myfseci napísal:Uz len dodam ze nikde som nevidel o aky konkretny typ autobusov v BA pojde. Pokial niekto viete uvitam poznamku. Budu to tieto uz jazdiace v kosiciach?
http://www.mestskadoprava.net/galeria/c ... .php?cat=5
Hlavne aby nehoreli.
Moderátor: Moderátori
myfseci napísal:Uz len dodam ze nikde som nevidel o aky konkretny typ autobusov v BA pojde. Pokial niekto viete uvitam poznamku. Budu to tieto uz jazdiace v kosiciach?
http://www.mestskadoprava.net/galeria/c ... .php?cat=5
myfseci napísal:Uz len dodam ze nikde som nevidel o aky konkretny typ autobusov v BA pojde. Pokial niekto viete uvitam poznamku. Budu to tieto uz jazdiace v kosiciach?
http://www.mestskadoprava.net/galeria/c ... .php?cat=5
Dy napísal:Branco napísal:Zrejme rovnako je to aj s 10 km tunelom popd Malé Karpaty.
Ako je to s tunelom?
Branco napísal:Dy napísal:Branco napísal:Zrejme rovnako je to aj s 10 km tunelom popd Malé Karpaty.
Ako je to s tunelom?
Vidím zatiaľ reálnejšie výstavbu estakád (možno tunelov) severne od Šancovej. Pokiaľ mám informácie, 10 km tunel popod Malé Karpaty je maximálne v štádiu štúdie, to už nehovorím o nákladovosti takéhoto projektu, realizácia by bola síce super, ale....
Koksolam napísal:Vysvetli mi uz niekto, ako je mozne, ze Bratislava ani po tolkych rokoch ma jednu z najhorsich MHD oproti inym vacsim Slovenskym mestam??? Stale sa spominaju varianty, trate, nedostatok penazi, ako je mozne, ze ine mesta Slovenska z podstatne nizsim rozpoctom a bez miliardovych statnych dotacii dokazu veselo fungovat len ta Bratislava nie. Samy revizor, drahe cestovne v totalnych srotoch a vysledok nikde.
Tento problem ma uz Bratislava od cias bolsevika, zbetonovane nevkusne megasidliska a totalne neschopnost nieco riesit samostatne. preboha, ved uz mohli za x rokov mat postaveny nosny dopravny system, rychloelektricku a lahke metro, kde su tie vsetky peniaze ktora Blava dlzi a nikde ich v praxi nevidno, kde ma peniaze za jedny z najdrahsich pozemkov v Europe. nebodaj vsetky peniaze davala a dava na nakup predvolebnych zehliciek alebo co???
Dy napísal:Koksolam napísal:Vysvetli mi uz niekto, ako je mozne, ze Bratislava ani po tolkych rokoch ma jednu z najhorsich MHD oproti inym vacsim Slovenskym mestam??? Stale sa spominaju varianty, trate, nedostatok penazi, ako je mozne, ze ine mesta Slovenska z podstatne nizsim rozpoctom a bez miliardovych statnych dotacii dokazu veselo fungovat len ta Bratislava nie. Samy revizor, drahe cestovne v totalnych srotoch a vysledok nikde.
Tento problem ma uz Bratislava od cias bolsevika, zbetonovane nevkusne megasidliska a totalne neschopnost nieco riesit samostatne. preboha, ved uz mohli za x rokov mat postaveny nosny dopravny system, rychloelektricku a lahke metro, kde su tie vsetky peniaze ktora Blava dlzi a nikde ich v praxi nevidno, kde ma peniaze za jedny z najdrahsich pozemkov v Europe. nebodaj vsetky peniaze davala a dava na nakup predvolebnych zehliciek alebo co???
Pretože BA bola od r. 1993 do r. 1997 ignorovaná. V r. 1997-98 dostala od Mečiara 1 mld. SKK na nové autobusy. Odvtedy zase až do r. 2006 nič, čo potrebuje.
Len projekty metra stáli doteraz cca. 1 mld. SKK a nič z toho nie je, zatiaľ.
BA MHD dnes potrebuje 15 mld. SKK na kompletnú modernizáciu električkových koľají a ďalších cca. 8 mld. SKK na kompletnú výmenu starých a nevyhovujúcich električiiek, autobusov a trolejbusov. K tomu ďalších cca. 6 mld. SKK na postavenie jednej trasy nosného dopravného systému a jej súprav.
A tento stav nikdy "nevyžehlia" kapitálové investície vo výške 200-400 mil. SKK ročne.
Podobne, BA nie sú Košice či Žilina. Je to oveľa väčšie mesto s oveľa horšími podmienkami. Dunaj a horské podmienky komplikujú dopravu. Aj jednotlivé časti sú problematické, napr. Dlhé Diely, kde žije 25 tis. ľudí a je tu málo ciest, nie že nedostatočná MHD.
Koksolam napísal:Dy, ja mam trvaly pobyt na Slovensku v malickom mestecku, skor velkej dedine, ktora je mestom len historicky. Za cely cas od revolucie nedostalo od statu ani korunu na rozvoj, je tam velka nezamestnanost, vela romale. Ale je vidno dynamiku, stavaju sa nove byty, opravuje sa vsetko, co sa len da. A bez statnych podpor. Niekedy mam pocit , ze mesto BA ,a len vyhovorky preco to nejde a neslo a stale pyta, daj, daj, daj, samozrejme za statne. Doteraz mi nikto neodpovedal, ze kde dali miliardy za pozemky, dane, kde poputovali peniaze z pokut. Viem, ze bratislava je roztahana ako tyzden pred vyplatou, ale toto ze doteraz neboli schopny vybudovat napriklad elektricku do Petrzky, hoci je tam doteraz na to projektovany zeleny pas. Toto mohli mat uz davno, kde su vlastne tie miliardy??? Kde sa dali, ked rekonstrukciu historickeho minicentra robila BA ako posledna a urcite ju nestala take problemy ako napriklad KE. Z toho ze BA ma najvacsi vyber miestnych dani, tak je nejako strasne malo vidiet nejaky vysledok z nich, neviem preco.
Dy napísal:Koksolam napísal:Dy, ja mam trvaly pobyt na Slovensku v malickom mestecku, skor velkej dedine, ktora je mestom len historicky. Za cely cas od revolucie nedostalo od statu ani korunu na rozvoj, je tam velka nezamestnanost, vela romale. Ale je vidno dynamiku, stavaju sa nove byty, opravuje sa vsetko, co sa len da. A bez statnych podpor. Niekedy mam pocit , ze mesto BA ,a len vyhovorky preco to nejde a neslo a stale pyta, daj, daj, daj, samozrejme za statne. Doteraz mi nikto neodpovedal, ze kde dali miliardy za pozemky, dane, kde poputovali peniaze z pokut. Viem, ze bratislava je roztahana ako tyzden pred vyplatou, ale toto ze doteraz neboli schopny vybudovat napriklad elektricku do Petrzky, hoci je tam doteraz na to projektovany zeleny pas. Toto mohli mat uz davno, kde su vlastne tie miliardy??? Kde sa dali, ked rekonstrukciu historickeho minicentra robila BA ako posledna a urcite ju nestala take problemy ako napriklad KE. Z toho ze BA ma najvacsi vyber miestnych dani, tak je nejako strasne malo vidiet nejaky vysledok z nich, neviem preco.
BA má obmedzené príjmy aj z EÚ a štátne rozpočty na ňu pamätajú len v slabom rozsahu. Teraz je priorita aká-taká na cestnú dopravu, "bokom" ide však železnica a MHD. Predtým išlo "bokom" všetko. A predtým nebola BA mestom ako "tvoje mestečko" a teda problémy rástli a rastú dodnes a už sa nedajú riešiť "náplasťou" vo výške 1-2 mld. SKK, ale desiatkami mld. SKK. A žiaľ, konkrétne na MHD ide ako hovorím 200 mil. SKK v rámci kapitálových výdavkov, teraz je tu po dlhej dobe väčšia výmena autobusov, ale tie len nahrádzajú nevyhovujúce Ikarusy.
Nemôžeš stavať metro, keď nemáš podporu štátu a žiaľ, stále to bola priorita každej vlády - peniaze budú - a tak sa pripravovali projekty, trasy depá, ... až posledná vláda určila, že ťažké metro za 20-40 mld. SKK nebude. Ani z úverov, ani z deblokácii ruského dlhu, ani zo štátneho rozpočtu.
Mesto BA dostáva pomoc od štátu na diaľnice tak ako aj pre mestá TT, NR, ZA či KE. A samotné mesto financuje rozširovanie hlavných ťahov, výstavbu parkovísk a prevádzku MHD, ktorá by bola inak vysoko stratová.
To, o čom píšeš ty, to je smutné, ... že sa predáva a nie je vidieť výsledok - lenže to je suma do 5-10 mld. SKK a to je veľmi málo.
A mesto BA "pýta daj, daj, daj", pretože má malý rozpočet a veľa problémov. A ver tomu, že doprava zhltne ňajviac peňazí spolu so školstvom.
Koksolam napísal:Verim, ze doprava vela zhltne , ale tych malo 5 az 10 miliard by stacilo aspon na udrzanie toho, co je uz v sucasnosti nevyhovujuce v MHD.
A mam trosku kacirsky dotaz, ako moze BA obhospodarovat dalsie pridavky do MHD ked nie je schopne uz teraz sa starat o to co ma. nebude to zase nieco na sposob Potemkinovskej dediny, nadupana jedna cast MHD a dalsia totalne v rozklade. nie je trosku divne si viazat na krk dalsie bremeno, ked si mesto nevie poradit ani so sucasnym???
mapman napísal: ... BA mala byť schopná fungovať samostatne....
ELZ napísal:System MHD v BA bez nosneho systemu dopravy je neudrzatelny ... a bez pomoci statu tento stav moze trvat este velmi dlho (desatrocia). Bratislava sa rozhodla, ze nebude cakat, ze stat to cele zatiahne ... rozhodla sa sama cast investovat (uver od banky) a zvysok pytat od statu (tusim pomer je 2:3) a rozhodli sa postavit naozaj minimalisticky potrebnu variantu, kde topanka najviac tlaci.
Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.