D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Odoslaťod johhan » 31. Dec 2006 01:23

Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Podľa najnovších informácií sa tunel ak sa to stihne po administratívnej stránke začne raziť v priebehu roku 2007. V termíne výstavby 58+4 mesiace.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Lenny » 31. Dec 2006 01:29

johhan napísal:Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Podľa najnovších informácií sa tunel ak sa to stihne po administratívnej stránke začne raziť v priebehu roku 2007. V termíne výstavby 58+4 mesiace.


Díky za vysvětlení. Jako servisní tunel nebude sloužit průzkumná štola, která byla vyražena?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod johhan » 31. Dec 2006 01:31

Lenny napísal: Díky za vysvětlení. Jako servisní tunel nebude sloužit průzkumná štola, která byla vyražena?


Presne tak
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Čumil » 31. Dec 2006 10:48

johhan napísal:Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Musim si dat tabletku, aby som zniesol tolko dobrych sprav naraz :-)
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Čumil » 31. Dec 2006 10:51

johhan napísal: dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.


Pripada mi celkom zabavne a prekvapive, ze vobec prvy 3+3 usek na slovenskych dialniciach bude prave tunel Visnove :-)
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod pohodak » 31. Dec 2006 15:37

johhan napísal:Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Podľa najnovších informácií sa tunel ak sa to stihne po administratívnej stránke začne raziť v priebehu roku 2007. V termíne výstavby 58+4 mesiace.


vidis to realne, ze sa ten tunel naozaj vyrazi na 3+3?ako to ovplyvni stavba cez PPP -> znizi alebo zvysi sance :?:

mne sa to osobne moc nezda realne, kolko sa toho useku bali a zrazu z toho bude 3+3 :roll: kazdopadne ak by to tak bolo tak by to bolo len dobre :wink:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Jarda » 31. Dec 2006 16:34

3+3 snad ne, myslím že by to mělo být 3+2. (Takto se nyní staví např. Radotínský tunel v Praze na R1).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod johhan » 01. Jan 2007 16:45

No odporúčali to z dôvodu konfigurácie územia neexsitenciou možnosti nejakej normálnej paralelnej trasy dialnice. Dalej šírku 14,5 m odporučili aj z dôvodu uzávierky tunelu dá sa to presmerovať potom do jedného tunela na 2+2 atď atď . Po otvorení spojnice ZA MT dojde k masívnemu nárastu investícií do Turca - je to kvalitná strojárska základňa . Zintenzívnenie dopravných prúdov ZV/BB na ZA a PL MR - poukázali na prípad Prístavného mosta kde sa dopravná kapacita vyčerpala o 20 rokov skorej ako bolo plánované.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod zvonec » 01. Jan 2007 17:45

johhan napísal:poukázali na prípad Prístavného mosta kde sa dopravná kapacita vyčerpala o 20 rokov skorej ako bolo plánované.


To su velmi dobre spravy, snad sa to podari, Visnove 3+3!!! Skoda, ze sa Sitina odklepla 2+2... :(

Snad sa uz konecne budeme vediet poucit z vlastnych chyb... :roll:
Obrázok používateľa
zvonec
diskutujúci
 
Príspevky: 95
Založený: 11. Júl 2005 15:03
Bydlisko: EU

Odoslaťod aquila » 01. Jan 2007 18:08

hm, cita sa to pekne, ale som docela pesimista. budeme radi ak sa to vobec zacne do buduceho roku stavat a len na 2+2 ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 11:16

Jarda napísal:Mohl bys prozradit, jaké (zhruba) parametry smlouvy na tento úsek vidíš jako přiměřené, aby stát neprodělal a byly by ještě přijatelné pro investory?


To záleží naozaj od množstva faktorov a podmienok. Až to bude reálne, tak sa rozpíšem. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 11:18

johhan napísal:No odporúčali to z dôvodu konfigurácie územia neexsitenciou možnosti nejakej normálnej paralelnej trasy dialnice. Dalej šírku 14,5 m odporučili aj z dôvodu uzávierky tunelu dá sa to presmerovať potom do jedného tunela na 2+2 atď atď . Po otvorení spojnice ZA MT dojde k masívnemu nárastu investícií do Turca - je to kvalitná strojárska základňa . Zintenzívnenie dopravných prúdov ZV/BB na ZA a PL MR - poukázali na prípad Prístavného mosta kde sa dopravná kapacita vyčerpala o 20 rokov skorej ako bolo plánované.


Musím potvrdiť johhanove slová, je v návrhu 3+3 s neexistenciou paralelnej cesty.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 11:19

zvonec napísal:
johhan napísal:poukázali na prípad Prístavného mosta kde sa dopravná kapacita vyčerpala o 20 rokov skorej ako bolo plánované.


To su velmi dobre spravy, snad sa to podari, Visnove 3+3!!! Skoda, ze sa Sitina odklepla 2+2... :(

Snad sa uz konecne budeme vediet poucit z vlastnych chyb... :roll:


Na D2 stačí 2+2, lebo BA bude slúžiť neskôr ako tranzit D4.

Ironicky: stačí 2+2, aby sa neskôr mohlo rozširovať za ďalšie peniaze.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 02. Jan 2007 11:29

johhan napísal:Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Podľa najnovších informácií sa tunel ak sa to stihne po administratívnej stránke začne raziť v priebehu roku 2007. V termíne výstavby 58+4 mesiace.


Není to moc široké 14,5 m na třípruh? Nestačí 13,25 m?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod sezbrzni » 02. Jan 2007 12:18

pokial by stavali na 2+2, skratila by sa doba vystavby?

... 58 mesiacov je 5 rokov... :roll:
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod expwy » 02. Jan 2007 12:20

sezbrzni napísal:pokial by stavali na 2+2, skratila by sa doba vystavby?

... 58 mesiacov je 5 rokov... :roll:
Skrátila by sa možno len o pol roka:D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod fh » 02. Jan 2007 12:45

3+3, to teda hej :D , s neexistenciou paralelnej cesty... Cesta pod Strečnom nebude považovaná za paralelnú?
Faktom je, že diaľničné spojenie na Žilinu je mimo PB reálne v tomto roku. Kým sa postaví Višňové-Dubná Skala, prejde veľa času a intenzita dopravy medzi ZA-MT bude rásť. Počíta sa s tým ako sa bude dovtedy tento problém riešiť? Teda okrem frázy, že sú tam ťažké podmienky a nedá sa nič robiť. Inteligentný riadiaci dopravný systém, úpravy cesty a dopravného značenia? Doteraz je o tom ticho, teda na verejnosti.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Tinko » 03. Jan 2007 22:19

Dialniciar napísal:
johhan napísal:Dialničiar, 46+4 to mi hovorili aj švajčiari aj slováci.

Tých 600 m nie je tragických to je normálna deformácia z preťažovania, tie 2 km majú životnosť ešte tak 4-5 rokov potom sa to bude musiať zavrieť - komplikácia vzniká z dôvodu najvačšieho pohybu v okolí portálov železničných tunelov.

Mimochodom z tých istých dôvodov sa prekladala cesta pred dvojkoľajným tunelom Strečno I.

Mám zlé info ?? :-)


Z preťaženie je to potom viac ako 5,4 km. :wink:


Nerozumiem akurat, preco ak sa vie, ze zivotnost povodnej cesty ZA-MT je pat rokov a vystavba Visnoveho je do 2014, tak preco sa to nezacne skor?

Alebo sa caka, na dokoncenie PB?
Tinko
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 02. Jan 2007 20:12

Odoslaťod sergej » 03. Jan 2007 23:05

S PB to nemá nič spoločné. Je to najdrahší úsek na D1, žiadna vláda nemá odvahu sa do toho pustiť. Navyše tunel bol kedysi projektovaný ako jednorúrový, teraz sa už musí stavať ako dvojrúrový, tak sa prerábajú papiere. Stavať sa malo cez PPP, nová vláda to zatiaľ stopla. Takže preto...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 04. Jan 2007 10:45

Sergej napísal:S PB to nemá nič spoločné. Je to najdrahší úsek na D1, žiadna vláda nemá odvahu sa do toho pustiť. Navyše tunel bol kedysi projektovaný ako jednorúrový, teraz sa už musí stavať ako dvojrúrový, tak sa prerábajú papiere. Stavať sa malo cez PPP, nová vláda to zatiaľ stopla. Takže preto...


Tunel bol projektovaný ako dvojrúrový teraz sa preprojektoval na trojrúrový. Jednorúrovo sa mal iba stavať čo je teraz už bezpredmetné. Teraz sa zvažuje či bude 2+2 pruhový alebo sa vezme do úvahy budúcnosť a urobí sa rovno na 3+3 pruhový
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 11:32

Sergej napísal:S PB to nemá nič spoločné. Je to najdrahší úsek na D1, žiadna vláda nemá odvahu sa do toho pustiť. Navyše tunel bol kedysi projektovaný ako jednorúrový, teraz sa už musí stavať ako dvojrúrový, tak sa prerábajú papiere. Stavať sa malo cez PPP, nová vláda to zatiaľ stopla. Takže preto...


Nestopla, ale spomalila.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 07. Jan 2007 18:52

Vyhlasenie metody pre VO

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
I/18 Strečno - Dubná Skala

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Vypracovanie dokumentácie pre stavbu: I/18 Strečno - Dubná Skala v členení:
Zámer v zmysle zák. č. 24/2006 Z. z., dokumentácia stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácia na územné rozhodnutie (DÚR).
Stavba rieši rozšírenie existujúcej komunikácie vo vybraných úsekoch o pruh pre pomalé vozidlá výhľadovo s možnosťou rozšírenia na štvorpruh a vybudovanie záchytných opatrení proti padaniu skál zo strmých svahov v blízkosti cesty I/18. V rámci stavby sa bude realizovať prestavba mimoúrovňových križovatiek. "Pri motorestoch" a "Pod hradom".
Rozsah stavby:
predpokladaná dĺžka trasy: 9,5 km,
predpokladané objekty: zárubné múry, protihlukové steny, zábrany proti padaniu skál, križovatky, prekládky, príp. ochrana inž. sietí, mostné objekty.


http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

aka moze byt kapacita 4pruhovej cesty I. triedy :?: podla mna 20-30 tisic voz/24 hod. urcite. mozno aj viac.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Jarda » 07. Jan 2007 19:10

Uvažuje se o silničním tunelu vedle železničního u Nazabudské Lúčky nebo má zůstat vedení I/18 tím zbytečným obloukem podle Váhu?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Adamko » 08. Jan 2007 10:01

devil napísal:
aka moze byt kapacita 4pruhovej cesty I. triedy :?: podla mna 20-30 tisic voz/24 hod. urcite. mozno aj viac.


Neuvazuje sa o vystavbe 4-pruhu na celej dlzke. "Vyhladove rozsirenie na stvorpruh" sa dotkne iba MUK - ide o vetvy na lavej strane cesty, ktore maju byt tak postavene, aby sa dal zmestit stvorpruh. Pruh pre pomale vozidla v stupani smerom do Ziliny ma byt dlhy necely 1 km. Dalej ide o "podopretie" miest, ktore hrozia zosuvom a miest, kde sa sypu skaly/laviny na cestu, pripadne kratke prelozky dvojpruhu.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod johhan » 09. Jan 2007 16:28

Jarda napísal:Uvažuje se o silničním tunelu vedle železničního u Nazabudské Lúčky nebo má zůstat vedení I/18 tím zbytečným obloukem podle Váhu?


Nie neuvažuje sa o tuneli. Bude len Višňové. Čo sa má robiť je prestavba úseku + MUK + pás pre pomalé vozidlá pod Strečniaskym hradom ako písal kolega hore. Dalej je v pláne vybudovať most cez Váh z cesty I/18 smer Nezbudská Lúčka - Strečno.

Ešte jedna vec to ovplyvňuje a to je železničný koridor - ako sa bude realizovať ( na rýchlosť 160 alebo 140 alebo 120 km/h )
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.