Moderátor: Moderátori
mike007 napísal:Hovorím o predpisovej jazde. + 3%
Inak sa nemá ani čo jazdiť...
vladik67 napísal:Jonathan
s tou Soroškou a priemernou rýchlosťou 60 km/h nesúhlasím, lebo je to možne len pri najoptimalnejších podmienkách a to, že nie je hmla, neprší alebo nesneží, no ale že aj nepôjdu pomalšie vozidla ako traktory a kombajny, z ktorých poniektoré už dosahujú aj rýchlosť 60 km/h, ale nie do kopca. Totiž na cestách prvej triedy je to možne ich stretnúť a rýchlo máš priemeru aj na 30 km/h, hoci je to krátky úsek. Ani naložené kamióny najmä preťažené nejazdia hore Soroškou nad 30 km/h, tak potom chlapcom na UHP a MD SR ako aj iným nedôjde úspora časová, spotreba PHM, bezpečnosť premávky a ochrana životného prostredia (stret so zverou, úniky PHM, brzdových a iných kvapalín prevážaných cisternami - nie sú tam žiadne lapače nečistôt, a najnovšie narúšanie klesanie oporného múru cesty). A áno je to bežne aj na iných úsekoch ciest, lebo keď som šiel po ceste 1. triedy do MI, pri Trhovišti som natrafil na kolónu aut a vpredu traktor si šiel 60 a v obci 50 km/h, ale priemerka klesla ani nerátam, no z obvyklej jeden a pol hodiny cesty štart-cieľ sa to vyšplhalo na dve hodiny pätnásť minút na 100 km vzdialenosť. Preto som za čo urýchlenú výstavbu Sorošky a ďalších bezpečných ciest aj na východe, lebo rovnako odvádzame dane, rovnako sa chceme bezpečne cítiť na cestách a najmä v obciach kadiaľ prechádzajú cesty 1.triedy. Lebo po takých, ktorí bránia vo výstavbe sa dočkáme cien napr. pri Soroške na úrovni jednorúrového tunela Branisko postaveného spred x rokov a to nielen z dôvodu rastú cien materiálu, ceny práce, ale aj sprísňujúcej sa legislatívy pri ochrane životného prostredia a prepracovania vyhotovených projektov, pričom nepíšem o dôvodoch v súvislosti so zvyšovaním ochranného pásma, ktoré nie stále bolo také ako dnes a nikde nie je napísané, aby do budúcna nebolo ešte zmenené a navýšené.
Vlados
Sčítače ukázali priemerku 68km/h alebo 78km/h. Nemá zmysel sa hádzať, že sa tam chodí rýchlejšie ako je MPR.
devil napísal:V PB bol v tej dobe boj s casom aby lievik co najskor skoncil. Dalej zavazok pre Kiu ktory sa nesplnil ale nebolo jedno ake bude meskanie. Neviem o podobnych pohnutkach pri visnovom ani nicom okrem toho ze je to narocne.
devil napísal:Budimir bidovce nie je porovnatelne narocnostou.
devil napísal:na tomasovce-tornala 80 nedas.
google casy mi vacsinou sedia s realitou, preco by zrovna na orave nemali sediet ? ale mozno mas pravdu, myslel som od buducej krizovatky D1-I/59 nie ze centra RK. s tym ze tvrdosin usetri 6-7 minut vzdy a vidim ze po ceste su aj rozkopavky. tak ci tak od tej krizovatky po hranicu 70 bude. takze oravska trasa sa casovo vyrovna juznej I/66 kde je neporovnatelne lepsi teren....ale netvrdim ze 70 je nejake terno.devil prepac.... RK-Trstena 70 km/h?
nebyvas tu, to ta ospravedlnuje
neber prosim udaje z google maps
v globale je to 154 km od konca R2 po MUK cerveny rak. 1:55 pri priemernej 80ke, real ukazuje do 2hod:, cize 80ka je to prizmurenym okom ale keby bol poloprofil batka tak 80 das s prehladom lebo to je 5+ usetrenych minut.A ak niekto napíše, že prečo som do priemerky zahrnul len tento krátky úsek a nie napr. KE-RV alebo KE-LC alebo KE-ZV, tak to je tým, že sa bavíme o konkrétnom úseku, ktorý Vlados vypichol. Priemerka pri dlhších cestách sa doháňa na iných úsekoch, čo o chvíľu pri nainštalovaní radarov na každom rohu nebude možné a až potom sa vodiči budú chytať za hlavu pri cestách na väčšie vzdialenosti.
neviem kde je znacka ja beriem najhorsiu cast kde je znizena rychlost a to je 7 kmAsi si to zle pochopil, ak je Soroška od jednej križovatky pri Lipovníku po druhu križovatku pri Jablonove nad Turňou (od kilometra 385,5 po kilometer 393,5 podľa máp CBD), čiže prejazd je dlhý 8 km a od začiatku prvej zákruty obce Lipovníka máš 60 km/h až po vrch Sorošky pričom je tam ešte menší meraný úsek 40 km/h, na planine úsek s 90 km/h a potom úsek po železničný most zo strany Jablonova 60 km/h a pre nákladne vozidla dokonca 40 km/h a potom už klasická 90 km/h takmer po k spomínanú križovatku. Opačne od jablonovskej križovatky po železničný most môžeš ísť 90 km/h potom po planinu do kopca max. 60 km/h na planine 90 km s čiastočnou možnosťou prebiehania a od úpätia vrchu Soroška čiže od salaša zas 60 km/h takmer po koniec Sorošky, chýba asi 200 metrov a v tomto úseku máš úsek cca s obmedzenou rýchlosťou 40/km/h a jazdíš podľa predpisov, tak nikdy ani osobným vozidlom nemáš šancu dosiahnuť 60 km/h, nieto keď natrafíš na jeden kamión, traktor a v lepšom prípade menšie nákladne nepreťažené vozidlo.
devil napísal:ale mozno mas pravdu, myslel som od buducej krizovatky D1-I/59 nie ze centra RK. s tym ze tvrdosin usetri 6-7 minut vzdy a vidim ze po ceste su aj rozkopavky. tak ci tak od tej krizovatky po hranicu 70 bude.
devil napísal:google casy mi vacsinou sedia s realitou, preco by zrovna na orave nemali sediet ? ale mozno mas pravdu, myslel som od buducej krizovatky D1-I/59 nie ze centra RK.
vladik67 napísal:... na planine úsek s 90 km/h a potom úsek po železničný most zo strany Jablonova 60 km/h a pre nákladne vozidla dokonca 40 km/h a potom...
Vlados » 30. Máj 2023 19:24
Prosím ťa, čo ruší 60tku pri železničnom moste?
Narážam hlavne na tvoj výpočet priemerky. Takže si vezmeš podľa google maps čas ideálnej premávky, potom si vezmeš upchatý tvrdošín, na ktorom spočítaš približné ušetrenie času obchvatom a toto odpočítaš od ideálneho priemerneho času, tak jasné že ti vyjde potencial na priemerku 70 km/h. Akurát že miešaš hrušky s jablkami...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.