D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Odoslaťod sergej » 07. Dec 2006 21:20

Andrej napísal:Da sa to vycitat aj z vizualizacii z tohto useku.


Sú tie vizualizácie zavesené niekde na nete?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 21:30

Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sergej » 07. Dec 2006 21:44

Vďaka, ja som to už kedysi videl, len som na to pozabudol :)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 22:14

pohodak napísal:kurnik nezdaju sa vam skoro vsetky tie ceny co sem andrej pastol zo stranky NDS "troska" prestrelene???


Mne sa zdaju vsetky ceny na usekoch HP-Ivachnova dost privelke a od Bidoviec po MI a UA zase privelmi podhodnotene. Aj mam taky pocit, ze D1 je stavana s pompeznymi parametrami po RK a dalej uz pomenej. Vidno to napr. na useku Vazec-Mengusovce-Janovce.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod bystrik » 07. Dec 2006 23:12

Andrej napísal:
pohodak napísal:kurnik nezdaju sa vam skoro vsetky tie ceny co sem andrej pastol zo stranky NDS "troska" prestrelene???


Mne sa zdaju vsetky ceny na usekoch HP-Ivachnova dost privelke a od Bidoviec po MI a UA zase privelmi podhodnotene. Aj mam taky pocit, ze D1 je stavana s pompeznymi parametrami po RK a dalej uz pomenej. Vidno to napr. na useku Vazec-Mengusovce-Janovce.


nie je to preto, ze sa smerom ku Bratislave zvysuje kapacita?
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Jonathan » 08. Dec 2006 09:54

Andrej napísal:
Jonathan napísal:Tazke terenne podmienky. Medzi obcami Turie a Visnove je kopec (chodil som sa tade prehanat na bicykli), takze mosty, zarezy, nasypy. Plus to stredisko a uz to aj sedi.


Velmi podobny teren je aj na R1 Selenec-Beladice (mosty, nasypy, zarezy, podobne vysoke ako tu) a ten usek stoji v prepocte cca 250 mil.Sk/km. Podla mna tu budu zase prehnane parametre. Da sa to vycitat aj z vizualizacii z tohto useku. 1,6 mld. Sk/km mimo tunela je fakt privela.


este dodam

Súčasťou stavby tohto diaľničného úseku je mimoúrovňová križovatka s diaľničným privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina v Lietavskej Lúčke a Stredisko správy a údržby diaľnic (SSÚD) Žilina v Lietavskej Lúčke.

Cize nie len stredisko udrzby, ale aj mimourovnova krizovatka, ktora pri 5 km useku vyrazne zdvihne cenu na kilometer
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod aquila » 08. Dec 2006 14:58

aha, no a ten privadzac ma tusim tiez tak nejake 3 km, kedze to bude zaroven obchvat lietavskej lucky a po D1 to bude 2+2
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 17. Dec 2006 18:33

davnejsie sa v monitoringu tlace objavila reportaz TV joj z tohto tunela,
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5414 bohuzial v archive na webe uz nie je :?
Zaujali ma tam 2 veci:
1)v zaberoch z vnutra tunela bolo vidno nejaky raziaci stroj, viete mi niekto povedat co to bolo? ked tie zabery "stroja" pochadzaju naozaj z visnoveho a nie su stare, znamena to, ze sa v tuneli momentalne nieco robi :?:
2)spomina sa tam rychlost razenia do 1.5m/den...pri dlzke 7400m by tak len samotne prerazenie (aj pri razeni od oboch portalov) trvalo skoro 7 rokov...zase bol raz janosik dobre informovany? :twisted:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod johhan » 19. Dec 2006 21:31

pohodak 50 mesiacov na kľúč
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod random » 20. Dec 2006 09:15

...pokial si pamatam dobre tak plan zacat vystavbu bol stanoveny na 2007 (skorej druhy polrok) ... ale pri takomto rozpocte alebo bez PPP .. tazko!
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod johhan » 20. Dec 2006 21:24

random 3/4 2007 - do polovice 2007 by sa malo vyriešiť financovanie

mimochodom úsek začína dosť horieť pretože cesta I/18 v úseku cca 2km začína strácať stabilitu a začína sa zosúvať aj s časťou svahu
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 10:05

johhan napísal:pohodak 50 mesiacov na kľúč


Za 48 mesiacov je to spodná hranica, takže ideálne by to mohlo byť 54 mesiacov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 10:07

Dialniciar napísal:
johhan napísal:pohodak 50 mesiacov na kľúč


Za 48 mesiacov je to spodná hranica, takže ideálne by to mohlo byť 54 mesiacov.


A ešte. Ono môže sa dať 50 mesiacov. Je tam stále limit 2 mesiace, keby išlo všetko úplne ideálne, čo tu nepôjde (štastická predpoveď), ale: stačí, keď štát raz načas nezaplatí alebo niečo nedodrží a potom v prípade stavebných problémov sa to zvalí na štát a bude to ako hovorím stavané dlhšie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 10:09

johhan napísal:random 3/4 2007 - do polovice 2007 by sa malo vyriešiť financovanie

mimochodom úsek začína dosť horieť pretože cesta I/18 v úseku cca 2km začína strácať stabilitu a začína sa zosúvať aj s časťou svahu


johhan, odkiaľ to čerpáš :?: :roll:

V tom prvom, čo sa týka dátumu, je to tak.
Ale v tom druhom to, čo ty píšeš, tak to na tejto ceste platí v celkovej dĺžke 2,6 km a už viac ako 2 roky. :idea: Nestrašme ľudí. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 22. Dec 2006 14:51

Dialničiar, 46+4 to mi hovorili aj švajčiari aj slováci.

Tých 600 m nie je tragických to je normálna deformácia z preťažovania, tie 2 km majú životnosť ešte tak 4-5 rokov potom sa to bude musiať zavrieť - komplikácia vzniká z dôvodu najvačšieho pohybu v okolí portálov železničných tunelov.

Mimochodom z tých istých dôvodov sa prekladala cesta pred dvojkoľajným tunelom Strečno I.

Mám zlé info ?? :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 27. Dec 2006 10:11

johhan napísal:Dialničiar, 46+4 to mi hovorili aj švajčiari aj slováci.

Tých 600 m nie je tragických to je normálna deformácia z preťažovania, tie 2 km majú životnosť ešte tak 4-5 rokov potom sa to bude musiať zavrieť - komplikácia vzniká z dôvodu najvačšieho pohybu v okolí portálov železničných tunelov.

Mimochodom z tých istých dôvodov sa prekladala cesta pred dvojkoľajným tunelom Strečno I.

Mám zlé info ?? :-)


Z preťaženie je to potom viac ako 5,4 km. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 27. Dec 2006 23:51

johhan napísal:pohodak 50 mesiacov na kľúč


Takže se nebude razitt NRTM, ale pomocí TBM?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 28. Dec 2006 02:18

Lenny napísal:
johhan napísal:pohodak 50 mesiacov na kľúč


Takže se nebude razitt NRTM, ale pomocí TBM?


Za 50 měsíců by se to dalo stihnout i NRTM ražbou od všech čtyř portálů, kdyby nestaly žádné vážnější komplikce.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod johhan » 28. Dec 2006 22:45

Malo by to byť NRTM s tým že možno zo strany Dubnej skaly sa použije TBM. Ak som to dobre pochopil :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2006 12:34

Stále je najväčším problémom hlavne finančné krytie. Kde niet peňazí, niet diaľnic. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 29. Dec 2006 13:18

Dialniciar napísal:Stále je najväčším problémom hlavne finančné krytie. Kde niet peňazí, niet diaľnic. :roll:


Tak, tak. To je problém, že jde o úsek, který se bude stavět dlouho (určitě déle než jedno volební období) a za velké peníze. Dokud bude jen "žrát" peníze a nebude přinášet efekt, bude spousta takových, kteří to budou kritizovat jako plýtvání financemi.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2006 13:26

Jarda napísal:
Dialniciar napísal:Stále je najväčším problémom hlavne finančné krytie. Kde niet peňazí, niet diaľnic. :roll:


Tak, tak. To je problém, že jde o úsek, který se bude stavět dlouho (určitě déle než jedno volební období) a za velké peníze. Dokud bude jen "žrát" peníze a nebude přinášet efekt, bude spousta takových, kteří to budou kritizovat jako plýtvání financemi.


Presne takto to je a preto by sa to malo dať celé postaviť PPP, ktoré to spraví poriadne, bude sa o to starať a bude chcieť, aby sa tadiaľto jazdilo a vláda sem dá len doplatok, presne ako keby si splácala akýkoľvek úver. A zároveň by sa počas výstavby mohli "našetrené" financie presunúť na menej nákladné úseky, kde by boli výsledky jasne vidieť pomerne rýchlo.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 29. Dec 2006 16:27

Dialniciar napísal:
Jarda napísal:
Dialniciar napísal:Stále je najväčším problémom hlavne finančné krytie. Kde niet peňazí, niet diaľnic. :roll:


Tak, tak. To je problém, že jde o úsek, který se bude stavět dlouho (určitě déle než jedno volební období) a za velké peníze. Dokud bude jen "žrát" peníze a nebude přinášet efekt, bude spousta takových, kteří to budou kritizovat jako plýtvání financemi.


Presne takto to je a preto by sa to malo dať celé postaviť PPP, ktoré to spraví poriadne, bude sa o to starať a bude chcieť, aby sa tadiaľto jazdilo a vláda sem dá len doplatok, presne ako keby si splácala akýkoľvek úver. A zároveň by sa počas výstavby mohli "našetrené" financie presunúť na menej nákladné úseky, kde by boli výsledky jasne vidieť pomerne rýchlo.


Mohl bys prozradit, jaké (zhruba) parametry smlouvy na tento úsek vidíš jako přiměřené, aby stát neprodělal a byly by ještě přijatelné pro investory?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 29. Dec 2006 20:26

johhan napísal:Malo by to byť NRTM s tým že možno zo strany Dubnej skaly sa použije TBM. Ak som to dobre pochopil :-)


Mohlo mě to napadnout při pohledu na dobu výstavby.

Budou se razit oba tubusy nebi jen jeden :?: V poslední době chodí protichudné informace o tom.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 30. Dec 2006 18:30

Lenny napísal:
johhan napísal:Malo by to byť NRTM s tým že možno zo strany Dubnej skaly sa použije TBM. Ak som to dobre pochopil :-)


Mohlo mě to napadnout při pohledu na dobu výstavby.

Budou se razit oba tubusy nebi jen jeden :?: V poslední době chodí protichudné informace o tom.


Takže už jsem si to našel podle NDS se budou razit oba tubusy, a cena za tento úsek je jen 21,2 miliardy Sk. To mi připomíná tunelový komplex Blanka na Městském okruhu v Praze, ten má podobnou cenu, ale v korunách českých. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Jarda a 27 hostí.