Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 06. Júl 2006 11:26

tomas1 napísal:Štát ukončil financovanie MHD a preniesol kompetencie na samosprávu, s tým sa treba zmieriť a nie to používať ako ospravedlňovanie súčasného stavu.

Hlavným problémom MHD BA je nekoncepčnosť vo všetkom - obnove vozového parku, riadení, linkovaní... Dopravný podnik je zhnitá firma, čo potvrdí takmer každý kto tam pracuje. Nosný systém MHD je potrebné postaviť, ale nesúhlasím s tým, aby sa prezentoval ako nejaká modla. Neexistencia metra v žiadnom prípade nieje hlavný dôvod súčasného katastrofálneho stavu MHD BA.
:!:
___________________
By the way... Nedávnym nákupom 22 autobusov sa ako tak podarilo načas zabrániť nedostatku vozidiel, teraz pre zmenu (o. i. kvôli psychickému teroru zo strany nadriadených) sa začína prejavovať nedostatok vodičov. Denne kvoli tomu nevyjde aj 20 vozidiel z vozovne!!!


Ja ani nerozprávam o tom, že štát zodpovedá za MHD v BA. Ja len tvrdím a za tým si aj stojím, že štát dlhuje hlavnému mestu BA nosný systém MHD, ktorý vyrieši súčasné nedostatočné kapacity v MHD. Či to bude metro alebo ťažké metro, to už nie je podstatné.

Neexistencia metra znamená zbytočný čas, financie a energiu vynakladanú tak zo strany mesta BA ako aj MHD počas uplynulých desaťročí a ďalších (snáď už len) rokov.

Štát sa nemôže zbaviť zodpovednosti pri hlavnom a najväčšom meste SR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Aug 2006 22:24

Nosný dopravný systém má byť prechodné riešenie. Dovtedy, kým nebude Bratislava dosť bohatá na to, aby si mohla postaviť metro. „Konečným cieľom je ísť s dopravou pod zem,“ pripúšťa T. Kratochvílová. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4469
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2006 13:56

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2006 14:00

nikde, hold k MHD v BA je skoda sa vyjadrovat.

vsak mesto nebolo schopne ani pri dialnici D2 cez mlynsku dolinu vytlct zatrolejovanie mlynskej doliny kvoli trati na dlhe diely.

alebo je uplne az trestuhodne, ze mesto upustilo od krizovatky saratovska.

osobne si myslim, ze BA aj ked hlavne mesto uz je na tom s dopravou horsie ako brno, ktore je len provincne mesto a ma o 100 tisic obyvatelov menej.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2006 14:02

aquila napísal:nikde, hold k MHD v BA je skoda sa vyjadrovat.

vsak mesto nebolo schopne ani pri dialnici D2 cez mlynsku dolinu vytlct zatrolejovanie mlynskej doliny kvoli trati na dlhe diely.

alebo je uplne az trestuhodne, ze mesto upustilo od krizovatky saratovska.

osobne si myslim, ze BA aj ked hlavne mesto uz je na tom s dopravou horsie ako brno, ktore je len provincne mesto a ma o 100 tisic obyvatelov menej.


Asi (určite :lol: ) nechápem, ... Dlhé Diely majú troleje, nie ? Veď tam teraz kúpili nejaké duobusy aj na elektrický pohon.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2006 14:06

ano, samotne dlhe diely maju troleje, ale nezmyselne urobene.

navyse co kupili pre bratislavu ani nie je duobus, ale trolejbus s pomocnym naftovym motorom. a tento nie je stavany na take prekonavanie vzdialenosti po nezatrolejovanej trase ako je to v bratislave.

samotna trolejbusova trat na dlhe diely je len tam, ale je tu dlhy usek ktory trolejbus musi ist na pomocny pohon. dalej ani obratisko nie je zatrolejovane.

pre ilustraciu, ked ide tento trolejbus s pomocnym pohonom, tak ma spotrebu 60 az 80 litrov nafty na 100km! normalny bus ma okolo 20 litrov na 100km.

tato trat v tom stave aka je silne kontraproduktivna. hlavne ak asi polovicku trasy ide trolejbus na pomocny pohon.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 04. Sep 2006 14:07

Dy napísal:
aquila napísal:nikde, hold k MHD v BA je skoda sa vyjadrovat.

vsak mesto nebolo schopne ani pri dialnici D2 cez mlynsku dolinu vytlct zatrolejovanie mlynskej doliny kvoli trati na dlhe diely.

alebo je uplne az trestuhodne, ze mesto upustilo od krizovatky saratovska.

osobne si myslim, ze BA aj ked hlavne mesto uz je na tom s dopravou horsie ako brno, ktore je len provincne mesto a ma o 100 tisic obyvatelov menej.


Asi (určite :lol: ) nechápem, ... Dlhé Diely majú troleje, nie ? Veď tam teraz kúpili nejaké duobusy aj na elektrický pohon.


dlhe diely uz maju

aquila asi myslel na prepojenie Patronky a Dlhych Dielov - aby trolejbusove trate boli suvisle
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2006 14:13

wazari napísal:aquila asi myslel na prepojenie Patronky a Dlhych Dielov - aby trolejbusove trate boli suvisle


Na Mlynoch by bol problém s otáčaním trolejbusov. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 04. Sep 2006 14:18

Dy napísal:Na Mlynoch by bol problém s otáčaním trolejbusov. :idea:


:?: :?:
Planuje sa tahat trolejbusy k VS internatom?
Alebo ake Mlyny myslis
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2006 14:24

B; napísal:
Dy napísal:Na Mlynoch by bol problém s otáčaním trolejbusov. :idea:


:?: :?:
Planuje sa tahat trolejbusy k VS internatom?
Alebo ake Mlyny myslis


Neviem, len som sa raz rozprával s jedným pánom a ten mi povedal, že trolejbusy by sa neotočili na Mlynoch (internáty) ako aj autobusy, čo sa tam teraz točia.

Tam je iný problém a to je ten, že kapacita je slabá - chcelo by to častejšie spojenie na tých linkách a výkonnejšie "harmonikové" typy busov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod magnus » 04. Sep 2006 18:37

Hm, a co vlastne chceli dokazat tym zavedenim duobusov v tej lokalite? Co tie TAM busy ci co to tam jazdilo boli spatne?

Co sa otocu na Mlynoch tyka, tak to naozaj neviem pochopit, aky tam moze byt priestorovy problem pri otacani sa trolejbusov. Je fakt, ze od mojich skolskych cias sa to tam asi hodne zmenilo, ale pokial si to pamatam, tak Ikarusy sa tam otacali uplne v pohode. Ako to tam teraz vyzera?
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2006 18:54

magnus, ako uplne povodna idea je dobra, lebo v kopcoch su lepsie trolejbusy, a navyse su ekologickejsie. ale tak nejako typicky slovensky tuto dobru myslienku tak dorvali, ze je teraz kontraproduktivne riesenie ...

vsak jedna perlicka za vsetky, ten pridavny dieslovy motor je stale zapnuty ...

a co sa tyka mlynov, problem je mesto, ostatne ako vzdy.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Čavo » 04. Sep 2006 19:11

Osobne si myslím, že tie približne 4 kilometre obojsmerne na Botanickej ulici, Mlynskej doline a nábreží gen. L. Svobodu, mali zatrolejovať. Dokonca na miestach kde je električka, by sa ani stĺpy nemuseli osádzať, pretože by to stávajúce mali uniesť a pri prerábke Mlynskej doliny, kvôli tunelu Sitina, mohli urobiť aj Mlynskú dolinu.

Ja len dúfam, že to čo vyprodukovali, začnú pri najbližšej príležitosti rozširovať, aby čo najviac častí úsekov pre linky 32 a 33 pokryli trolejami, inak je to naozaj horšie ako bolo.

Ak by sa im to podarilo pokryť v celom rozsahu, tak by mohli "duobusy" presunúť na linky povedzme do Lamača a tam prípadne rozširovať trolejí. Dobrý základ by bolo obratisko pod Novým mostom. Odtiaľ sa už dá vymýšľať.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 547
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod B; » 05. Sep 2006 08:40

Len laicky pohlad:
naco by bolo treba tahat trolejbusy do centra - Novy most?
Do Petrzalky nepojdu, tam ma ist rychloelektricka cez stary most - tiez centrum

smerom do KV idu elektricky, ktore su ekologicke (min. viac ako busy)
Dlhe diely OK, odtial by sa podla mna mal stavat system na kapacitne elektricky, ktore nekoliduju s cestnou dopravou ak maju dobre nastavenu prednost.
Elektricky by mohli obsluzit slusne celu dubravku+ KV + Dlhe diely.

Ostava Lamac a Mlyny - tam by bolo lepsie tahat trat zo smeru na Patronku.
Aj ked Lamac by sa dal napojit cez Dubravku - prestupovalo by sa pri dome kultury na elektricku.

Cize:
Je myslitelne ist tymto smerom, t.j nosna elektricka a okolie na nu ponapajat pripojmi =busom?
Kam su potrebne dopravne toky z Mlynov - kde maju skoly?
Vela studentov iste potrebuje napojenie na Hl.St a AutobusSMN - to riesia
trolejbusy v sucasnej podobe - nie priamo z Mlynov.


Cavo: Co si myslel, ze by si riesil spod Noveho mosta?

P.S. Ikarusy aj harmonikove Karosy sa tocili okolo Alibaby, alebo sa mi tocilo nieco ine? 8)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 10:13

Asi sme sa tu všeobecne nepochopili. Autobusy sa na Mlynskej Doline točia bez problémov, ale trolejbusy by sa tam bez problémov netočily, museli by tam byť stavebné úpravy. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tr3mp » 05. Sep 2006 10:20

Dy napísal:Asi sme sa tu všeobecne nepochopili. Autobusy sa na Mlynskej Doline točia bez problémov, ale trolejbusy by sa tam bez problémov netočily, museli by tam byť stavebné úpravy. :idea:

Aké stavebné úpravy? Predpokladám, že nemyslíš postavenie trolejového vedenia :D
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 10:22

tr3mp napísal:
Dy napísal:Asi sme sa tu všeobecne nepochopili. Autobusy sa na Mlynskej Doline točia bez problémov, ale trolejbusy by sa tam bez problémov netočily, museli by tam byť stavebné úpravy. :idea:

Aké stavebné úpravy? Predpokladám, že nemyslíš postavenie trolejového vedenia :D


Rožšíriť samotné otočisko zo severnej strany v smere do kopca, čo si bude vyžadovať výrazné zemné práce.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čavo » 05. Sep 2006 10:32

Ak sa nemýlim (už dlho nepoužívam MHD v BA, alebo len veľmi sporadicky), tak spod Nového mosta, kde je prestupný uzol, je pokrytý západ (KV, Dúbravka, Lamač, Záhorská Bystrica), ďalej juh (Petržalka) a idu spoje aj po Vajanského nábreží (čo je pokryté električkou), ale dalo by sa urobiť spojenie cez Staromestkú ďalej.

Samozrejme, že by to chcelo poriadne, zistiť záťaže a využitia hromadnej dopravy. I keď najprv som mal takú ideu, že keď by už nebolo treba "doubusy" smer DD, tak by sa mohli (lebo minimálne polovica cesty by bola zatrolejovaná) dať na Lamač cez Patrónku.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 547
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod tr3mp » 05. Sep 2006 12:11

Ešte k samotným trolejbusom na DD. V územnom pláne mesta sa hovorí o prepojení trate na DD na trať po Mudroňovej - od Červeného kríža po uliciach Slávičie údolie, Svetlá, Tichá, Slávičie údolie, Staré grunty (po celej dĺžke oblúkom poza internáty) na Molecovu - do križovatky Karloveská - Molecova (novou komunikáciou zo strany Líščieho údolia). Pri križovatke Karloveská - Molecova sa perspektívne uvažuje s prebudovaním na mimoúrovňovú (s nadjazdom v predĺžení Molecovej). Trolejbusy sú uvažované ako doplnková doprava k cieľovému NS MHD so zastávkami Mlynská dolina (pred vchodom do ZOO) a pri Riviére (križovatka Karloveská - Molecova). Za súčasnej situácie s NS MHD je však súčasný stav dosť nezmyselné provizórium.

Podľa môjho názoru by s malo postupovať nasledovne:

1. Urýchlené zatrolejovanie obratiska Riviéra + vyznačenie BUS pruhu pri zjazde z DD, aspoň v poslednom úseku, aby trolejbusy nestáli v zápche. Zároveň by sa vylúčili opakované štarty motora pri každej obrátke.

2. Výstavba trolejbusovej trate Karloveská - Botanická - Mlynská dolina a odbočenia Hlavná stanica - Pražská (cca 3,1 km obojsmerne). Náhrada linky 32 trolejbusmi.

Vhodne by sa dali nahradiť trolejbusmi linky 31/39. Vyžadovalo by to (oproti predchádzajúcemu) výstavbu úsekov:
- Mlynská dolina - Staré grunty (cca 0,8 km obojsmerne)
- Nábr. arm. gen. L. Svobodu - Staromestská - Nám. 1. mája (cca 3,5 km obojsmerne)
- Kollárovo nám. - Mýtna/Radlinského - Račianske mýto (cca 1,0 km obojsmerne)
- spojka Trnavské mýto - Legionárska po Krížnej (cca 0,4 km jednosmerne)
- Trnavská cesta (od križovatky s Tomášikovou) - Vrakunská cesta (po obratisko Súhvezdná) (cca 2,2 km obojsmerne) - s týmto úsekom uvažuje DPB ako perspektívnym rozšírením
Trať po Starých gruntoch (od otočky pri internátoch po Molecovu) by mala zmysel jedine v prípade väčšej výstavby v tejto oblasti.

Predĺženie do Lamača je tiež navrhované v ÚP v trase Lamačská - Hodonínska - Podháj - Cesta na Klanec (dolná časť) s ukončením na súčasnej otočke v starom Lamači (5,6 km).
Dávam na zamyslenie, či by namiesto odbočky a ukončenia v starom Lamači (0,6 km) nebolo zaujímavejšie predĺžiť trať po Ceste na Klanec (horná časť) a cez navrhovanú zónu Nový Lamač (http://www.lamac.sk/vystavba/novy_lamac_012005.asp) a Rázsochy s napojením na Lamačskú v križovatke s Harmincovou (cca 2,5 km). Vznikol by tak okruh s možnosťou obsluhy novej i pôvodnej zástavby s oboch strán.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 12:22

Sú trolejbusy nosným systémom dopravy v meste BA :?:

Je výhodné investovať miliardy do trolejí a trolejbusov :?:

Dnes treba riešiť razantne prepojenie Petržalky s ostatným mestom. Podľa mňa.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tr3mp » 05. Sep 2006 12:57

Dy napísal:Sú trolejbusy nosným systémom dopravy v meste BA :?:

Je výhodné investovať miliardy do trolejí a trolejbusov :?:

Dnes treba riešiť razantne prepojenie Petržalky s ostatným mestom. Podľa mňa.


Body 1. a 2. (teda cca 3 km) predstavujú cca 60 mil. Sk za trať, teda nie žiadne miliardy. Plus samozrejme nové vozidlá - tu je tak či tak potrebné omladzovanie vozidlového parku, takže v spomínanom prípade by treba počítať s rozdielom ceny nových trolejbusov oproti novým autobusom, keďže by šlo o konverziu autobusovej linky na trolejbusovu, nie úplne novú linku.

Nikde som nenapísal, že Petržalku netreba riešiť. Ak píšem príspevok o trolejbusoch na DD, nebudem za každou druhou vetou písať, Kartágo musí byť zničené ... pardon, prepojenie Petržalky je priorita. :!: :D
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 13:57

tr3mp napísal:
Dy napísal:Sú trolejbusy nosným systémom dopravy v meste BA :?:

Je výhodné investovať miliardy do trolejí a trolejbusov :?:

Dnes treba riešiť razantne prepojenie Petržalky s ostatným mestom. Podľa mňa.


Body 1. a 2. (teda cca 3 km) predstavujú cca 60 mil. Sk za trať, teda nie žiadne miliardy. Plus samozrejme nové vozidlá - tu je tak či tak potrebné omladzovanie vozidlového parku, takže v spomínanom prípade by treba počítať s rozdielom ceny nových trolejbusov oproti novým autobusom, keďže by šlo o konverziu autobusovej linky na trolejbusovu, nie úplne novú linku.

Nikde som nenapísal, že Petržalku netreba riešiť. Ak píšem príspevok o trolejbusoch na DD, nebudem za každou druhou vetou písať, Kartágo musí byť zničené ... pardon, prepojenie Petržalky je priorita. :!: :D


V poriadku, ja som sa len pýtal a tie miiliardy som nadhodnotil, aby som zistil presnejšie sumy, ale žiaľ, stále to vychádza na 100-vky mil. SKK a tie v DPMBA (tak nejak je skratka dopravného podniku) je prakticky v strate a na nové investície nie je dosť financií.

Inak často si tu ľudia mýlia financie, D2 stavia štát, MHD dotuje hlavne mesto.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tr3mp » 26. Sep 2006 06:54

Toto patrí aj sem:
Správa o plnení jednotlivých úloh vyplývajúcich z Programu a priorít rozvoja hlavného mesta SR Bratislavy na roky 2004 – 2006 predkladaná na zasadnutie Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy 28. septembra 2006.
http://www.bratislava.sk/MsZ/Aktualne/M ... 06/Bod_08/
Je tam čerpanie prostriedkov aj popis.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 13:44

Štátny rozpočet na r. 2007 nepredpokladá nejaké spolufinancovanie nosného systému a som naozaj zvedavý, z čoho to BA chce financovať :?: :roll: :x
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2007 19:02

Čítal som na pravde, že bratislavský magistrát hovorí o tom, že celkové náklady na metro by boli 100 mld. SKK a na to mesto jednoducho nemá. Na rýchloelektričku, že by to bolo v závislosti od rozsahu 7-13 mld. SKK.

Tak voči tomuto mám zásadné výhrady (odkaz nemám, ale je to k novému pešiemu mostu v BA). :arrow:

1. Aj metro môže mať rôzne "závislosti". Napríklad ja viem, že jedna trasa metra, ťažkého, s tunelom v rieke Dunaj (pod ňou) s prepojením Petržalky a centra mesta aj s depom, novými súpravami atď. je to max. 40 mld. SKK. Projektová dokumentácia totiž existuje a v trase nestojí zatiaľ nič - má stáť rýchloelektrička (zásadná chyba podľa mňa).

Ešte druhá linka od centra na niektorú stranu by stála max. 5 mld. SKK aj so stanicou. A ďalšia linka ďalších 5-8 mld. SKK. Takže za 100 mld. SKK už by bola slušná menšia sieť pod mestom Bratislava. A na takú siť by muselo mesto postaviť rýchloelektričky za min. 40 mld. SKK, nehovoriac o tom, že metro je najekologickejšia doprava v meste.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.