Nevedko napísal:Musim ti mierne protirecit. V tomto konkretnom pripade je zodpovednost v prvom rade na strane mesta. V oblasti Ivanskej cesty a Galvaniho ulice sa vybudovalo velke nakupne centrum, stavaju sa nove business centra a z oblasti Ruzinova sa tam da dostat iba cez jedno zeleznicne priecestie.
Pritom pre pesich je velmi lakave prejst cez zeleznicny nasyp napriklad v blizkosti Hornbachu, ved je to ovela blizsie ako trepat sa peso k priecestiu alebo na zastavku k Hypernove, odkial je nevyhovujuce spojenie MHD.
S tymto malo mesto pocitat a v spolupraci so zeleznicou pripravit riesenie - podchod od Astronomickej ulice a samozrejme dobudovanie spojnice Galvaniho - Vrakunska. Ale mesto nema co? Nema peniaze, takze sa setri, kde sa da.
isteže, mesto, alebo mestská časť Ružinov? jeden príklad: keď sa v Petržalke vybudovalo OC Danubia (kde je kerfúr, nay a iné obchody), tiež ľudia preliezali cez frekventovanú cestu, potom sa tam vybudoval priechod pre chodcov aj so svetelnou signalizáciou; kto to zaplatil neviem a v podstate ma to ani nezaujíma, pre mňa je dôležité to, že sa zvýšila bezpečnosť a nedochádza tam k dopravným nehodám...
tu (v Ružinove) je situácia trochu zložitejšia, pretože podľa mňa vybudovanie podchodu popod železničnú trať, alebo vybudovanie železničného priecestia pre peších cez koľaje, je v kompetencii železníc a nie mesta; z reakcie železníc vyplýva, že s vybudovaním ďalšieho priecestia na tomto mieste (pre peších) sa neuvažuje, pretože tam existujú dva, no o spoľahlivosti signalizačných zariadení na týchto priecestiach sa dá s úspechom pochybovať; navyše železničné priecestie na Ivanskej často komplikuje situáciu na križovatke ciest Trnavská, Ivanská a Vrakunská a zvýšeným prechodom chodcov týmto miestom sa len ešte viac zvyšuje riziko dopravnej nehody auta s chodcom, vhodným riešením by bolo naozaj mimoúrovňové križovanie...
čo sa týka miesta, kde preliezajú ľudia cez železničnú trať 131 a 132, aj tu by sa mal vybudovať podchod (a mne je naozaj jedno, kto ho zaplatí, ale realizácia je v kompetencii železníc) a železničná trať by sa mala neprechodne "odizolovať" od okolia, to je však hudba budúcnosti, to čo môžu železnice urobiť aj dnes a nemusí to stáť nič, je napr. znížiť rýchlosť na rizikovom úseku, dať tam značenie, aby rušňovodič "pískal" a pod., jednoducho hľadať nejaké riešenie také, aby som to riziko, že zajtra tam vlak opäť zrazí nejakého človeka, znížil... preto ma ten prístup železníc trochu zarazil...