Moderátor: Moderátori
Adaios napísal:JoHnZ,
SR by sa nemala zameriavat na staty byvale ZSSR ale na zapadnu Europu a to z tohoto dovodu - inveticie prichadzaju od zapadu a tovar vyrobeny v SR ide naspat na zapad. Preto koridor atd. investicie su spravne robene.
Elektrifikacia na juznych tratiach zlepsi slovenske zeleznice oproti tym v Madarsku a Polsku a bude zase niecim lepsim napriklad pre Ukrajinu.
JoHnZ napísal: Ďalším takým pomerne zaujímavým argumentom sú energetici. S polohou meniarní sa moc hýbať nedá a tak ku nim doviedli energetici rozvody. Napájacích staníc na AC je podstatne (o 75%) menej ako na DC. Pri 90% z meniarní je rozvodňa a dotiahnuté vedenie energetikov z ktorého viac naž 90% odoberajú ŽSR. Zrušenie takéhoto miesta či jeho nutná prestavba (bo tam často ide len 22 kV rozvod, čo je málo) znamená tvrdé penále zo strany energetikov.
JoHnZ napísal:Už keď, tak nech sa najprv nakúpi vozový park. S tým, čo máme teraz je nepredstaviteľné posunúť 25 kV čo i len do Žiliny (s tým, že Žilina ostane pod 3kV)
Jaroslav Štemberk napísal:V úseku Praha - České Budějovice má být vybudován tzv. IV. koridor, zatím probíhá 1. stavba od Prahy, do 10ti let má být trať celá dvojkolejná a většina na traťovou rychlost 160 km/h (pro Pendolina ap., pro klasické soupravy jen některé menší úseky, většinou ty, které budou vedeny v nové trase). Měly by tudy v budoucnu jezdit mezinárodní rychlíky z Berlína do rakouských Alp. Trochu problém ale bude úsek Č. Budějovice - Linec, kde traťová rychlost bude většinou pod 100 km/h, protože tam se budou provádět jen drobné úpravy stávající trasy.
JoHnZ napísal:Plán je takýto:
Koridor: Celá severná vetva reelektrifikovaná 25kV/50Hz (čo je podľa mňa dosť kontroverzný a skôr kontraproduktívny krok).
Mimo koridoru by malo dôjsť k elektrifikácii ťahu ZV - LC - KE. Plánuje sa aj dotiahnutie elektrifikácie z Bánoviec n. Ondavou do Humenného.
Taký je asi plán rozvoja elektrifikácie a nevidím veľký priestor pre jej ďalší rozvoj. Ten príde asi až s (veľmi) výrazným zdražením pohonných hmôť ... tam by sa mohli doelektrifikovať trate BB - VR (čo bude veľmi nákladná stavba). a ev. trať z Leopoldova do Prievidze hudbou vzdialenej budúcnosti je BB - BR - GE - MG. Toľko k elektrifikácii u nás ...
JoHnZ napísal:Podľa mňa podiel elektrifikácie vôbec nie je smerodatné číslo, sú trate ktoré nemá zmysel elektrifikovať či ich nemožno elektrifikovať (takých moc neni, ale napr. BB-VR) a vôbec, elektrifikácia nie je žiadnym smerodatným číslom (napr. USA majú pod prúdom myslím okolo 3% tratí, alebo tak nejak ...)
JoHnZ napísal:Andrej: VR su u mna Vrútky
JoHnZ napísal:Ono to viacmenej nie je nemozne, ale naklady sa kvoli tym tunelom a spodnej vode tlacia niekam k 10 az 11 miestnym sumam, takze je to nerealizovatelne ... neviem o tom, ze by sa na tej trati niekde znizovala niveleta, ... aspon teda z toho titulu neboli ziadne vyluky (predsa len to nie je robota na dva tyzdne)
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.