Moderátor: Moderátori
magnus » 09. Aug 2023 07:11
Ja len taku pripomienku - ked sa sanuje zosuv, robi sa to po KRATKYCH usekoch. Kazdy nasledujuci sanovany usek sa otvara az ked je ten predchadzajuci plne zabezpeceny. Tak sa to robi v civilizovanych krajinach.
Xisco » 09. Aug 2023 09:03
Je normálne stavať 1 most vyše 10 rokov a stále nie je hotový?
vladik67 napísal:magnus » 09. Aug 2023 07:11
Ja len taku pripomienku - ked sa sanuje zosuv, robi sa to po KRATKYCH usekoch. Kazdy nasledujuci sanovany usek sa otvara az ked je ten predchadzajuci plne zabezpeceny. Tak sa to robi v civilizovanych krajinach.
Tu sú už úseky komplet všetky sanované technikou, čo je odskúšane zo Švajčiarska a to tými rozražacími klinmi - loďami. Tiež sú postavené a zabetonované nosné mostné stlpy v tých lodiach. Predpokladám aj to, že betón je už vyzretý.
Tak prečo by debnenie sa nemalo robiť priebežne aj na viac úsekoch, keďže už to nemá mať vplyv po vyriešení sanácie podložia?
Xisco napísal:Ako sa na to díva laik (dajme tomu), keď ide okolo a stále tie roky furt to isté?
jozin z bazin napísal:Xisco napísal:Ako sa na to díva laik (dajme tomu), keď ide okolo a stále tie roky furt to isté?
Ano, to je presne naivny pohlad laika, ktory vidi vsetko jednoducho. Realita vsak byva komplikovanejsia.
(Netvrdim, ze v tomto pripade je vsetko v poriadku).
Xisco napísal:Áno, právne je to v poriadku. Tak potom už mal byť hotový. Dielo malo už prvý termín dokončenia, následne druhý, tretí, ...
Ako sa na to díva laik (dajme tomu), keď ide okolo a stále tie roky furt to isté?
Vlados » 10. Sep 2023 23:04
A čo s tým majú tie roky? Zhotoviteľ dostane zaplatené až v momente preberania mílniku. Ak niečo dokončí skôr tak v tom má umŕtvené peniaze a ešte to musí strážiť, aby tam niečo nezmizlo. Fakt nemá zmysel aby o mesiac nieto o rok niečo dokončil skôr keď ho k tomu zmluva nenúti. (Netvrdím že NDS zbytočne neustupuje zhotoviteľom, ale keď sa dohodnú na novom termíne tak už platí ten a nie pôvodný.)
Používatelia prezerajúci si toto fórum: DrX a 30 hostí.