od metelesku.blesku » 14. Jún 2021 14:41
Zmena trasovania prebehla ešte v roku 2013 posunom diaľnice o nejakých 150, resp. 180 metrov niekde medzi križovatkou LL a odpočívadlom Turie kvôli geologickým pomerom na trase. Teraz je to bez zmeny výškového a smerového vedenia trasy.
Zmeny na hlavnom stavebnom objekte SO 101-00, teda samotnej diaľnici:
- zriadenie nového odboč. pruhu od km 1,098 - 1,238; nový pripojovací pruh vpravo bude od km 2,087 - 2,437; existujúci ľavý pripojovací pruh bude posunutý do km 1,850 - 2,200;
- obojstranné napojenie odpočívadla Turie (návrh riešenia napojenia trasy diaľnice na dve veľké odpočívadlá Turie v zmysle Koncepcie odpočívadiel SR, doplnok č.3 z roku 2020);
-zmena rozmiestnenia SOS Hlások kvôli novej polohe odpočívadiel Turie;
-zmena umiestnenia odlučovača ropných látok v km 1,950;
- zmena umiestnenia portálov dopravného značenia;
- úprava konštrukcie vozovky z dôvodu aktual. dopravného modelu;
- zmena rozsahu protihlukovej steny v križovatke Lietavská Lúčka podľa aktualizácie hlukovej štúdie (04/2021).
Mení sa aj vetranie tunela z priečneho na pozdĺžne.
- Zmena koncepcie vetrania a zmena využitia vetracej šachty na požiadavku NDS.V pôvodnom návrhu slúžila šachta na odvádzanie dymu z tunela. Vzhľadom na zmenu koncepcie vetrania tunela nebude šachta slúžiť na odvádzanie dymu. V šachte budú vybudované obslužné plošiny.
- Zmena koncepcie vetrania z priečneho vetrania na pozdĺžne vetranie bez použitia vetracej šachty, bez združeného ventilátorového objektu na vrchu vetr. šachty a bez potreby medzistropu. Smer prúdenia vetrania je v smere premávky pri pozdĺžnom vetraní. Vetranie odvodňovacej štôlne je prirodzené, pretlakové vetranie umelé pri požiari. Predtým vetranie odvodňovacej štôlne nebolo riešené
Z budovy vetracej šachty tak bude len prístrešok bez akejkoľvek technológie.
Je teda vylúčené, aby v prípade spustenia polovičného profilu v lete 2023 bola v ktorejkoľvek tunelovej rúre obojsmerná prevádzka. Buď bude vtedy už tunel spustený v plnom profile a zvyšok povrchovej diaľnice v polovičnom, alebo pôjde jeden smer o pol roka dlhšie cez Žilinu a druhý po diaľnici.
Z ďalších zmien sú to už len nejaké úpravy potokov, kanalizácie, vodozádržné opatrenia a z tých viditeľných už len väčší rozsah PHS a presunutie portálových budov tunela na sever od každého portálu. Pôvodne mali byť v strede medzi jazdnými pruhmi.
„To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.