a ja poznam ludi co by radi chodili vlakom len maju daleko stanicu tak kazdy den trpnu ze chytia kolonu....alebo chodia skoro rano ked je vysoka pravdepodobnost ze prejdu.Mam syna ktory dochadza do Trnavy na vysoku skolu. Na vlaky sa vykaslal, ked za prve tri tyzdne zmeskal 3x na vyucovanie o hodinu a pol kvoli meskaniu vlaku viac ako hodinu. Chodi kombinaciou busu a auta.
preco ? pri BA je 100.000 aut na dialnici, inde 20.000 alebo 10.000. bezne su cesty tretej triedy s par sto autami denne. to je ako vyberanie ceresni z torty. lenze tie dialnice co si nakreslil krizom-krazom by mali ovela nizsie intenzity, lebo hustota obyvatelov nepusti. potom ta efektivita ktoru riesis by isla dole este viac.Tieto percenta su iba kvoli mizernej dialnicnej sieti u nas. Nemoze to byt inak pri zhruba 17.000 km ciest 1/2/3 triedy a zhruba 870km dialnic a rychlostnych. Pri tomto pomere 25% vykonov na dialniciach pri 5% pokrytia je obrovsky uspech dialnic.
lenze to si protirecis, vcera si napisalPolsko a Madarsko maju tiez este plany na rozsirenie svojej dialnicnej siete. Toto co som poslal je finalny stav. Pricom zakladna potreba je zhruba 850km osi BA - ZV - PO - Snina a tych hore spomenutych 3 severo juznych prepojeni na zapade, strede a vychode Sk.
take madarsko stavia 2+2 AJ s urovnovymi krizovatkami, nespevnenou krajnicou a znizenou rychlostou.npr. https://www.google.com/maps/@47.944162, ... ?entry=ttu to su fakticky 4 pruhove cesty I. triedy s uplne inymi nakladmi ako nase megalomanske 26,5 prip 24,5 s kilometrami mostov, PHS, MUK, naschval vyvolanymi investiciami. suhlasim z prioritnymi osami, to je vlastne aj spojenie so susedmi...Ano na tej mojej mapke mozeme pripustit niektore useky ako R1, ale vsetky stavane na dialnicnu 130, inac je to diskriminacia ludi z tej oblasti. Je to nosna nadradena infrastruktura, tak sa k tomu aj tak stavajme.
neporovnaval som dialnice a cesty ale dialnice a vlaky. kde je viac nehod, na trati BA-ZA alebo na dialnici BA-ZA ? odpoved pozname.
realne existuje autobus HE-KE-ZV-BA. HE 11:30, KE 13:35, ZV 17:45, BA 20:20. Ex vlak chodi 5:26 realne s meskanim okolo 6 hod, to mam od sprievodcov lebo minule som nim isiel. tak si to spocitaj... autobus dokaze konkurovat na trase ZV-BA lebo velka cast trate je najhorsia rychlikova trat na Sk. aj to treba dodat ze vlak ma 10 zastavok a autobus len 2. ale uz ZV-KE vychadza vlak o hodinu lepsie s 10 zastavkami oproti autobusu s 5 zastavkami. staci ze vacsina trate ma 100 km/h. cize autobus so 100 km/h ho nema sancu predbehnut pretoze potrebuje zist z cesty, nabrat ludi a vratit sa naspat. to su +- 5- 10 minutove straty pri KAZDEJ ZASTAVKE. a celkovo komfort vlaku sa neda porovnat s autobusom. s rychlobusmi co by nikde nestali je ten problem ako s IC vlakmi ze na trase su male mesta. ked stojis v kazdom meste vyrazne to spomali a ked nie nemas pasazierov. potom mozes zabudnut ne nejaky seriozny takt a ostane malo spojov, nedostatocna ponuka cize paskvilAutobusmi po dialnici v pohode nahradis aj Ex/R. Cim by si siel do Kosic ak by si mal na vyber terajsi vlak, ktory sa derie do Ke 6h s meskanim +1h normalne, alebo busom ktory prejde celu trasu po dialnici, 350km, rychlostou 110km/h za 3h 11min.
k tej prestavke po 4,5 hod...to je pravda ale to sa riesi 2 vodicmi v autobuse. konkretne na HE-BA to tak je.
aj bez kompletnej dialnice juhom bude po koniec R2 2 hodiny a pokial by sa doriesili zavady tak v uplnej pohode 80-90 po KE za 2 hodiny. 4 hodiny spolu. na severe sa minu 4+ miliardy (5+ to bude spolu s tur-hub) a dosiahne sa ten isty stav ako juhom kde sa minu 2 miliardy.