D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 15. Jan 2023 23:05

cPalo napísal:Obávam sa, že si mu práve zmenil nick :D

keď si to napísal, som sa len pousmial, no napísal si krutú pravdu :lol:

Vítame frontier-a ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 29. Jan 2023 20:16

Na INEKO tuším aktualizovali termíny dokončenia úsekov D3:
D3 Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto 5/2029
D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica 1/2029
D3 Oščadnica - Čadca Bukov, 2. profil 11/2030
Sú to najskoršie možné termíny.
Myslím že nástupca po Doležalovi bude riešiť dilemu, čo stavať z eurofondov 2021 - 2027...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 29. Jan 2023 22:50

a neprepadnu tym padom tie peniaze co sa vraj na to mali vyclenit? TO chcem vidiet, ze sa to vsetko podari tak dotiahnut ze to dokoncia v dvoch rokoch :D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod rexino » 29. Jan 2023 22:55

Sorry za off topic, ale je nejaká predstava, čo by mohlo ísť namiesto? R4 Prešov II.? Alebo sa to dá presunúť aj na 1tky?
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 30. Jan 2023 11:21

Predpokladám, že presun bude možný iba v rámci Kohézneho fondu, takže buď niečo z týchto možností:
48638
alebo presun peňazí mimo dopravu.
R4 Prešov II. etapa by mohol byť teoreticky možný, keďže podľa novej legislatívy R4 bude patriť do extended core TEN-T, B/C má vyššie ako 1 atď.
Podľa mňa Kapušany - Lipníky by mohol byť ideálny kandidát, ak by sa toľko neotáľalo s novou CBA a nevymýšľali sa PPP chobotiny...
Možno Turany - Hubová, ak výrazne poklesnú investičné náklady.
Možno Krupina, ak dobre vyjde CBA. Teoreticky možno aj oravská R3, ak by Brusel umožnil presunúť peniaze na doplnkovú sieť TEN-T.
To už sú však iba úvahy, čo by na základe podmienky B/C a stavu prípravy aspoň teoreticky mohlo nahradiť D3 v prípade problémov. Veľa alternatív neexistuje.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 30. Jan 2023 13:15

jarino napísal:Na INEKO tuším aktualizovali termíny dokončenia úsekov D3:
D3 Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto 5/2029
D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica 1/2029
D3 Oščadnica - Čadca Bukov, 2. profil 11/2030
Sú to najskoršie možné termíny.
Myslím že nástupca po Doležalovi bude riešiť dilemu, čo stavať z eurofondov 2021 - 2027...

Je jasné, že INEKO stránku aktualizuje z odpovedí, ktoré dostanú z NDS/MDSR, ale asi je každému jasné, že KNM-Oščadnica skôr ako Brodno-KNM nebude, ak sa bude prerábať projekt. A prerábať sa bude, keďže celý navrhnutý 6 pruh v doline je nonsense (2+2 a 1+1) a v navrhnutej podobe neprechádza skrz MinFin.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Xisco » 16. Mar 2023 08:49

Kto chce nech si prečíta, ďalšie sedenie na medzinárodnej úrovni. Stále tie isté otázky a odpovede, len výsledky nie sú.

Aktualizácia 14:45

Zástupca Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory tvrdo kritizuje spôsob plánovania a vnútorné procesy ako sa dávajú priority.

-----

Aktualizácia 14:30

Podstawka: Hovorí sa, ako sa to dá v Českej republike. Ak sa komentuje cez média, je to zlé. Treba kontrolovať konkrétne kroky.
Jurinová: Som prekvapená, že sa otvára ďalšia variantnosť.
Poľský partner vysvetľuje, ako sa v Poľsku urýchľujú procesy a tým celá výstavba. V Českej republike je zákon o líniových stavbách.

Primátor Mihalda: Sú 2 možnosti. Buď je toto informačné stretnutie, alebo skúsme niečo vyriešiť. Napríklad či sa dá urýchliť EIA, alebo napríklad neotvárať ďalšie varianty stredného úseku.
Šucha: EIA je strašne stará, aktualizácia sa mala začať skôr. Keď Slovensko vedelo, že ju treba aktualizovať, tak prečo ju neaktualizovalo skôr? Sú na to zápisy, ze európska komisia na to dávno upozorňovala.
Doležal: ak štúdia realizovateľnosti odporučí inú variantu, vráti sa výstavba stredného úseku o 3-4 roky späť.
Šucha: Úlohy, ktoré má riešiť Slovensko sa zrazu stávajú úlohami EÚ.
Jánoška: Máme 80 mesiacov na dočerpanie peňazí. Máme závažný problém - čas. Máme zlé štatistiky, máme hlboko podcenené čísla. Boli účelovo zmenené.

-----

Aktualizácia 14:15

Šucha: Prečo sa nevyvodzuje zodpovednosť?

Primátor Grapa: Som pamätník výstavby D3 30 rokov. Pravda je taká, že je to medzinárodný problém. Je povinnosť štátu, aby sme tu netrpeli. EÚ to pochopila, len u nás to nechápeme. My sme nervózni, či sa za každej vlády niečo urobí, ale teraz sa nepodarí urobiť nič. Modlíme sa, aby budúci minister dal Kysuciam skutočnú prioritu. Je tu tak nesmierny tlak od ostatných primátorov a starostov. Ak tu človek nežije, tak to nepochopí.

Šucha ministrovi: Tie iste pravidlá majú iné štáty, tak sa nevyhovárajte. Okolité štáty stavajú a Slovensko sa len vyhovára.
Šucha: Je tu otázka vyhodnocovania zodpovednosti. Slovensko ma 19 rokov problém s čerpaním fondov. Peniaze sú vyčlenené do roku 2029. Otázka je ci 770 miliónov stačí.
Doležal: 770 mil. nebude stačiť, zvyšok doplatí štátny rozpočet.
Jurinová: Vieme, že nastane ešte väčšia dopravná záťaž. Mali by sa hľadať rezervy, kto by mohol zabrať. Napríklad NDS.

-----

Aktualizácia 13:35

Šucha: Ľudia na Kysuciach majú obavy, či sa peniaze nepoužijú inde.
Doležal: Chcem ubezpečiť, že takýto zámer nie je. Kysuce sú naša jediná cesta ako použiť 770 mil. Eur.
Európska komisia: Čím skôr začnete, tým lepšie.

Podstawka: My máme hotovo a kamióny jazdia cez Šance. Starostovia sa v ČR búria, jediný problém je Slovensko, kde chyba 23 km diaľnic. Pýtame sa ministra: Kedy bude diaľnica dostavaná? Viete či bude v roku 2029 dostavaná diaľnica?
Doležal: Neviem to garantovať.

Inv. riaditeľ: Ak sa ukonči stanovisko EIA v roku 2024, tak v roku 2025 bude právoplatné stavebné povolenie. Je to možne začať stavať v roku 2026 a dostavba 2030. Ak sa nezačne meniť trasovanie...

Doležal: Ak UHP vyhodnotí v strednom úseku trasy, že treba meniť trasovanie, v strednom úseku stratíme ďalšie roky. Ostatné úseky by ale nemali byť spochybnené.

-----

Aktualizácia 13:25
Podstawka: Nikto nechce čakať na Slovensku v kolónach a vodiči pôjdu hľadať iné trasy. Česko bude mať čoskoro hotovo. Severomoravský kraj buduje a na Slovensku sa nič nestavia. Bráni to rozvoju priemyslu.
Doležal: Jediná alternatíva je posilnenie vlakov. Musí sa však dostavať uzol Žilina. Nikto nespochybňuje D3, my sme začali, ale začali sme neskoro.

Minister Doležal kritizuje partnerov a svojich predchodcov: "Kde ste boli doteraz? Dobiehame niečo čo malo byt dávno hotové."
Šucha: Na obranu Kysučanov - ľudia predsa kritizovali a upozorňovali na problémy.
Jurinová: Môžeme si prehadzovať čo malo byť a čo mohlo. Sú tu významne firmy ako Hyundai, Schaeffler... no cesty sú preťažené. Investície prišli preto, lebo sme im sľúbili, že diaľnica bude. Župa sa snaží byť aktívna.

-----

Aktualizácia 13:10
Stretnutie začalo. Prišli pozvaní, je veľký záujem médií.
Šucha: Cesta je magistrálou pre Slovensko, ktoré ekonomicky prepojí okolité regióny. EÚ dáva peniaze na cestu, ale Slovensko ju musí postaviť samo.
Doležal: D3 je stále absolútna priorita. 770 miliónov Eur ide na D3. Ostatné štáty majú fondy dočerpané a my meškáme. Sme na chvoste.
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 16. Mar 2023 09:50

Tam zaznelo pomerne dosť nezmyslov.
Vyhral u mňa jeden nemenovaný primátor, čo prišiel s myšlienkou realizácie D3 priamym zadaním :lol:
Myslel to zrejme dobre, ale to sa nezlučuje s možnosťou čerpať eurofondy...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 16. Mar 2023 20:57

Veď to "môže" realizovať priamym zadaním a pokúsiť sa financovať z rozpočtu mesta :D
Pamätník výstavby D3 asi zabudol, že sa tu diaľnica stavia viac ako 35 rokov. Prvé polprofily boli vybudované už za socializmu. Jaj, toto sa nehodí vyťahovať lebo Kysuce žiadajú v úzkej doline trojku, jednotku aj diaľnicu, nech to stojí čo to stojí.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Mar 2023 10:37

Vlados napísal:Jaj, toto sa nehodí vyťahovať lebo Kysuce žiadajú v úzkej doline trojku, jednotku aj diaľnicu, nech to stojí čo to stojí.

A dovtedy bude zadubene brániť tento nápad, až sa mu podarí jeho celoživotný sen - nedožiť sa dostavby D3.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 17. Mar 2023 12:20

A pritom je riešenie také jednoduché! Len zrušiť zákonnú podmienku paralelnej cesty I.triedy :-) A aj tí Kysučania si pak môžu pískať!
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod expwy » 17. Mar 2023 13:39

Žiadna zákonná podmienka paralelnej cesty I. triedy k diaľnici neexistuje!

Kľudne to môže byť aj cesta II., III. triedy, miestna cesta. Záleží len na dopravnom význame a spojovacej funkcie cesty, ktoré jej zostanú po vybudovaní diaľnice.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 17. Mar 2023 15:31

Kľudne môže. Ale v praxi sa to nedeje. Bohužial.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 02. Apr 2023 18:58

Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 02. Apr 2023 19:57

Nie je jasné ako prišiel riaditeľ Krajskej hospodárskej komory Moravskosliezskeho kraja že budú mať diaľnicu až po hranicu so SR? a keby sme sa mali inšpirovať Poľskom tam by nám stačil polprofil ako na danej trase majú oni.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 03. Apr 2023 12:03

Povedzme, že medzi D48 a našou hranicou je absolútne bezkolízna cesta. Detto na poľskej strane. Kruháče, semafóry a jazda v obci je a bude iba na našej strane.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 03. Apr 2023 14:05

misura je stary zabavac, znamy svojim vyrokom o 25.000 autach bezkolízna cesta je adekvatna poloprofilu dialnice. suvisly plny profil po hranicu nemaju ani polsko ani cesko, tomu zodpoveda rychlost ked tak pozeram mapu od svrcinovca po D48 tak mi ukazuje cca. 80 km/h. slusne to je ale dialnicna rychlost to teda nie je. od skaliteho po zywiec este menej lebo chyba posledny usek.

Kruháče, semafóry a jazda v obci je a bude iba na našej strane
kolko KO, kolko semaforov a kolko km jazdy cez obce ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod mike007 » 03. Apr 2023 14:37

kolko KO, kolko semaforov a kolko km jazdy cez obce ?

od št.hranice SR/ČR po Žilina-Brodno:
1x OK
8x ÚK, z toho 1 s CSS
2x ÚK so zákazom výjazdu vľavo (ale odbočenie z hlavnej cesty doľava dovolené)

myslím, že v tomto prípade je počet km jazdy cez obce irelevantný, iba ak to, že tie obce sú napojené na cestu medzinárodného významu úrovňovo, pričom tá je jedinou spojnicou v rámci regiónu;
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 03. Apr 2023 15:21

Ak som to dobre pochopil, tak aj po dokončení D3 sa bude jazdiť cez Svrčinovec-Zátky, pretože R5 sa stavať nebude. Svedčí o tom aj to, že sa ide stavať ekodukt ponad I/11 bez rezervy na R5.

https://goo.gl/maps/eee235krwRKJRL3v6
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 03. Apr 2023 16:39

Áno. Lebo
Ad 1) nikoho nenapadlo ten krátky frcek postaviť buď ako súčasť úseku CA Bukov-Svrčinovec (alebo Svrč - Skalité)
Ad 2) tento 1,5km úsek niekto iný navrhol tak na ..uja, že mal stáť 50 mil. Eur, čo je neprijateľné. Dokým to neprekreslia, ostane to takto, ako to je. Aj s debi.ným kruháčom, pri navrhovaní ktorého asi nikto projektantovi nepovedal, že tam budú jazdiť aj kamióny.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 03. Apr 2023 18:36

Ad. svrčinovský kruháč: ako asi vzniklo toto
https://goo.gl/maps/tsWgU3LeN9SRk7GE6

mike007 napísal:myslím, že v tomto prípade je počet km jazdy cez obce irelevantný, iba ak to, že tie obce sú napojené na cestu medzinárodného významu úrovňovo, pričom tá je jedinou spojnicou v rámci regiónu;

Je otázka, čo s úsekmi ako je Kysucký Lieskovec, ktorý síce formálne nie je v obci, ale je tam 50, zákaz predbiehania a jeden priechod za druhým.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod 110mat110 » 04. Apr 2023 05:39

mike007 napísal:
kolko KO, kolko semaforov a kolko km jazdy cez obce ?

od št.hranice SR/ČR po Žilina-Brodno:
1x OK
8x ÚK, z toho 1 s CSS
2x ÚK so zákazom výjazdu vľavo (ale odbočenie z hlavnej cesty doľava dovolené)

myslím, že v tomto prípade je počet km jazdy cez obce irelevantný, iba ak to, že tie obce sú napojené na cestu medzinárodného významu úrovňovo, pričom tá je jedinou spojnicou v rámci regiónu;


Zabudol si na semafory v Svrcinovci na regulaciu tahu cez obec. Uz nastastie nerobia problemy, ale stale tam su a stale su aktivne
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 402
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Xisco » 04. Apr 2023 07:13

Chlapci, pretočte si už kalendár, už je rok 2023, resp. tretie tisícročie. :)

Všade už v iných štátoch sú bežné obchvaty, R či D. A kde nie sú, tak sú vo výstavbe. To len u nás stále vychádza v prepočtoch, že stále stačí stará 40 ročná cesta a vy tú to ešte obhajujete.

I/11 - cesta bež možnosti alternatívy, jedná nehoda a hotovo na celý deň, spojnica SR s ČR a PL, každodenné niekoľko km dlhé kolóny, na celej dĺžke, keď rátam až do ČR alebo PL, sú obmedzenia iba u nás ...

Aj presne týmto vaším prístupom typu "to netreba, toto nie" sme tam, kde sme. V ČR majú vyťažené diaľnice na 100%, ide auto z autom?
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 04. Apr 2023 07:41

Je otázka, čo s úsekmi ako je Kysucký Lieskovec, ktorý síce formálne nie je v obci, ale je tam 50, zákaz predbiehania a jeden priechod za druhým.
I/16 plesivec a bohunovo su formalne v obci ale prakticky mimo. zbytocne obmedzenia treba zrusit, max. tam nechat 70.

od št.hranice SR/ČR po Žilina-Brodno:
1x OK
8x ÚK, z toho 1 s CSS
2x ÚK so zákazom výjazdu vľavo (ale odbočenie z hlavnej cesty doľava dovolené)myslím, že v tomto prípade je počet km jazdy cez obce irelevantný, iba ak to, že tie obce sú napojené na cestu medzinárodného významu úrovňovo, pričom tá je jedinou spojnicou v rámci regiónu;
urovnove krizovatky su dovolene aj pri poloprofile. tam zalezi na tom kolko aut ide z vedlajsej cesty. ked sa bavime o bezkoliznej ceste tak pre mna urovnova krizovatka pre par aut denne urcite nie je kolizny bod. dalej pocet km cez obce je irelevantny ?? cize je jedno ist 1 km cez dediny alebo 5 alebo 10 km cez dediny, to fakt ?? :roll:

okrem toho aka jedina spojnica ?? kde nie je paralelna aspon cesta III. triedy ?? ....no ja to vidim tak ze minimalne od hranice po lieskovec je aj sucasny stav porovnatelny s ceskou a polskou stranou a na Sk je to nadstandart. npr. oproti trase buducej R3 ci uz na severe alebo na juhu, alebo oproti komarniku ked uz sme pri medzinarodnych tahoch je to luxus.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 04. Apr 2023 09:22

napísať, že "d3" je luxus, to fakt môže len chorá hlava. devil presne ako správny "slovák", Pokiaľ nejde dialnica pred mojú garáž, tak všetko ostatné luxus. Stále tvrdím D1 a D3 mal byť už dávno postavená, a R4 a R... mali byť pred dokončením. Bohu žiaľ máme také vedenia MD a NDS, že to jednoducho nefunguje tridsať rokov. Jedine čo veďia štátny úradnici sa vyhovárať, prečo to nejde, a štát zavadzia sám sebe.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.