Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Miro » 23. Jan 2023 15:59

Nechajme to. Verím, že na doplnkovú zelenú šípku budeme dávať prednosť ako doteraz, bez ohľadu na to, čo je vo vyhláške 30/2020 napísané.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Miro » 23. Jan 2023 21:45

Celkom dobrý bordel. Od 1. apríla 2020 do 29. marca 2022 naozaj platilo to, čo som tvrdil. Potom niekto na to prišiel a od 30. marca 2022 platí to čo predtým, viď §30a, písmeno b) vyhlášky 30/2020:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... ragraf-30a
zasvietený doplnkový signál zelenej farby v tvare šípky alebo šípok znamená pre vodiča možnosť pri dodržaní pravidiel cestnej premávky pokračovať v jazde v smere šípky alebo šípok aj vtedy, ak svieti signál červenej alebo žltej farby v tvare plného kruhu, pritom musí dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere.


Toto platí do 31. marca 2024. Dovtedy by sa zrejme mala táto signalizácia zmeniť tak, aby vozidlá z kolízneho smeru nemali voľno.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Čavo » 26. Jan 2023 06:39

Čiže to budú meniť podľa praxe v NR? Lebo mám pocit, že v NR sú všetky križovatky s doplnkovou zelenou šípkou, ktorá je vedľa červeného plného signálu, nekolízne. čo je šialené keď si na to vodiči zvyknú, ale nemusí to tak byť. Podľa mňa tam, kde už to je nekolízne, má byť plný semafór pre ten smer.

Podľa mňa tá zelená šípka bola vymyslená na to, aby sa rýchlejšie vyprázdňovali križovatky, ak zrovna smer, ktorý má voľno nie je plne využitý. Ak to chcú zabezpečiť nekolízne, tak tam stačí dať plný semafór pre ten smer.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Miro » 26. Jan 2023 08:56

Áno, máš pravdu, svietiaca doplnková zelená šípka potom stráca zmysel.

Na možnosť odbočenia vpravo pri zasvietenej červenej máme novozavedené dopravné zariadenie 730 - Zelená šípka. To je zelená šípka namaľovaná na kuse plechu alebo iného materiálu, nie je to svetelný signál.
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 7691-2.pdf
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod KLEPETO » 26. Jan 2023 15:50

Dokonca už aplikovaná na dočasnej CSS na začiatku Slovenského Grobu na križovatke ciest 1082 a 1083. Plechová tabuľka so zelenou šípkou na úrovni červeného signálu. Možnosť takto odbočiť pokiaľ je červená a nič nejde z ľava od Grinavy alebo z prava od Vajnor.
KLEPETO
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 23. Nov 2016 20:37

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Miro » 26. Jan 2023 16:00

Mimochodom tieto tabuľky so zelenou šípkou si pamätám z detstva v 60. rokoch v Bratislave.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod pa3ck » 26. Jan 2023 17:30

Doplnkový signál so zelenou šípkou má síce rovnaký význam ako pri trojfarebnom šípkovom semafore, ale používa sa tam, kde pre odbočenie doprava nie je samostatný pruh
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 954
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Miro » 26. Jan 2023 21:22

To je pravda. Trojfarebný semafor so šípkovými signálmi sa môže použiť len tam, kde je pre daný smer samostatný pruh (viď §15 ods.3).
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 15.odsek-3
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Čavo » 30. Jan 2023 08:28

V Nitre nájdeš všeličo. Napr. samostatný pruh doprava a doplnková šípka bez kolízie: https://www.google.com/maps/@48.3018617 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@48.3029294 ... 384!8i8192
https://www.google.com/maps/@48.308959, ... 384!8i8192
Špecialitka doplnková šipka priamo a doprava (priamo svieti len spolu s doprava a určite je bezkolízna, keď svieti len doprava nie som si istý): https://www.google.com/maps/@48.3079896 ... 384!8i8192
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod badger-FB » 02. Feb 2023 08:30

Na semaforoch pribudla nová značka. Zásadne mení spôsob jazdy cez križovatku. Má to však svoje pravidlá

Obrázok

https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/6 ... clanok_box
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Miro » 02. Feb 2023 09:08

Táto doplnková šípka má v súčasnosti (takmer) rovnaký význam, ako doplnkový zelený svetelný signál v tvare šípky svietiaci súčasne s plným červeným signálom - môžeš ísť daným smerom, ak dáš prednosť tým, ktorí majú normálnu zelenú.

Po skončení prechodného obdobia (od 1.4.2024) bude mať doplnková svetelná zelená šípka rovnaký význam, ako zelený signál na trojfarebnom semafore. Dovtedy majú správcovia ciest upraviť signálne plány na križovatkách tak, aby doplnkový zelený signál nesvietil súčasne so zelenou v inom smere.
(Pozri vyhl. 30/2020 Z.z. §15 ods.5 a §30a ods.b)
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 15.odsek-5
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... ragraf-30a
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Peter_CA » 02. Feb 2023 09:41

Miro napísal:Táto doplnková šípka má v súčasnosti (takmer) rovnaký význam, ako doplnkový zelený svetelný signál v tvare šípky svietiaci súčasne s plným červeným signálom - môžeš ísť daným smerom, ak dáš prednosť tým, ktorí majú normálnu zelenú.

Aby sa to v budúcnosti neplietlo, definoval by som to naopak "doplnkový zelený signál má takmer rovnaký význam ako doplnková šípka". Pretože je to ten svetelný signál, ktorému sa (snáď) zmení význam.

Aby sme to zhrnuli, keď už po toľkých bojoch máme schválené TP 117, tak sa pozrime do nich
2.5.5.8 Doplnková zelená šípka pred križovatkou
Doplnkový signál zelenej farby v tvare šípky alebo šípok pred križovatkou sa môže používať výlučne spolu s plnými všeobecnými signálmi pre vozidlá. Prípustná je len doplnková šípka vpravo.
Signál je určený na umožnenie odbočenia vpravo za obdobných podmienok ako pri použití smerového signálu. Signál sa smie dávať iba za nasledujúcich podmienok:
1. na danom vjazde do križovatky je dávaný plný signál Stoj,
2. sú splnené podmienky na dávanie smerového signálu Voľno pre smer jazdy vpravo podľa 2.5.4.6 okrem požiadavky na vyznačenie samostatného odbočovacieho pruhu pre smer jazdy vpravo,
3. pre vjazd orientovaný oproti vjazdu, pre ktorý signál doplnkovej šípky vpravo platí, nie je dávaný doplnkový signál zelenej šípky vľavo v protiľahlom rohu križovatky.

2.5.4.6 Použitie plných signálov a smerových signálov
6. Ak sa dáva smerový signál Voľno, nesmie vozidlo v smere jazdy, pre ktorý tento signál platí, križovať:
a) smer jazdy iných vozidiel, pre ktoré je súčasne dávaný signál plný alebo smerový signál Voľno,
b) miesto na prechádzanie, na ktorom je chodcom a/alebo cyklistom dávaný signál Voľno,
c) priechod pre chodcov alebo priechod pre cyklistov


A ešte zelená šípka
2.5.6.1 Zelená šípka (Z 730)
Zariadenie umožňuje vodičovi odbočiť doprava pri rozsvietenom signáli Stoj.
Smie sa používať iba v kombinácii s plnými signálmi a len vtedy, ak má vodič dostatočný rozhľad na chodcov a na vozidlá vchádzajúce do križovatky zo všetkých ostatných vjazdov počas celej doby ich prejazdu križovatkou.
Zariadenie sa nesmie použiť v nasledujúcich prípadoch:
1. na danom vjazde do križovatky sa používajú popri plných signáloch tiež smerové signály pre smer jazdy vpravo alebo doplnková zelená šípka pred križovatkou,
2. na vjazde do križovatky orientovanom oproti vjazdu, na ktorom je zariadenie umiestnené, sa používajú smerové signály pre smer jazdy vľavo alebo doplnková zelená šípka vľavo v protiľahlom rohu križovatky,
3. pre smer jazdy vpravo je vyznačený viac ako jeden jazdný pruh (vrátane pruhov určených aj pre iný smer jazdy),
4. pri odbočení vpravo vodič križuje koľaje električky alebo sa krátko za križovatkou nachádza priecestie,
5. pri odbočení vpravo vodič križuje obojsmernú cyklistickú infraštruktúru alebo jednosmernú cyklistickú infraštruktúru, na ktorej napriek tomu často dochádza k jazde cyklistov v opačnom smere a nie je tomu možné zabrániť vhodnými opatreniami,
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Miro » 02. Feb 2023 12:15

Ďakujem za doplnenie.
Takže doplnkový zelený signál môže byť len pre smer vpravo? Tak to by bolo vhodné opraviť aj vo vyhláške 30/2020 v §15 ods.5. Ten hovorí, že môže byť aj pre iné smery.
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 15.odsek-5
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod IDV » 03. Feb 2023 10:31

Je vozidlo povinne ist doprava? Alebo moze cakat na zelenu zo semaforu
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Miro » 03. Feb 2023 11:52

V texte vyhlášky je napísané, že zelená šípka "umožňuje" odbočenie a ďalej, že "smie" odbočiť len z pravého pruhu. To by znamenalo, že nemusí. Ale v zákone o cestnej premávke je napísané, že vodič nesmie obmedzovať plynulosť cestnej premávky, takže by sa tým asi dopustil priestupku.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod badger-FB » 02. Máj 2023 16:44

Aj keď sa to netýka výhradne dopravnej polície, tak na Slovensku už dlhé roky prebieha debata, v ktorej chcú samosprávy viac kompetencií od štátnej polície. Za Kaliňáka sa tomu viac bránilo, niečo sa povolilo, ale striktne sa držala nejaká forma toho, čo bude robiť naďalej štátna zložka.

Ak prejde tento posledný návrh, tak už aj obecná polícia bude môcť vyberať pokuty za rýchlosť, ale nie len a tak aspoň za tú dopravnú agendu:

viewtopic.php?f=35&t=26551

    K najdôležitejším zmenám patrí možnosť kontrolovať požitie alkoholu, inak povedané – pri podozrení naň vám budú môcť dať mestskí policajti „fúkať“ alebo nariadiť odber krvi. Na túto novo vymedzenú pôsobnosť obecnej polície nadväzuje tiež nový dôvod na zastavenie vozidla – a to ak je dôvodné podozrenie, že vodič je pod vplyvom alkoholu alebo inej návykovej látky, Súvisí s ňou aj nové oprávnenie na zadržanie vodičského preukazu a oprávnenie požiadať vodiča vozidla o predloženie dokladov.

    Druhou zásadnou zmenou je rozšírenie právomocí mestských (obecných) policajtov o kontrolu rýchlosti. Obciam sa totiž navrhuje možnosť prejednávať formou objektívnej zodpovednosti aj prekročenia najvhej dovolenej rýchlosti, ktoré budú zaznamenané stacionárnymi radarmi (konštrukčne pevne spojenými so zemou). Kvôli zamedzeniu duplicít a kvôli efektívnosti merania bude miesta merania potrebné prerokovať s orgánom Policajného zboru.

    V blokovom konaní budú môcť policajti riešiť priestupky na úseku tzv. statickej premávky či priestupky proti miestnym (lokálnym) pravidlám ako odbočenie, vjazd a pod.

    Nad rámec súčasnej právnej úpravy sa navrhuje pre obecnú políciu tiež možnosť prejednať v blokovom konaní aj priestupky spáchané neuposlúchnutím výzvy príslušníka obecnej polície pri objasňovaní priestupku alebo nepredložením dokladov na vedenie vozidla.

tá snaha tu už bola, viewtopic.php?f=30&t=8728&p=57681&hilit=obecn%C3%A1+pol%C3%ADcia#p57681 , ale neprešla a to si myslím, že aj bolo správne, že neprešla za vtedajších okolností a podmienok - vo výsledku bola aj debata, že by to aj tak neboli príjmy obcí, ale za pokuty by išli kam doteraz :D
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod vladik67 » 02. Máj 2023 18:14

Podstata tejto snahy je, ze pokial pokuty vybrate statom idu do rozpoctu statu, tak pokuty mestskej policie pojdu do rozpoctu miest a obci, co az potom bude hon na carodejnice.
Zvysenim kompetencii mestskych policii bude este doraznejsia poziadavka na rovnake socialne zabezpecenie a vysluhove dochodky aj pre tuto zlozku, ktoru potom budu pozadovat kratkozrako mesta a obce od statu a sami sa na tom nebudu chciet so svojich mestskych a obecnych rozpoctov podielat v plnej miere a ani len ciastocne. Ved uz stat spekuluje tieto socialne vyhody uplne zrusit najma politik z SAS a posilnit financne socialnu poistovnu.
Nic to neporiesi, len vzrastie demokraticka sutazivost ako v USA medzi lokalnou a statnou policiou a mozno vznikne este aj vacsia korupcia v SR.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 596
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Vlados » 02. Máj 2023 19:54

Ak budú obce vyberať do vlastného rozpočtu, tak sa nebudú sústrediť na elimináciou problémov ale na maximalizáciu príjmov.
Teraz sa pozrieť koľko bývalých policajtov robí mestských a poberá plat + výsluhový dôchodok. Výsluhový dôchodok by mal byť vyplácaný len k penzii.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod vladik67 » 03. Máj 2023 07:13

Vlados,
ak sa chces bavit o dochodkoch, tak tu neide len o policajtov, ale aj o vojakov, colnikov, bacharov a nasu specialnu informacnu zlozku, ktori robili a ak chcu nadalej robia, lebo niektorí by s vysluhoveho dôchodku nevyzili. A ak by vysluhovy dochodok mal byt vyplacany az vladou stanovenom dôchodkovom veku, potom by si bolo spravodlive, ze sa budu dalej angazovat na lepsie platenych miestach a nebudu robit prace, ktore su menej platene, ale maju pokoj, klud a pohodu, ze uz nieco im na ucet pribuda a nie bat sa o zivobitie.
A co by si odkazal tym, ktori po 1990 nahradili STB aby bola demokracia, nemohli podnikat a teraz maju este za to trpiet, lebo ked vtacka lapaju, pekne mu spievaju a v reale z odstupom rokov vidi, ze stat ako urciti politici zo stran presadzuju navrat k socialnemu dochodkovemu systemu spred roka 2002 a jeho garantovane istoty niekto smahom ruky zrusi. Netreba len zavidiet ale aj rozumom pohnut. A ak budes oponovat, ze sami sa tak rozhodli, tak rozhodovali sa v tom case za danych okolnosti a preto nepodnikali, lebo si mysleli, ze nieco spravne pre vtedy CSFR a neskor SR robia a v takychto podmienkach doziju do dochodku, ci uz sa bude volat vysluhovy, starobny alebo neviem aky, lebo je to len hranie sa zo slovickami v zakonoch prijatych politikmi.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 596
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Xisco » 03. Máj 2023 09:13

V ČR máš radary na stĺpe a pokuty z nich idú priamo obci / mestu.

Minule to písali, že malá obec, cez ktorú ide hlavný ťah má z toho brutálny príjem. Tam hlavné gro má mestská polícia.

U nás mestská polícia je tak trošku podcenená.
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 344
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Vlados » 03. Máj 2023 11:23

vladik67 napísal:Vlados,
ak sa chces bavit o dochodkoch, tak tu neide len o policajtov, ale aj o vojakov, colnikov, bacharov a nasu specialnu informacnu zlozku, ktori robili a ak chcu nadalej robia, lebo niektorí by s vysluhoveho dôchodku nevyzili. A ak by vysluhovy dochodok mal byt vyplacany az vladou stanovenom dôchodkovom veku, potom by si bolo spravodlive, ze sa budu dalej angazovat na lepsie platenych miestach a nebudu robit prace, ktore su menej platene, ale maju pokoj, klud a pohodu, ze uz nieco im na ucet pribuda a nie bat sa o zivobitie.
A co by si odkazal tym, ktori po 1990 nahradili STB aby bola demokracia, nemohli podnikat a teraz maju este za to trpiet, lebo ked vtacka lapaju, pekne mu spievaju a v reale z odstupom rokov vidi, ze stat ako urciti politici zo stran presadzuju navrat k socialnemu dochodkovemu systemu spred roka 2002 a jeho garantovane istoty niekto smahom ruky zrusi. Netreba len zavidiet ale aj rozumom pohnut. A ak budes oponovat, ze sami sa tak rozhodli, tak rozhodovali sa v tom case za danych okolnosti a preto nepodnikali, lebo si mysleli, ze nieco spravne pre vtedy CSFR a neskor SR robia a v takychto podmienkach doziju do dochodku, ci uz sa bude volat vysluhovy, starobny alebo neviem aky, lebo je to len hranie sa zo slovickami v zakonoch prijatych politikmi.

Nechcem. Neviem či očakávaš že výsluhový dôchodok po 15 rokov služby dokáže zabezpečiť penziu v plnej výške. 100tisíce zamestnancov v bývalých štátnych a národných podnikoch neboli na to finančne lepšie ako policajti, vojaci, colníci, bachari... Oni žiadny výsluhový dôchodok nedostávajú ani v penzijnom veku nedostanú.
Jednoducho nie je OK, tak sa z policajta stane iný policajt a dostáva za prvú službu výsluhový dôchodok a k tomu berie plat policajta.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod pesslon » 10. Máj 2023 09:33

Xisco napísal:V ČR máš radary na stĺpe a pokuty z nich idú priamo obci / mestu.

Minule to písali, že malá obec, cez ktorú ide hlavný ťah má z toho brutálny príjem. Tam hlavné gro má mestská polícia.

U nás mestská polícia je tak trošku podcenená.


no ved tak isto to skonci aj u nas, staci sa pozriet kam maju byt umiestnene tie radary a je jasne ze ide len o dalsie vypalne.
pesslon
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 18. Máj 2013 13:35

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Pacho » 10. Máj 2023 15:54

Čo sa týka rýchlosti, už dlhšie mi vŕta v hlave, nasledujúci problém, v súvislosti s "autonómnými " autami. Ide auto povedzme 90 a vtom sa objaví značka 50, auto si značku fakticky prečíta až pri tabuli, a chvílu trvá, pokiaľ zareaguje, čiže prakticky niekoľko 100m porušuje max povolenú rýchlosť, pokiaľ stihne pribrzdiť na tú 50-tku. Otázka znie, či je to neako legislatívne upravené, toto "porušovanie?. Je jasné, že za rýchlosť je zodpovedný vodič, ale týmto pádom, je celý tento systém zbytočný, a nie že pomáha, ale fakticky ešte zhoršuje ovládanie. Niekde som sa dokonca dočítal, že v budúcnosti budú musieť byť vybavené všetky autá takýmto systémom, bez možnosti ho ignorovať, ako je to doteraz.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod Vlados » 10. Máj 2023 17:39

Značku si prečíta keď je ešte v diaľke a v mieste umiestnenia značku pôjde uvedenou rýchlosťou.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravná polícia na slovenskej cestnej sieti

Odoslaťod IDV » 10. Máj 2023 18:42

Mercedes uz znizuje rychlost pred znackou a ked ide okolo znacky tak uz ide jej rychlostou. Zalezi ale ako to ma poprepajane s mapami podla gps to ktore auto. Spoliehat sa na kameru ktora cita znacky je ten nizsi level daneho systemu
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.

cron