený prostredník a vylúčila zo súťaže, čo ÚVO posvätil.
Ak by mal chuť to niekto čítať:
https://www.uvo.gov.sk/extdoc/3025/14286-6000_2020-ODToto je tiež celkom zábavný príbeh:
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22234219 ... usili.htmlJe vtipné, že firma s toľkými referenciami na svojej stránke (INC s.p.a.) nie je schopná vydokladovať stavbyvedúceho na výstavbu ciest, ktorý za svoju kariéru manažoval aspoň dva projekty za 75 miliónov eur. V podstate ohľadom tohto stavbyvedúceho s NDS komunikoval iný uchádzač (CEDIS)...
No tie lehoty sú fakt šialené. To uvediem v inom príspevku.