ja osobne preferujem takmer tuto istu trasu, ale s mensou modifikaciou.
sice je tam v Madarsku cast mimo dialnic, ale tato trasa ma viac vyhod, ako nevyhod. Teda aspon pre mna
Cize v BA zacat na D2, smer Rajka, dalej po madarskej dialnici (M15, M1) az po Gyor, tam to zobrat po dialnici (M85, M86) smer Szombathely.
Pred Szombathely sa napojit na cestu 86 a dalej az po slovinske hranice, teda smer Redics.
V Slovinsku sa hned za hranicami vyhnut dialnici (nic komplikovane, je tam dobre znaceny kruhovy objazd), cize cez dediny Dolga Vas, Lendava, az po chorvatske hranice, dedina Mursko Sredisce.
A to uz sme v Chorvatsku, cize staci sa uz iba pripojit na chorvatsku dialnicu A4 a po nej az do Zagrebu. Napojit sa bud co najskor cez mytnicu Cakovec, alebo trochu usetrit na myte a na dialnicu vyliezt az na mytnici Varazdin. Ja osobne preferujem ten Cakovec, uspora na myte je par drobnych.
vyhody - dialnica od Gyoru po Szombathely byva takmer poloprazdna, plus je to nova cesta, cize uplna pohodicka. Od Szombathely po slovinske hranice je to sice po ceste prvej triedy, ale tato je z velkej casti zrekonstruovana a takmer vsetky dediny maju obchvaty. Cize takmer plynula jazda az na hranice. Hranicne priechody HU-SI a SI-HR su lokalne hranicne prechody, kde nebyvaju navaly tranzitu. Ale samozrejme nejake zdrzanie moze byt, najma v lete. Ale oproti dialnicnemu prechodu HU-HR (Letenye-Gorican) je to neporovnatelne.
A tym sa dostavame aj k nevyhodam cesty cez Madarsko iba po dialnici. Na dialnici Gyor - Budapest byva vysoka hustota dopravy, cim blizsie k Budapesti, tym viac. Cize stres, zvysene riziko komplikacii. A podobne aj od Budapesti smer chorvatske hranice. Sice mensia intenzita, ale stale dost. No a dialnicny hranicny prechod snad ani netreba rozoberat
Nebyva to uplna katastrofa, ale treba pocitat so zdrzanim.
Potom ma este ako vyhoda cesty po M86+86 napada moznost odpocivania. Ked na cloveka pride unava, alebo potrebuje zastavit z hocijakeho dovodu, tak staci odbocit do najblizsej dediny a tam si oddychnut, pripadne v miestnej restauracii si dat obed. Na dialnici su k dispozicii odpocivadla, ktore v lete byvaju dost vytazene a maju vyssie ceny obcerstvenia. Cize tento variant je taky oddychovejsi, ale stale dostatocne rychly oproti cisto dialnicnej trase. Dokonca teraz google mapy ukazuju casy 3:00 a 3:30, v prospech mojej trasy.