Moderátor: Moderátori
Neakceptované – viď vyššie.
Nie je dôvod preberať uvedené podrobnejšie členenie používané v Nemecku. SR sa rozsahom cestnej siete nemôže prirovnávať Nemecku. Navyše, medzi uvádzaným členením a členením v norme sú významovo takmer nulové rozdiely. Kontinentálny / Medzinárodný, napriek tomu, že existuje EÚ, stále sú tu hranice a jednotlivé štáty, ktoré sú spájané cestami medzinárodného významu
Trváme na pripomienke – točíme sa stále dookola. Zákon delí cesty v prvom rade na základe vlastníctva, ktoré vychádza z dopravného významu a spojovacej funkcie cesty medzi jednotlivými sídlami. Dopravný význam by však nemal byť určený len na základe triedy cesty alebo jej kategórie, ale na základe reálnych dopravných vzťahov. Napr.:
Cesta II/502 Bratislava – Pezinok má nadregionálny dopravný význam a je cestou II. triedy, naopak cesta I/51 Hronská Breznica – Banská Štiavnica – Hontianske Nemce má regionálny dopravný význam a je cestou I. triedy.
Niektoré súbehy ciest I. triedy s diaľnicami stratili diaľkový alebo nadregionálny dopravný význam a sú stále cestami I. triedy napr.: I/2 Kúty – Malacky – Stupava, I/20 Prešov – Košice, I/11 na Kysuciach po dostavbe D3. Pričom pri poslednej menovanej ceste je najviac signifikantný problém, o ktorom stále hovoríme, ktorý sa prejavuje v investičnej náročnosti stavby diaľnice a trvaní na súbežnej ceste I. triedy v parametroch C 11,5.
Keby sme mali návrhové triedy, tak by vyšlo, že súbežná cesta má regionálny dopravný význam a upravila by sa cesta cez obce podľa návrhovej triedy 3 – čiže C 8,5 s lokálnymi zúženiami v obciach a na historických mostoch.
devil napísal:zatial je tam navysena suma na zeleznice a opravy mostov. pre zaciatok to nie je zle.
ten stavebny zakon je akoze nejaky zazrak na rozbehnutie vystavby ??
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.