Zdravím,
myslim, že táto diskusia odbočila od svojej hlavnej témy k triviálnym a smiešnym hádkam o Zvolene a Banskej Bystrici. Podľa mňa BB a ZV sú tými okresmi BB kraja, ktoré žiaden veľký problém nemajú (samozrejme, ak si odmyslíme megalomanské sny o súmestí a hlavnom meste).
To, že má v súčasnosti BB kraj najvzššiu nezamestnanosť (viď
http://www.upsvar.sk/rsi/nup_rsi.nsf/0/ ... enDocument) sa totiž BB a ZV vôbec netýka. Okresy, ktoré potrebujú skutočnú pomoc, sú od Lučenca po Revúcu. A to sú presne tie oblasti, ktoré naša vláda, a aj mnoho ľudí na tomto fóre, úplne odpísala tým, že o R2 ZV-KE nejaví žiaden záujem.
Na pripomenutie výsledku vládneho riešenia regionálnych rozdielov (a aj cestného rozvoja) Slovenska pripájam linku na článok, ktorý zhŕňa úspechy vládnej regionálnej politiky z hľadiska EU:
http://tvojepeniaze.pravda.sk/sk_pkarie ... spravy_p01. Mne sa po prečítaní takéhoto článku skutočne zastavuje rozum, keď sa dozvedám, že sa plánuje ešte navýšiť peniaze na D1 (spolu 150mld Sk), a koľko štátnych peňazí sa leje od Bratislavy cez Trnavu po Žilinu na cestnú a železničnú infraštruktúru, a na podporu vytvárania pracovných miest (napr.
http://www.sme.sk/c/2414684/Miklos-potv ... ilinu.html). Alebo keď na tomto fóre niektorí dookola melú, aká dôležitá je D3. Jednoducho, spojenie SK-PL nemôže byť slovenskou vládnou prioritou, ak táto diaľnica pomôže na Slovensku málokomu, zvlášť, ak o 30km ďalej existuje paralelná diaľnica cez Moravu.
Bratislava sa môže tváriť ako chce, ale je jej celoerópskou hambou, že v krajine, ktorej je hlavným mestom, je druhý najchudobnejší (resp. "najnezamestnanejší") región v EU (3 zaoceánske francúzske ostrovy nerátam; východné Slovensko podľa NUTS 2 zahŕňa BB, KE a PO kraj), a štát ďalej rozdeľuje peniaze tak, že tento región systematicky obchádza. V civilizovanej krajine sa niečo také nemôže stať, v banánovej republike ale nie je problém.
Som zvedavý, čo s týmto spraví na budúci rok Róbert...