Toto sú zvláštne tvrdenia. Keď niekde nie je diaľnica, tak tam nie je veľká premávka, to myslíš ako fakt? Je to presne naopak. Lebo sú úseky na D1, kde nie sú vyššie intenzity ako na mnohých jedničkách. To totiž súvisí s inými faktormi, samé o sebe. Zmysel výstavby D a R netreba na Slovensku odôvodňovať, pretože tu sa prakticky nestavia, povedzme si to ako to je. Takže iné štáty stavajú, aby skrátili cestovnú dobu na dlhšie trasy, podporili RR, zamerali sa na zníženie spotreby etc., ale u nás môžeme hovoriť ako tým podporíme všetko možné, ale my nestaviame, takže nič nepodporujeme v praktickom živote. navyše nevieme ani opraviť mosty, takže ešte v regiónoch robíme ľuďom zo života peklo tým, že namiesto 5-10 km idú 40 km. Lenže to zatiaľ necítia väčšie mestá, teraz je HC veľká výnimka.
Podľa tejto logiky by totiž v TT, NR kraji musela byť hromada ciest v 4 pruhu. Lebo majú intenzity aj bez diaľnic ... my sme vystavali ekonomiku "pre autá" aj v existencii, lebo sa zdegradovala osobná železničná cesta a bus spoje. Obyčajné základné spoje medzi susednými okr. mestami ráno, na obed a večer neexistujú. Suplujú to fabriky, ale takto sa nedá cestovať verejne. Takže intenzita vypovedá o tomto. A regióny, ktoré sú chudobné čo určite RV, RA, KA etc. sú, tak sú s malými intenzitami preto, že odtiaľ ľudia odchádzajú preč, preto sa tam necestuje. Preto tam nie je väčšia perspektíva pre 1000+ firmu, čiže preto potom ani tranzit. To je hlavná príčina, na ktorej odstránenie by pomohla súvislá preložka cesty, zase ideálne rýchlocesta s MÚK, mostami, tunelmi, zárezami. Nemusela by tam byť nutne diaľnica - ani tam nebude tak skoro. Zastaví sa do 2025 pred LC ... a vláda nestavia, len opravuje koberce, takže sa tam nedá predpokladať nič ďalšie.
Keďže na západe SR je väčšia frekvencia firiem, tak sú tam aj intenzity, takže aj kolóny na hlavných ťahoch, lebo nemáme preložky celých ciest s obchvatmi. Ale tie firmy sídlia rovno v tých mestách a obciach, a generujú kamiónovú dopravu a keďže vlaky sú ako sú tak aj osobnú dopravu, a keďže tie busy nie sú tak IAD. Inak sa na tých cestách nemá kde tá intenzita vziať. A dnes moc ľudí z TT, NR aj juhu BA kraja dokáže cestovať za prácou 80 kilometrov ... tým pádom sa musí šetriť čas, tak idem autom. Lebo som doma za 1h max 1,5, ale verejnou dopravou za 1,5 až 2 podľa počtu zastáviek, situácie - nehody, kolón v špičkách. Čo s autom trochu limitujem ... D a R sa stavajú tam, kde ten rozvoj tie D a R má potrebovať. Takto to bolo definované Mečiarom. (v zmysle hosp. politiky), čiže priemysel nebol nasmerovaný na juh. Donedávna bol, už len Samsungy kedysi. Ak by neupadlo poľnohospodárstvo, tak tam pracovalo na tom juhu o desiatky tis. ľudí viac. A s tým súvisí dnešná nesebestačnosť ... poľnohospodárstvo nepotrebuje diaľnicu, ale dobré cesty a obchvaty, aby sa pohodlne komodita dostala na transportné uzly. Toto chýba, ako komunisti postavili cesty nižšej triedy, tak dodnes stoja. Nereflektujú na nové rodinné farmy ... a je rozdiel prejsť cez obec a mesto za 10 minút a za 50 minút. O tom je čerstvosť aj možnosť predaja ... za to sa ďakuj Dzurindovi. Pajác, ktorý potopil aj poľnohospodárstvo aj juh a ktorý aj utlmil diaľnice severom, takže dekádu meškali. Ale zaviedol éru zrovna tých lacných fabrík, ktoré životne potrebovali kamióny, to sú také naše paradoxy. A na iné sa nezmôžeme, s tým Volvom už máme aj vyčerpané možnosti. Tým je daný vývoj na roky dopredu.
Každý horský priechod pre kamióny znamená straty, zdržania a v zime aj zastavenie premávky. Toto sa nemá zrovnávať s IAD. Preto sa postavilo Branisko, preto by sa mala aj Soroška, to ma nikto nepresvedčí. Preto aj musí ísť juhom celkovo železnica pre zabezpečenie vojenskej mobility, lebo cesty samotný základ neodpovedá 21. storočiu. To potom aj všeobecne cesty v sobotu sú také, že nemusíme stavať nikde nič, lebo sa necestuje.