R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Štátna hranica ČR/SR – Svrčinovec – križovatka s D3

Moderátor: Moderátori

R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod Gardenboy » 27. Aug 2006 10:59

Mám zopár otázok k tejto kratučkej rýchlostnej komunikácií.

V akom stave je jej príprava?

Kedy sú predpokladané časové horizonty začatia a dokončenia stavby?

Je pravda, že KIA po oznámení, že D1 do 9/2006 nebude celá po Žilinu si stanovaila ako náhradu urýchlenie dostavby niektorých iných úsekov vrátane R5?

Akú úlohu má táto v podstate kratučká rýchlostná cesta v celom systéme dialnic a RK (na SK, ale aj v súvislosti s našími západnými susedmi)?
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Odoslaťod Branco » 27. Aug 2006 13:05

Gardenboy, dovolím si odpovedať na Tvoje druhú otázku, keďže k ostatným zatiaľ nemám informácie.
Podľa poslednej Správy o plnení programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest: http://www.telecom.gov.sk/pk/061152/vlastnymat.rtf je predpoklad začatia výstavby R5 v roku 2008, resp. 2009:

Z materiálu:
Oproti uvedenému zoznamu prichádzajú do úvahy k začatiu výstavby v roku 2008 (resp. v roku 2009) aj stavby, ktorých investorskú prípravu je potrebné súbežne zabezpečovať.
Jedná sa o projekty stavieb, ako napr.:
- D1 Prešov, západ – Prešov, juh,
- D1 Turany – Hubová,
- D1 Jablonov - Studenec
- D1 Fričovce – Svinia,
- D3 Kysucké Nové Mesto – Čadca, juh,
- R1 Selenec – Beladice,
- R1 Nitra, južný obchvat, I. etapa,
- R2 Ruskovce – Pravotice (Bánovce nad Bebravou – obchvat),
- R2 Dolné Vestenice – obchvat,
- R2 Zvolen – severný obchvat,
- R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR,
- R7 Dunajská Streda – Trstice.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Gardenboy » 27. Aug 2006 14:03

Poprosím admina o opravu názvu tejto témy ... má tam byť r5 Svrčinovec - štátna hranica SR/ČR
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Odoslaťod fh » 08. Sep 2006 15:45

fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 16:53



Tento ťah za max. 2 mld. SKK s kompletnými nákladmi je tak neskutočne bezvýznamný v dnešnej dobe, že nemá význam sa ním zaoberať. Naozaj, bez D3 nemá najmenší význam pre SR. Bude stáť "opustený" a zbytočne sa vynaložia 2 mld. SKK, za ktoré by sa dalo postaviť 8 km RC R2.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 08. Sep 2006 17:03

Zaujímavý názor. "Neskutočne bezvýznamný ťah" o ktorom sa toľko píše.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 17:36

Pozorovatel napísal:Zaujímavý názor. "Neskutočne bezvýznamný ťah" o ktorom sa toľko píše.


Ano, Pozorovatel, to, čo sa píše, to je nátlak KIA a niektorých priemyslených združení, nič viac, rozlišuj realitu - to, že píše napríklad Mesík "kdekoľvek", znamená to snáď, že má pravdu :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 26. Sep 2006 22:24

Na R5 - napojenie na Ostravu je rovnaká situácia, ako pri D3 a poľskej S69. Poliaci a Česi stavajú, či obchvat Žywca, alebo Jablunkova, v pokročilej príprave sú ďalšie úseky.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 26. Sep 2006 22:28

Zoberte si, "úbohé" 2 km a keď budú dostavané do r. 2010, tak zjem klobúk. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 11:50

Predpokladaná výstavba je naplánovaná po r. 2011.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 13. Feb 2007 16:44

Skôr sa mohla R5 stavať v úseku Svrčinovec-Skalité (II/487) a napojiť na S69 a D3 vedľa I/11 do Jablunkova. Bolo by to lacnejšie stavať dlhší úsek RC a kratší D ako naopak.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 13. Feb 2007 19:18

ono "D3" sa od KNM aj tak stavia v parametroch RC, len sa to vola honosne D3 takze to je jedno ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 13. Feb 2007 21:27

aquila napísal:ono "D3" sa od KNM aj tak stavia v parametroch RC, len sa to vola honosne D3 takze to je jedno ..


Tak, tak. A Svrčinovec - Skalité asi dost dlouho bude prakticky jen kvalitní silnice I. třídy, než dojde na dostavbu 2. poloviny.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jurislav » 06. Mar 2007 14:49

aquila napísal:ono "D3" sa od KNM aj tak stavia v parametroch RC, len sa to vola honosne D3 takze to je jedno ..

A v akých parametroch sa to stavia??
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 06. Mar 2007 15:17

"Kategória : D 24,5/80, v polovičnom profile ako R 11,5/80 v trase budúcej diaľnice"

pre porovnanie, ozdany a tornala sa stavali na R 11,5/100 ;) je to sice minimalny rozdiel ;) ale proste "D3" ani dialnica nie je ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sezbrzni » 06. Mar 2007 15:32

zaujimave... preco to radsej nepreklasifikovat na Rx?
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod Jurislav » 06. Mar 2007 17:14

Čo znamená to číslo za lomítkom /100 alebo /80???
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Nevedko » 06. Mar 2007 17:19

Jurislav napísal:Čo znamená to číslo za lomítkom /100 alebo /80???

Navrhova rychlost.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod mirkobb » 06. Mar 2007 17:21

"aquila napisal: Kategória D 24,5/80, v polovičnom profile ako R 11,5/80 v trase budúcej diaľnice"
pre porovnanie, ozdany a tornala sa stavali na R 11,5/100 je to sice minimalny rozdiel ale proste "D3" ani dialnica nie je ...


No tak v tom mas pravdu len co sa tyka toho sirkoveho usporiadania, ale v inych parametroch ako su polomery oblukov, klesania(stupania) a aj v inych, su na dialnicu kladene ine(prisnejsie kriteria), to sam najlepsie vies predsa..? A taky rozdiel je aj potom realne vycislitelny v peniazoch za zhotovenie, vsakze? Keby sa tu aspon niekde stavala taka "vlnovka" ako pri Tornali, nemuselo to ist na mnohych usekoch na estakady! A tie nieco predsa stoja, ci nie?? Usetrene peniaze mohli byt ciastocne vyuzite inde, trebars na tunely(Cebrat,Sorozka,Dargov,atd..), alebo tam, kde je to viac potrebne.

Mam ale vseobecnu(nie vylozene technicku) otazku do diskusie: Preco stavia slovenska strana dialnicu(D3 so vsetkymi parametrami dialnice a aj nakladmi s tym spojenymi), ked ani Poliaci(S 69 je iba rychlostna cesta) a ani Cesi(taktiez iba rychlostnu cestu) cestu v parametroch dialnice naproti nam nestavaju..??! Chcel by som pocut(citat) nazory a argumenty k tomuto hlavne od priaznivcov vystavby D 3, ale aj od ostatnych ktori vedia fundovane vysvetlit, preco?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 06. Mar 2007 17:27

mirkobb napísal:Mam ale vseobecnu(nie vylozene technicku) otazku do diskusie: Preco stavia slovenska strana dialnicu(D3 so vsetkymi parametrami dialnice a aj nakladmi s tym spojenymi), ked ani Poliaci(S 69 je iba rychlostna cesta) a ani Cesi(taktiez iba rychlostnu cestu) cestu v parametroch dialnice naproti nam nestavaju..??! Chcel by som pocut(citat) nazory a argumenty k tomuto hlavne od priaznivcov vystavby D 3, ale aj od ostatnych ktori vedia fundovane vysvetlit, preco?


ČR hlavne ale stavia tiež svoju D1 a D47. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 06. Mar 2007 17:50

Mam ale vseobecnu(nie vylozene technicku) otazku do diskusie: Preco stavia slovenska strana dialnicu(D3 so vsetkymi parametrami dialnice a aj nakladmi s tym spojenymi), ked ani Poliaci(S 69 je iba rychlostna cesta) a ani Cesi(taktiez iba rychlostnu cestu) cestu v parametroch dialnice naproti nam nestavaju..??! Chcel by som pocut(citat) nazory a argumenty k tomuto hlavne od priaznivcov vystavby D 3, ale aj od ostatnych ktori vedia fundovane vysvetlit, preco?


lebo si mysleli ze ak u nas bude dialnica tak aj cesi a poliaci mozno urobia dialnicu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mirkobb » 06. Mar 2007 18:11

devil: lebo si mysleli ze ak u nas bude dialnica tak aj cesi a poliaci mozno urobia dialnicu.


No dobre, a teraz ked uz zistili ze ani Poliaci a ani Cesi k nam nieco podobne stavat nebudu, tak preco ju stavat ako dialnicu, a tym padom aj patricne predrazit?? Inak neverim ani takym zdovodneniam "a la" my sme si mysleli..,ze.. Planovat do niektorej casti krajiny dialnicu a mysliet si, ze co ak "niekto niekedy" je chore!?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 06. Mar 2007 18:20

D 3 sa totiz naplanovala uz od pociatku(davno predtym,ked o automobilke KIA este ani nechyrovali) ako "truc podnik" ceskej D 47, cize je to hlavne politicke rozhodnutie patricne prikrmovane politikmi z uvedenej oblasti(Malikovo-Belousovo,ZA,atd.)
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod johhan » 06. Mar 2007 19:25

mirkobb napísal:D 3 sa totiz naplanovala uz od pociatku(davno predtym,ked o automobilke KIA este ani nechyrovali) ako "truc podnik" ceskej D 47, cize je to hlavne politicke rozhodnutie patricne prikrmovane politikmi z uvedenej oblasti(Malikovo-Belousovo,ZA,atd.)


D3 bola pôvodne plánovaná ako dialnica spájajúca PL a MR s tým že poliaci mali stavať svoju A1 na túto dialnice ( samozrejme trasovanie od CA na hranicu bolo trochu iné - preto aj existujú tie 3 km dialnice medzi ZA a KNM ) po 89 táto spojnica dokonca nadobudla významu pretože sa rátalo už aj s dialnicou do AT. Medzi tým sa stopla výstavba dialnic v ČSFR - hlavne na SK sa dokonca prestalo aj plánovať a pripravovať podklady a povolenia. Po rozdelení federácia češi poliakov navnadili a ťahali im medové motúzy že oni budú urýchlene stavať dialnicu do AT a že to už majú dohodnuté aj s rakušákmi. Tým sa zmenil koridor a posunul sa do ČR ( preto existuje súbeh A1 a za pár km dalej S1 ). No a keď boli koridory dohodnuté predložené a schválené tak sa milý češi na poliakov vysr.li a začali si stavať dialnicu cez Plzeň na Mníchov.

Samozrejme Dx bola naplánovaná tak sa to hodilo do šuflíka - medzitým sa poliaci zobudili a zistili že predsa len to bude rýchlejšie cez SK a začali tlačiť - tak sa dohodla trasa dialnice na Polsko s tým že poliaci vybudujú vysokokapacitnú komunikáciu. Keďže dialnica mala význam do CA tak sa rozhodlo že tých pár km na hranicu už nechajú ako D. Tak sa dohodlo a podpísalo z poliakmi - potom začal byť problém s Osčadnicou ktorá odmietla prechod cez svoje územie tak sa zvolila trasa terajšia. Keďže bola dohoda na parameter D24.5 tak to už nechali tak. ( aj keď tam tie parametre realne nie sú dodržané :wink: ale sú tam sčasti R parametre ... )
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Čumil » 06. Mar 2007 20:40

OT: spomenul som si na istého vizionára s benďžom v ruke - Z PLR do MLR jel jsem přes ČSSR .....
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Ďalšia

Naspäť na R5

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.