Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 18:53

Pozorovatel napísal:Nemýlim sa, bol to len preklep. A ešte jednu poznámku. Zbrojovky v SR stavali Česi, presun na východ bol zo strategických dôvodov: PB bola závod II Zbrojovky Brno, Dubnica -presun zo Škodovky Plzeň, Martin- v podstate to isté, nabiehalo sa na výrobu sovietskych tankov a ďaľších zbraňových systémov. My sme ich nevyvinuli, len prebrali. Ak dokáže ČR vyvíjať a predávať zbrane je to ich šikovnosť, majú v tom tradíciu. Takže nadávať nemáme nakoho, je to len *** propaganda, za všetko môže Havel apod. Poznám dobre tieto názory, ale fakty sú iné.


Nie sú fakty iné a toto ti povtrdia aj vojaci z ČR. :wink:
Ja tiež poznám názory, ktoré hovoríš ty a musím povedať, že sú ale dosť od veci.

O tom či to bol alebo nebol preklep, nebudem ani diskutovať. Možno bol, nožno aj nie. 8)

V každom prípade, v krajine, kde sú laborátoriá a vojenské skúšobne, tak to asi nie je krajina, ktorá "nemala na armádny priemysel". Trhy stratili oboje krajiny, Slovensko tvorilo reálnu konkurenciu, preto sa to zatvorilo a že to nevidíš, je tvoj problém. Zbrojárstvo bolo v tom čase jediné a schopné niečo robiť a trhy zostali. Boli síce dlhy, ale mnohé krajiny mienili nakupovať zbrane naďalej a za "hotové", to bol ruský model, že zbrane sme dávali za banány.

A dnes teda napríklad ožila firma v Martine, úzko spolupracuje s USA pri výrobe stíhačiek. Lockheed Martin. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 18:56

Ako moderátor musím upozorniť, aby sme sa držali danej témy. Uznávam, že sám som sa odklonil, ale žiadam, aby sme už nepokračovali tu. V OT je army téma.

Okrem toho téma znie: Z BA na východ. A je to tak zámerne, pretože z BA je východ myslený celá os PO-KE a východ. Takže nebavme sa tu prosím stále o tom, kadiaľ pôjde Košičan ... ak to niekto chce prediskutovať, nech založí vlastnú tému.

Poriadok musí byť. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 19. Jan 2007 18:58

tych 15 mld. Sk na obchvaty ZV-KE sa v priebehu 5-7 rokov da najst aj vtedy ak rocna suma na D a RC je 15-20 mld Sk.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 19:03

devil napísal:tych 15 mld. Sk na obchvaty ZV-KE sa v priebehu 5-7 rokov da najst aj vtedy ak rocna suma na D a RC je 15-20 mld Sk.


A prečo hneď 15 :?: Bohate stačí 8-9 mld. SKK v priebehu 6 rokov. To je ročne 1,5 mld. SKK. A pri cene 0,6 mld. SKK na 3 km pri 1/2 profile je to spolu cca. 15 km. Na 6 rokov. Slušné.

Nie sú bodové závady len na R2 a tomu sa treba prispôsobiť. Bodové závady sú aj na R3 a R4.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 19. Jan 2007 19:04

Dialniciar napísal:
Pozorovatel napísal:Nemýlim sa, bol to len preklep. A ešte jednu poznámku. Zbrojovky v SR stavali Česi, presun na východ bol zo strategických dôvodov: PB bola závod II Zbrojovky Brno, Dubnica -presun zo Škodovky Plzeň, Martin- v podstate to isté, nabiehalo sa na výrobu sovietskych tankov a ďaľších zbraňových systémov. My sme ich nevyvinuli, len prebrali. Ak dokáže ČR vyvíjať a predávať zbrane je to ich šikovnosť, majú v tom tradíciu. Takže nadávať nemáme nakoho, je to len *** propaganda, za všetko môže Havel apod. Poznám dobre tieto názory, ale fakty sú iné.


Nie sú fakty iné a toto ti povtrdia aj vojaci z ČR. :wink:
Ja tiež poznám názory, ktoré hovoríš ty a musím povedať, že sú ale dosť od veci.

O tom či to bol alebo nebol preklep, nebudem ani diskutovať. Možno bol, nožno aj nie. 8)

V každom prípade, v krajine, kde sú laborátoriá a vojenské skúšobne, tak to asi nie je krajina, ktorá "nemala na armádny priemysel". Trhy stratili oboje krajiny, Slovensko tvorilo reálnu konkurenciu, preto sa to zatvorilo a že to nevidíš, je tvoj problém. Zbrojárstvo bolo v tom čase jediné a schopné niečo robiť a trhy zostali. Boli síce dlhy, ale mnohé krajiny mienili nakupovať zbrane naďalej a za "hotové", to bol ruský model, že zbrane sme dávali za banány.

A dnes teda napríklad ožila firma v Martine, úzko spolupracuje s USA pri výrobe stíhačiek. Lockheed Martin. :wink:


No ak si myslíš, že nerozoznám rozdiel medzi DDM a DMD, to je tvoja vec. Komu sme robili konkurenciu?
Ďaľšia poznámka. Prakticky celý ťažký zbrojársky priemysel bol za socializmu na Slovensku. Plus výskum, napr. v TN. Takže Čechom nie. Tak komu? Vyrábali sme sovietske zbraňové systémy. Takže v prvom rade Rusom. Komu ešte? USA? Francúzom? Ak by naši tradiční odberatelia mali záujem o naše výrobky, mohli si ich rovnako kúpiť v Rusku, veď my sme vyrábali ruské zbrane. Tak komu to nakoniec pomohlo? Vojna Irak-Irán skončila v 88 roku a už vtedy bolo jasné, že bude výpadok objednávok. A to, že sme nedokázali znovu túto výrobu rozbehnúť a nájsť nové trhy je len potvrdenie mojich slov.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 19:10

Pozorovatel napísal:No ak si myslíš, že nerozoznám rozdiel medzi DDM a DMD, to je tvoja vec. Komu sme robili konkurenciu?
Ďaľšia poznámka. Prakticky celý ťažký zbrojársky priemysel bol za socializmu na Slovensku. Plus výskum, napr. v TN. Takže Čechom nie. Tak komu? Vyrábali sme sovietske zbraňové systémy. Takže v prvom rade Rusom. Komu ešte? USA? Francúzom? Ak by naši tradiční odberatelia mali záujem o naše výrobky, mohli si ich rovnako kúpiť v Rusku, veď my sme vyrábali ruské zbrane. Tak komu to nakoniec pomohlo? Vojna Irak-Irán skončila v 88 roku a už vtedy bolo jasné, že bude výpadok objednávok. A to, že sme nedokázali znovu túto výrobu rozbehnúť a nájsť nové trhy je len potvrdenie mojich slov.


Ale Pozorovatel, kde ty žiješ ?

Ťažký zbrojársky priemysel bol u nás, veľmi správne. Ale celkovú konkurenciu sme robili aj Čechom. Čistú konkurenciu. Tu sa zatvorili firmy, ktoré ešte ako tak išli a nastali ťažké časy na celom Považí, desaťtisíce ľudí prišlo o prácu, je zaujímavé, že ty to ešte aj obhajuješ. Za ďalšie, Rusom sme my nerobili konkurenciu. To sa teda mýliš. O zbrane z tohoto regiónu bol enormný záujem. A znovu začína byť. A ešte čo sa týka vojen ... neveril by si, ale historiky najviac financií stojí údržba, prevádzka a stála pripravenosť na vojnu, než vojny samotné - to je len nárazový výdavok, ktorý len zaexceleruje výrobu. Ale je rozdiel, mať 35 tis. v extrémnej výrobe a znížiť stav o 1/3 a rozdiel je nechať 5 tis. A to Havel spravil. A nemienim sa ďalej na túto tému v tejto téme baviť. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 19. Jan 2007 19:11


A prečo hneď 15 Bohate stačí 8-9 mld. SKK v priebehu 6 rokov. To je ročne 1,5 mld. SKK. A pri cene 0,6 mld. SKK na 3 km pri 1/2 profile je to spolu cca. 15 km. Na 6 rokov. Slušné.

Nie sú bodové závady len na R2 a tomu sa treba prispôsobiť. Bodové závady sú aj na R3 a R4.


aj s tym by sa dalo suhlasit. ten vypocet som sice celkom nepochopil. lebo za 8-9 mld. Sk pri cene 0,6 mld na 3 km sa da za 6 rokov urobit aj 40 km. to cely usek Zv. Slatina - Krivan aj Zachorvce-Bátka-Figa.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 19:22

devil napísal:

A prečo hneď 15 Bohate stačí 8-9 mld. SKK v priebehu 6 rokov. To je ročne 1,5 mld. SKK. A pri cene 0,6 mld. SKK na 3 km pri 1/2 profile je to spolu cca. 15 km. Na 6 rokov. Slušné.

Nie sú bodové závady len na R2 a tomu sa treba prispôsobiť. Bodové závady sú aj na R3 a R4.


aj s tym by sa dalo suhlasit. ten vypocet som sice celkom nepochopil. lebo za 8-9 mld. Sk pri cene 0,6 mld na 3 km sa da za 6 rokov urobit aj 40 km. to cely usek Zv. Slatina - Krivan aj Zachorvce-Bátka-Figa.


Hmhm, ten výpočet ... - aha, ja som pozrel iné tabuľky, je to samozrejme tých 35-42 km pri cene 8,6-9,1 mld. SKK z cien r. 2005 bez DPH (tie rozdiely sú v prípravných prácach - lebo toto už sú len stavebné náklady tie krajné sumy - to si nevšímajte, nie je podstatné) a záleží aj od terénu, ale všeobecne je to len pre úsek ZV-KE, nie TN-ZH. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 19. Jan 2007 19:23

Dialniciar napísal:
Pozorovatel napísal:No ak si myslíš, že nerozoznám rozdiel medzi DDM a DMD, to je tvoja vec. Komu sme robili konkurenciu?
Ďaľšia poznámka. Prakticky celý ťažký zbrojársky priemysel bol za socializmu na Slovensku. Plus výskum, napr. v TN. Takže Čechom nie. Tak komu? Vyrábali sme sovietske zbraňové systémy. Takže v prvom rade Rusom. Komu ešte? USA? Francúzom? Ak by naši tradiční odberatelia mali záujem o naše výrobky, mohli si ich rovnako kúpiť v Rusku, veď my sme vyrábali ruské zbrane. Tak komu to nakoniec pomohlo? Vojna Irak-Irán skončila v 88 roku a už vtedy bolo jasné, že bude výpadok objednávok. A to, že sme nedokázali znovu túto výrobu rozbehnúť a nájsť nové trhy je len potvrdenie mojich slov.


Ale Pozorovatel, kde ty žiješ ?

Ťažký zbrojársky priemysel bol u nás, veľmi správne. Ale celkovú konkurenciu sme robili aj Čechom. Čistú konkurenciu. Tu sa zatvorili firmy, ktoré ešte ako tak išli a nastali ťažké časy na celom Považí, desaťtisíce ľudí prišlo o prácu, je zaujímavé, že ty to ešte aj obhajuješ. Za ďalšie, Rusom sme my nerobili konkurenciu. To sa teda mýliš. O zbrane z tohoto regiónu bol enormný záujem. A znovu začína byť. A ešte čo sa týka vojen ... neveril by si, ale historiky najviac financií stojí údržba, prevádzka a stála pripravenosť na vojnu, než vojny samotné - to je len nárazový výdavok, ktorý len zaexceleruje výrobu. Ale je rozdiel, mať 35 tis. v extrémnej výrobe a znížiť stav o 1/3 a rozdiel je nechať 5 tis. A to Havel spravil. A nemienim sa ďalej na túto tému v tejto téme baviť. :!:


Žijem na Považí :wink: , viem o čom píšem. Rád by som vedel, čo to podľa teba znamená tá "čistá konkurencia Čechom" My sme ťazkú techniku vyrábali a oni nie-to si uznal. Tak akú čistú konkurenciu? Česi našu výrobu neprevzali, oni si obnovili vlastný zbrojársky priemysel. Že sme to my neurobili, je naša neschopnosť a nie vina Čechov. Ale Slovák radšej ukazuje ukrivdene okolo seba, než by sa pozrel na seba. Napísať, že o zbrane z nášho regiónu bol enormný záujem je všeobecné konštatovanie, ale kto ich chce vyrábať a predávať, vie, že to nestačí. Len sa pekne pozrime na seba. Mali sme DMD alebo nie? Čo bola jeho úloha? Zbrojárska výroba. Splnil ju? Tak aké remcanie. Enormný záujem bol, ale skutek utek. Začal si túto tému, nemusíš v nej pokračovať, ani sa "baviť", moderátor to môže presunúť inde. 8)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 21:34

Pozorovatel napísal:Žijem na Považí :wink: , viem o čom píšem. Rád by som vedel, čo to podľa teba znamená tá "čistá konkurencia Čechom" My sme ťazkú techniku vyrábali a oni nie-to si uznal. Tak akú čistú konkurenciu? Česi našu výrobu neprevzali, oni si obnovili vlastný zbrojársky priemysel. Že sme to my neurobili, je naša neschopnosť a nie vina Čechov. Ale Slovák radšej ukazuje ukrivdene okolo seba, než by sa pozrel na seba. Napísať, že o zbrane z nášho regiónu bol enormný záujem je všeobecné konštatovanie, ale kto ich chce vyrábať a predávať, vie, že to nestačí. Len sa pekne pozrime na seba. Mali sme DMD alebo nie? Čo bola jeho úloha? Zbrojárska výroba. Splnil ju? Tak aké remcanie. Enormný záujem bol, ale skutek utek. Začal si túto tému, nemusíš v nej pokračovať, ani sa "baviť", moderátor to môže presunúť inde. 8)


Evidentne nevieš, o čom píšeš.

Boli zatvorené ešte fungujúce továrne, české nie, kto nám tu vládol, to nedoplníš. Toto je fakt a na narozdiel od teba nerobím z Čecha Boha.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 20. Jan 2007 01:26

Dialniciar napísal:

Evidentne nevieš, o čom píšeš.

Boli zatvorené ešte fungujúce továrne, české nie, kto nám tu vládol, to nedoplníš. Toto je fakt a na narozdiel od teba nerobím z Čecha Boha.


No, vidím, že neznesieš iný názor než ten svoj vlastný, potvrdil si to tu neviemkoľkýkrát. S tebou sa nedá normálne diskutovať, lebo máš osobné narážky a si vzťahovačný. Z Čecha nerobím Boha, to si nevymýšľaj, to si len potvrdil svoju nacionalistickú zakomplexovanosť. Žiadne továrne neboli zavreté, to ty evidentne nevieš, čo píšeš. Prepúšťali sa ľudia, to je pravda a nič iné ani netvrdím. Prepúšťali sa ale aj v iných odvetviach strojárstva, lebo sme neboli konkurencieschopní. Alebo chceš tvrdiť že áno? Po 40 rokoch budovania reálneho socializmu? Čo ty tu vlastne obhajuješ? Že by tú výrobu sovietskych tankov a ďaľšej techniky pre Irán apod? Tie zbrojovky nevyrábali len špeciál, ale aj mnoho iného tovaru, ale po rozpade "socialistického tábora" nebolo toho, ktoby kupoval. No tak vari aj to je chyba Čechov alebo Havla? Viem veľmi dobre o čom píšem, ale nehodlám to tu ďalej rozvádzať, je mi jedno, či sa ti to páči, alebo nie. Ty si tu napísal jeden propagandistický žvást, ktorý tak letel medzi krčmovými odborníkmi na sprisahania proti Slovákom. Tak sa ho drž, bude sa ti lepšie spávať, nebudeš musieť rozmýšľať. Nehodlám s tebou ďalej pokračovať v "diskusii" lebo či už si bol Dy, Eminem, alebo Diaľničiar, vždy si sa nechutne hádal a útočil od chrbta. Stačilo keď niekto prejavil iný názor ako si mal ty.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kaviarista » 20. Jan 2007 05:18

Ale ved DMD splnilo svoj historicky ucel ! Z hajzlika Totha sa stal miliardar a buduce majetkove prava Mociarovej zeny, z ktorych vyplatil Elektru, vzrastli o 20 milionov
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 20. Jan 2007 06:56

back to the topic:

Devil, podla dolezitosti:

1. Zvolenska Slatina - Pstrusa (plny profil)
2. Pstrusa - Detva (plny profil)
3. Detva-Krivan (plny profil)
4. Krivan - Lovinobana (plny profil)
5. Batka - Figa (poloprofil)
6. Zacharovce - Batka (polo)
7. Ozdany - Zacharovce (polo)
8. SOROSKA (Krasnohorske Podhradie - Jablonov) - plny profil
9. Zvolen - Zvolenska Slatina (plny profil)
10. Moldava - Saca (plny profil)
11. Turna - Moldava (polo)
12. Tornala - Plesivec (polo)
13. Plesivec - Brzotin (polo)
14. Brzotin - Krasnohorske Podhradie (polo)
15. Pincina - Ozdany (polo)
16. Lovinobana - Pincina (polo)
17. Jablonov - Turna (polo)

Vsetko medzi LC a KE by som staval v parametroch D, ako buducu trasu D5 (BA-DS-NZ-VK-LC-KE).
Medzi ZV a LC by som staval v parametroch R, ako buducu trasu R1 (TT-NR-ZV-LC)

R2 by potom bola po precislovani len Drietoma-TN-PD-ZH

Usek ZV-BB by bol sucastou iba R3.

Tymto precislovanim by sa odstranila duplicita na spolocnych usekoch.

Podobne by som urobil poriadky s cislovanim aj na vychode.


PS: Keby niekto chcel diskutovat o tychto mojich navrhoch, navrhujem presun do prislusnych tem
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2007 03:44

kaviarista napísal:back to the topic:

Devil, podla dolezitosti:

...


Je mi to naozaj veľmi ľúto, Antonnko alias Pozorovateľ (ja som Štefan), nevie vôbec vyrátiť realitu ... je mi to naozaj ľút .. opúšťam vás, nie kvôli Pozorovateľovi či iným, jednoducho ... ... tu dlhšiu dobu nebudem. Mrzí ma, že to je o 3:24, mrzí ma že, to je narýchlo, mrzí ma veľa vecí, ale ... podarilo sa mi a vám vytvoriť prekrásne fórum. Je teraz 3:27 a ja nemám slova. Napriek tomu, aquliovi sa uľaví, lebo ja som proste kritik v mnohom, ... :x nebude ma tento príspevok ani mrzieť :roll: ... dokonca ďakujem aquliovi, že odblokoval stránku (IP), ale sú situácie, kedy sa to inak nedá.

Cením si, žena f=orum prišli Doprastavák a a stavbár a pár ďalších, ja ale musím, nehnevajte sa ale ´musím odísť. Pozdravuje vás Adaios, koľkí ste mu napísali, to už je váš problém. Veľa ľudí vie, žč spím max. 5 hodín. Nie som extrémista, viete dobre, kto spí 4 hodiny.

















Nebudem sa hádať s Pozorovatelom, ba ani inými. Zinscenoval sa pohreb, a viem, že mnohí ma poznáte osobne, ale mňa čakajú neodkladné povinnosti. Maroko, Chorvátsko, Kanada. A potom, potom, už ma nahradí niekto iný. Viedte ako Diaľničiar som bol "king". Dnes som ten istý, ale žiaľ, ... rakovina ma neprešla ani môj vek neklesol a :( ... a musím ... musím ísť .. možno za mesiac, dva sa ozvem. Možno. A možno nie. :arrow:

devil - máš naozaj krásny prehľad a "netrepeš dve na tri" - predstav si to, ale stretli sme sa,
kaviarista - k tebe by som mohol na dlho písať ... musíš nájsť iného Diaľničiara než mňa - a máš po telenovelách.

Je 3:36, mrzí ma, že to neišlo cez IS každému, ale taká je reálna doba. Všetci ste vedeli a všetci viete, že moj stav nie je idelány. Očakávam naozaj ťažkú operáciu, hmhm teraz by som mohol rozprávať, ale ani nemám slova ... Zbohom, priatelia, zbohom. Dnes o 7:12 definitívne odchádzam na operáciu života. Smrť alebo život. Dal som vám maximum a verím, že niekto iný vám dá maximu. Neodporúčam nikoho, ja sám mám šancu 14%, aquila - ... zbohom. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 21. Jan 2007 12:11

dialniciar, ver ci never, drzim ti silno palce
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2007 15:51

kaviarista napísal:dialniciar, ver ci never, drzim ti silno palce


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=35379#35379
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Jan 2007 23:46

Keď sme skončili pri tej ČR, tak len niekoľko faktov. ČR nám pomohla, keď sa tadiaľto prehnala víchrica. Keď hráme hokej a oni vypadnú, fandia nám. Cez rôzne možné pohľady k nám majú najbližšie a 80% Čechov by išlo k nám, keby museli niekam odísť. Kľudne by som sa vzdal 1 km našich diaľnic pri najnižšej cene, 250 mil. SKK. V prospech ČR - keď aj len 1/3 by tam išla, stále je to dosť a hlavne by to bolo aj isté gesto.

Škody sa odhadli najprv na 200 mil. CZK. Dnes je jasné, že to je viac, zatiaľ sa to zastavilo na 480 mil. CZK, ale stále nie sú vyčíslené škody na lesoch a energetických výpadkoch. 1/10 Čechov prišla o elektrickú energiu, postupne sa to vrátilo do normálu, ale aj to niečo naznačuje.

Dnes som dostal zaujímavú IS: "Diaľničiar, prispievaš do poslednej chvíle. Som lekár, onkológ a tak ti len chcem povedať, že je správne, že to vopred nevzdávaš, aj keď to nevyzerá dobre." Prispievam.

V tejto téme som čakal, že sa to zvrhne na to, že kto za aký čas spraví ktorú trasu. Čokoľvek by ste sem napísali, nie je platné na viac ako deň. Preto je nepodstatný rozdiel v dĺžke do 20 km. To je totiž 12-14 minút. Dôvody, prečo to tak je:

1. Sú veci, ktoré neovplyvníte pri cestovaní: dopravné nehody.
2. Sú veci, o ktorých môžete vedieť, ale nevyhnete sa im: opravy ciest.
3. Potom sú veci, ktoré 90% z nás nedodržiava a tak sú merania nepresné:
a) dodržiavanie max. pov. rýchlostí
b) prestávky - niekto ich potrebuje viac, niekto menej
4. A ešte sú veci, ktoré nás rozdeľujú:
a) skúsenosti - je rozdiel keď sa vyjadrí k času niekto kto najazdí ročne nad 20 tis. km a niekto, kto max. 5 tis. km
b) výkonnosť auta - súvisí aj s iným povedaným.

Nemôžem si pomôcť. Dnes je podľa mňa výhodnejšia trasa D1+R1+Donovaly+D1 pre cestu BA-východ (PO-KE a na východ odtiaľto)

Od r. 2008, kedy pribudne celý úsek od PB po ZA na plný profil sa bude dať povedať, že sa zvýhodní ZA.

Od tohto roku to ale bude zaujímavé, lebo zdržania budú rôzne hlavne kvôli prestavbám a novej výstavbe:

D1 BA-TT
D1, výstavba v PB
D1 Jánovce-Jabloňov
R1 ZC-SP
R1 južný obchvat NR
uvidí sa efekt prídavného jazdného prúdu na Donovaloch

Takže táto téma bude stále zaujímavá. To nie je moja predpoveď, to je realita.

Niekto povie, že najväčší problém bude na Donovaloch - aby ich zviditeľnil ? Niekto to povie o PB a ZA - aby ich zviditeľnil ? Nie, pretože to bude pravda.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 24. Jan 2007 13:44

Este to tu nepadlo - aky mate nazor na cestu z Bratislavy do Kosic cez Budapest? Podla vsetkeho by to malo ist rychlejsie, ako cez Zvolen, kedze dialnicu maju Madari postavenu az po Miskolc. Problem vidim len v poplatku za pouzitie dialnice a samotnej Budapesti - bud sa treba prebijat cez centrum, alebo pouzit obchvat, ktory sa staca dost na juh.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod kstano » 24. Jan 2007 13:55

K ceste BA->KE cez Budapest sa neviem vyjadrit. Ale tato tema bola myslena na BA-> vychod teda nielen KE, ale najma PP, PO, prip. BJ, SV....
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod Jozefm » 24. Jan 2007 18:12

takze moje skusenosti Michalovce -> BA cez Budapest
12:10 Odchod z Michaloviec smer Trebisov... cca. 30-40min. zastavka za SATORALJAUJHELY dialnicna znamka cca 1400HUN hned za mestom na pumpe
14:10 Miskolc (od MI 136km po cestach I.tr.) do Budapesti je tabula 179km
15:40 Budapest, cedula na zaciatku mesta, smerovanie je na obchvat mesta, nie ten M0, ktory nieje este dokonceny, ale asi na najsiriu cestu co ide centrom :-), nabuduce skusim najkratsiu cestu podla mapy, je to dost divocina na tych cestach, sama diera. Bratislava je oproti tomu D1 pri Auparku.
16:07 vychadame z Budapesti na M1 do Bratislavy cedula 174km
17:29 prechod Rajka, zatial mame 513km
17:40 cedula Bratislava

Trochu strucne :-)
Ked odratam to zastavenie tak cca. 5h. pohodovej jazdy.
Niekto mi hovoril ze sa boji ist tadial koli Budapesti. Zdrzanie tak 2h.
Treba sledovat tabule, alebo mat GPS (ja ho nemam, tak neviem kadial to smeruje)
Prvy krat som sa tiez zamotal a tulal som sa tam asi hodinu a pol :-)
Zhrnutie:
380km po dialnici, zbytok po ceste I. triedy. Cesta I. triedy do Miskolca je OK. sama rovinka. Jedno co chyba je obchvat Budapesti, ale ako som spozoroval, tak sa snazia
to napojit z BA M1->M0->M3...
Jozefm
návštevník
 
Príspevky: 19
Obrázky: 1
Založený: 24. Jan 2007 13:55

Odoslaťod mirkobb » 29. Jan 2007 20:05

No tak kde ste vsetci priaznivci severnej trasy? Preco teraz nepisete,kadial sa oplati ist? Na juhu kvitnu kvety,na severe vycina snehova kalamita! Z hladiska klimy to tak vzdycky bolo a bude,na juhu netreba na udrzbu v zimnych mesiacoch vynalozit ani zlomok toho,co na severe. To ale neznamena,ze som proti severnej trase,len co sa tyka preferencii,mala by si juzna vetva zasluzit aspon taku pozornost ako severna! Este chcem podoktnut,ze to nepisem zo skodoradosti,nie je to moja crta,naopak doprajem vsetkym,uz aby by boli uz vsetky trasy hotove,je to iba konstatovanie,hole fakty!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Honda » 29. Jan 2007 20:11

mirkobb napísal:No tak kde ste vsetci priaznivci severnej trasy? Preco teraz nepisete,kadial sa oplati ist? Na juhu kvitnu kvety,na severe vycina snehova kalamita! Z hladiska klimy to tak vzdycky bolo a bude,na juhu netreba na udrzbu v zimnych mesiacoch vynalozit ani zlomok toho,co na severe. To ale neznamena,ze som proti severnej trase,len co sa tyka preferencii,mala by si juzna vetva zasluzit aspon taku pozornost ako severna! Este chcem podoktnut,ze to nepisem zo skodoradosti,nie je to moja crta,naopak doprajem vsetkym,uz aby by boli uz vsetky trasy hotove,je to iba konstatovanie,hole fakty!


Ibaže problémy nastali len preto že dialnica nie je dokončená, tam išlo o slabú údržbu na napájacej ceste I. triedy a nie pre problémy na dialnici, tam tie problémy boli až druhé a presne tak to bolo aj minulý rok. Toto viem presne pretože toto mi už dedko=dialniciar hovoril a hovoril mi aj že sa to zopakuje.

Ono je zaujímavé niečo iné .. kalamita nastala a všetci to vedeli ale prečo teda nešli tým juhom :?: :roll:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod fh » 29. Jan 2007 22:39

mirkobb napísal:No tak kde ste vsetci priaznivci severnej trasy? Preco teraz nepisete,kadial sa oplati ist? Na juhu kvitnu kvety,na severe vycina snehova kalamita! Z hladiska klimy to tak vzdycky bolo a bude,na juhu netreba na udrzbu v zimnych mesiacoch vynalozit ani zlomok toho,co na severe. To ale neznamena,ze som proti severnej trase,len co sa tyka preferencii,mala by si juzna vetva zasluzit aspon taku pozornost ako severna! Este chcem podoktnut,ze to nepisem zo skodoradosti,nie je to moja crta,naopak doprajem vsetkym,uz aby by boli uz vsetky trasy hotove,je to iba konstatovanie,hole fakty!


Dnes bol problém najmä od PP smerom na Kvetnicu a pár ďaľších úsekoch, kde si cestári nespravili svoju prácu. Z tvojho príspevku trčí posmech. Zrovna som išiel dnes severnou trasou a po zjazd z D1 pred Svitom to bolo v pohode. Ak by už stáli úseky od Važca až po Jánovce, v pohode by to bolo aj tam, lebo údržba diaľnice je priorita. Videl som na bližšienaokolo vedecky sa tváriace úvahy podobného charakteru. Koľko takých kalamít je do roka? Problémy a veľké boli aj minulý rok aj tento rok od Ba po TN. A to nie je žiadny sever.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod mirkobb » 29. Jan 2007 23:54

Ziaden posmech(aj som to tam uviedol),z toho som "vyrastol",urcite veci mam v ucte! Je ale pravda,ze usek pod Tatrami je extremny uz aj svojou nadmorskou vyskou(Strba a okolie),ale aj zemepisnou polohou,aj tych 100-150 km juznejsie robi svoje,ta klima je fakt ina(vid priklad pestovania polnohospodarskych komodit ako vinic versus zemiaky),zimy na "dolniakoch" su miernejsie hlavne teplotne,ale aj co sa snehovej nadielky tyka!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Honda » 30. Jan 2007 10:11

mirkobb napísal:Ziaden posmech(aj som to tam uviedol),z toho som "vyrastol",urcite veci mam v ucte! Je ale pravda,ze usek pod Tatrami je extremny uz aj svojou nadmorskou vyskou(Strba a okolie),ale aj zemepisnou polohou,aj tych 100-150 km juznejsie robi svoje,ta klima je fakt ina(vid priklad pestovania polnohospodarskych komodit ako vinic versus zemiaky),zimy na "dolniakoch" su miernejsie hlavne teplotne,ale aj co sa snehovej nadielky tyka!


Ale veď pochop konečne že problémy neboli ako prvé na dialnici, išlo o napájacie komunikácie a v tomto prípade by tie problémy boli kdekolvek, aj na juhu.

Ale máš naozaj divné rozmýšlanie .. aby sa stavali dialnice podľa toho aké je kde počasie tak to počujem prvýkrát. :P

Ja ale nesúhlasím ani s vetou Pozorovatela, že cestári si nesplnili svoju prácu. .. Neviem či si to tu niektorý nevšimli ale príroda sa hrá s človekom ako chce ona a nie ako chce človek a problémy majú v celej Európe a ešte naviac .. včera to bolo aj v správach .. máme 22 ročné sypače a 30 ročné frézy tak čo by ste akože chceli :?:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.