Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 23. Dec 2022 17:16

Nové info od ZSSK k projektom:

Východné Slovensko získa ďalších 5 Panterov
Nové jednotky budú jazdiť na linke Čierna n/Tisou – Košice – Prešov
Vozidlá s kapacitou 343 sedadiel budú dodané do mája roku 2025.
Viac o projekte nájdete https://bit.ly/5panterovZSSKprevychod


Zrealizované a plánované (už podpísané) investície do vozidlového parku od roku 2016:

• Opcia 5 kusov EJ je k projektu 9 ks elektrických jednotiek → projekt EÚ
· celkový objem: 76 281 300 eur
· oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Lipany – Plaveč, Košice – Trebišov, resp. po elektrifikácii až po Humenné, Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou, Košice – Moldava n/ Bodvou)
· podpis zmluvy: 9. 9. 2021
· predpokladané ukončenie realizácie projektu: do konca roku 2023

• 25 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) → projekt EÚ
· celkový objem: 160 miliónov eur
· dodané: 2020 – 2021
· nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský, Trenčiansky kraj, Košický a Prešovský kraj: Košice – Spišská Nová Ves, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Poprad – Lipany)

• 21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) → projekt EÚ
· celkový objem: 77 miliónov eur
· dodané: 2019 – 2021
· nasadenie: regionálna doprava (Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj, Prešovský kraj)

• 5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň → projekt EÚ + vlastné zdroje
· celkový objem: 38,8 milióna eur
· dodanie a nasadenie: 2021 – 2022
· nasadzovanie: regionálna doprava (tatranské elektrické železnice a ozubnicová železnica)

• 35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks) → vlastné zdroje
· celkový objem: 66,8 milióna eur
· dodané: 2018 – 2021
· nasadenie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

• 51 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz → vlastné zdroje
· celkový objem: 37,8 milióna eur
· dodané: 2018 – 2021
· nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

• 37 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (11 ks) a série Bpeer (26 ks) → vlastné zdroje
· celkový objem: 3,9 milióna eur
· dodané: 2016 – 2020
· nasadené: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)

• 35 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bdt (Bdteer) → projekt EÚ
· celkový objem: 31,8 milióna eur
· predpokladaná oblasť nasadenia: Košický, Prešovský, Žilinský a Banskobystrický kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Kysak – Lipany – Plaveč)
· podpis zmluvy: 12. 1. 2021
· doteraz dodaných: 16 ks
· predpokladané ukončenie realizácie projektu: do konca roku 2023

• 17 ks nových osobných vozňov Bdmpz → projekt EÚ
(klimatizované vozne druhej triedy s možnosťou prepravy bicyklov pre regionálnu dopravu)
· celkový objem: 32,98 milióna eur
· predpokladaná oblasť nasadenia: Košický, Prešovský, Žilinský a Banskobystrický kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Kysak – Lipany – Plaveč)
· podpis zmluvy: 07. 1. 2021, dodatok č. 1 zverejnený 26. 2. 2021
· doteraz dodaných: 5 ks
· predpokladané ukončenie realizácie projektu: do konca roku 2023

• 15 ks modernizovaných elektrických jednotiek 425 → projekt EÚ
· celkový objem: 31,495 milióna eur
· oblasť nasadenia: Vysoké Tatry
· podpis ZoD: 28.09.2021, účinná od 5. 10. 2021
· predpokladané ukončenie realizácie projektu: do konca roku 2023

• 9 ks elektrických jednotiek → projekt EÚ
· celkový objem: 76 281 300 eur
· oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Lipany – Plaveč, Košice – Trebišov, resp. po elektrifikácii až po Humenné, Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou, Košice – Moldava n/ Bodvou)
· podpis zmluvy: 9. 9. 2021
· predpokladané ukončenie realizácie projektu: do konca roku 2023

• 4 ks elektrických jednotiek pre regionálnu dopravu (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 7. časť) → projekt EÚ
· celkový objem: 76 950 000 eur
· oblasť nasadenia: Nové Zámky, Bratislava, Žilina (Bratislava – Žilina, Bratislava – Nové Zámky, Bratislava – Kúty, Kúty – Břeclav, Trnava – Galanta, dočasne Palárikovo – Zvolen – Banská Bystrica)
· podpis zmluvy a dodatku č. 1: 16. 12. 2021
· predpokladané ukončenie realizácie projektu: do konca roku 2023
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2101
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 24. Jan 2023 20:31

Štátny tajomník Jaroslav Kmeť:

"Na THÚ v Nových Zámkoch sa dokončujú posledné stavebné práce a malo by sa dať do užívania už 6. februára. THÚ vo Zvolene a v Humennom budú odovzdané do užívania ešte v tomto polroku. "
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2101
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pohodak » 22. Mar 2023 08:39

rad by som nadviazal na debatu zpred par mesiacov aky fantasticky grafikon nam vymysleli sudruhovia na ZSSK :) dopadlo to presne tak ako kazdy rozmyslajuci predpokladal - jazdne casy skratene akurat na papieri, relativne fungujuce vyhybanie Os/Rex/R/IC totalne rozbite a vysledkom je, ze ranne Os do BA maju meskanie 15-20 minut 3 dni z 5 (kvoli tomu, ze musia v TT pripadne v senkviciach cakat na meskajuci R/IC), co je vskutku skvely system pre ludi, ktori Os vyuzivaju na kazdodenne dochadzanie do prace...a potom sa cudujeme, ze je na cestach vela aut a ludia sa nevracaju do verejnej dopravy :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 23. Mar 2023 12:10

Dám trocha filozofie na nefungujúce veci:-) To nieje, že Slovákom vždy niekto vládol. Slováci vždy za seba nechali myslieť druhých. Maďarov, Čechov a teraz sme hotoví. Vymyslieť jednu fungujúcu vec je extrémne náročné a takmer nerealizovateľné. A ešte to, že teraz sa dá cestovať odborníci môžu pobehovať po celej Európe a nič z toho. Takže zhrnutie Slováci nevedia ani vládnuť ani vymyslieť systém.

Asi preto nám umelá inteligencia vymyslela spojenie s Rakúskom v roku 2100.

A je to aj logické Maďarov nemusíme, Čechov tiež nie, Brusel sa chová ako Moskva kedysi a Rusi nám dýchajú na chrbát. Takže je to jasné. Austroslovakia :-D
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.