perets napísal:PK Pretože raz sa naplní. A potom tam tie bus pruhu nebude mať odvahu navrhnúť nikto.
Dopravná indukcia nie je mantra. Kde po vybudovaní pruhov klesla doprava? Daj príklad mesta veľkosti BA kde dopravu vyriešili stavaním viac ciest pre autá, a bez budovania systému verejnej dopravy. Stop stav pre nárast IAD je zápcha. A keď cesta do cieľa, iným spôsobom (mhd, peši...) trvá porovnateľne alebo kratšie ako autom. A preto sú bus pruhy potrebné, pretože zabezpečujú pravidelnosť mhd nezávisle od zaplnenosti komunikácií
Ano raz sa naplni, tomu sa hovori rozvoj. Doprava ti nema co klesat, intenzita dopravy ti reflektuje vykonnost ekonomiky.
Pozri si napriklad Malaga v Spanielsku. To mas pekny priklad suhry osobnej dopravy s verejnou. Pritom tam bus pruhy nenajdes.
Stop stav, zapchu ti vytvorim na hocijakej ceste, pri prakticky akejkolvek intenzite, staci tam dat znacku 20km/h a spravit 12cm schod v asfalte a zapcha vznikne. Pritom to absolutne nic nehovori o dosiahnuti nejakeho limitu.