jarino napísal:Schyľuje sa k vyhláseniu VO:
Národná štúdia uskutočniteľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4
Dnes bolo VO vyhlásené.
Zároveň ŽSR zverejnili Štúdiu realizovateľnosti, ktorú si nechali vypracovať Maďari: https://www.zsr.sk/24087/Obstarávateľ požaduje:
Spracovať dopravne, technicky, ekonomicky a environmentálne obhájiteľné riešenia plniace ciele Projektu, s ich vzájomným porovnaním a porovnaním s variantom „bez Projektu“.
Posúdiť a zdôvodniť potrebu realizácie zmien v dopravnej obslužnosti a ostatnej Projektom priamo dotknutej dopravnej infraštruktúry.
Navrhnúť optimálny prevádzkový koncept pre každé navrhnuté technické riešenie na báze ekonomickej efektívnosti (prevádzkové náklady dopravcu, typ infraštruktúry, náklady na údržbu trate, vplyv na počet cestujúcich).
Uvažovať vo všetkých konceptoch s jazdou vlakov organizovanou na báze liniek s pravidelnými intervalmi a integrovaného taktového grafikonu a s pravdepodobným preložením niektorých existujúcich liniek na VRT (napr. EC Praha – Budapešť).
Stanoviť podmienky pre úspešnú realizáciu fungujúceho Projektu (napr. podmienené investície, obmedzenia v riešenom území, koordinácia/eliminácia konfliktov s inými zámermi SR).
Zadefinovať odporúčanú etapizáciu Projektu z hľadiska časovej a úsekovej postupnosti a príslušné dopady a riziká vyplývajúce z jednotlivých míľnikov.
Posúdiť a zdôvodniť potrebu realizácie nových železničných staníc alebo zastávok v nových lokalitách v závislosti na nastavenom prevádzkovom koncepte.
Posúdiť nové možnosti funkčného využitia existujúcej železničnej siete po výstavbe novej trate, najmä s ohľadom na posilnenie železničnej dopravy, najmä v prípade železničnej trate Štúrovo – Nové Zámky – Bratislava, ktorá je najviac ovplyvnená presmerovaním medzinárodnej osobnej dopravy.
Spracovať kapacitnú analýzu existujúcej železničnej infraštruktúry železničného uzla Bratislava a trate Devínska Nová Ves – Kúty – št. hr. SK/CZ najmä s ohľadom na to, aké obmedzenia pre
rozsah prevádzky na novej trati zapojenej do uzla Bratislava v jednotlivých časových horizontoch budú tieto trate predstavovať so zohľadnením vplyvu vzájomnej koexistencie novej trate
a všetkých ďalších existujúcich tratí zapojených do uzla Bratislava.
Posúdiť vplyv na prevádzku a efektivitu novej trate v prípade, že nedôjde k modernizácii uzla Bratislava, trate Štúrovo – Nové Zámky – Bratislava a trate Komárno – Dunajská Streda – Bratislava.
Opísať akým spôsobom ovplyvnia jednotlivé projektové varianty VRT dotknuté územné plány a akým procesom zmien budú musieť prejsť.
Spracovať analýzu širších socioekonomických benefitov z výstavby novej trate.
Dodanie: 24 mesiacov od podpisu zmluvy
Zároveň v blízkej dobe bude vyhlásené VO na Optimalizáciu trate Jelšovce - Prievidza.