Vnímanie železnice na Slovensku

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 21. Mar 2007 13:43

Nevedko napísal:S tymto malo mesto pocitat a v spolupraci so zeleznicou pripravit riesenie - podchod od Astronomickej ulice a samozrejme dobudovanie spojnice Galvaniho - Vrakunska. Ale mesto nema co? Nema peniaze, takze sa setri, kde sa da.[/quoteja to skôr vidím v neochote železníc presne ako Nick. Navyše, mesto mohlo dať novým investorom (obchodníkom) podchod do vyvolaných investícií rovnako ako cestné úpravy. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Nevedko » 21. Mar 2007 14:05

Dialniciar napísal:Ja to skôr vidím v neochote železníc presne ako Nick. Navyše, mesto mohlo dať novým investorom (obchodníkom) podchod do vyvolaných investícií rovnako ako cestné úpravy. :idea:


Tazko dnes povedat, ake investicie do infrastruktury si mesto od investora vymohlo v suvislosti s vystavbou Avionu alebo okolitych business centier. Mozno ziadne, mozno velke. Ocividne to vsak nebol ani podchod, ani cestne spojenie s Vrakunou. Ale ze tieto dve veci chybaju, za to zeleznica urcite nemoze.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod mel » 21. Mar 2007 14:27

Chodi tadial vela ludi a zaroven sa hovori, ze zeleznice by tam mali vybudovat jednu zo "S-Bahn" zastavok, teda, ze by sa to riesilo komplexne aj s tymto a spravil by sa nadchod pre pesich...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Dialniciar » 21. Mar 2007 17:55

Dovtedy tu budú ďalší mŕtvi ... to je taký problém postaviť plot pletivový za 5 mil. SKK z oboch strán. Možno za desať. Pre taký kolos ako železnice ? Podchod by stál 20 mil. SKK ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 21. Mar 2007 21:15

Dialniciar:
To je Slovensko, plot nic neriesi! Ledatak plot elektricky ... trufam si povedat, ze keby tam ten plot postavili, do tyzdna je v nom zabezpecena na prislusnom mieste diera pre prechod pesich ...

Podchod by stal 20 mil. Sk, stotisic na dokumentaciu, tender, zopar politickych spochybneni, sud a tak dalej ... a tak sa do toho nikomu nechce ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Čavo » 22. Mar 2007 05:32

S tým plotom by to dopadlo ako na Staromestkej. Teda, už som tadial davnejšie nešiel, ale keď bol ešte čertsvý, tak už v ňom bola diera aby ľudia nemuseli podchodom ani mostom, kadiaľ chodia električky. A to je, oproti obchádzke cez železničné priecestie, len pár krokov nadchádzky.

To by chcelo múr. Ale ten by bol asi podstatne drahší.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 547
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod tr3mp » 22. Mar 2007 07:51

Čavo napísal:S tým plotom by to dopadlo ako na Staromestkej. Teda, už som tadial davnejšie nešiel, ale keď bol ešte čertsvý, tak už v ňom bola diera aby ľudia nemuseli podchodom ani mostom, kadiaľ chodia električky. A to je, oproti obchádzke cez železničné priecestie, len pár krokov nadchádzky.

To by chcelo múr. Ale ten by bol asi podstatne drahší.


Po Staromestskej chodievam pravidelne (naposledy včera), ale diera tam podľa mňa nie je. Alebo sa mýlim?
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Nick » 22. Mar 2007 08:15

Nevedko napísal:Musim ti mierne protirecit. V tomto konkretnom pripade je zodpovednost v prvom rade na strane mesta. V oblasti Ivanskej cesty a Galvaniho ulice sa vybudovalo velke nakupne centrum, stavaju sa nove business centra a z oblasti Ruzinova sa tam da dostat iba cez jedno zeleznicne priecestie.

Pritom pre pesich je velmi lakave prejst cez zeleznicny nasyp napriklad v blizkosti Hornbachu, ved je to ovela blizsie ako trepat sa peso k priecestiu alebo na zastavku k Hypernove, odkial je nevyhovujuce spojenie MHD.

S tymto malo mesto pocitat a v spolupraci so zeleznicou pripravit riesenie - podchod od Astronomickej ulice a samozrejme dobudovanie spojnice Galvaniho - Vrakunska. Ale mesto nema co? Nema peniaze, takze sa setri, kde sa da.


isteže, mesto, alebo mestská časť Ružinov? jeden príklad: keď sa v Petržalke vybudovalo OC Danubia (kde je kerfúr, nay a iné obchody), tiež ľudia preliezali cez frekventovanú cestu, potom sa tam vybudoval priechod pre chodcov aj so svetelnou signalizáciou; kto to zaplatil neviem a v podstate ma to ani nezaujíma, pre mňa je dôležité to, že sa zvýšila bezpečnosť a nedochádza tam k dopravným nehodám...

tu (v Ružinove) je situácia trochu zložitejšia, pretože podľa mňa vybudovanie podchodu popod železničnú trať, alebo vybudovanie železničného priecestia pre peších cez koľaje, je v kompetencii železníc a nie mesta; z reakcie železníc vyplýva, že s vybudovaním ďalšieho priecestia na tomto mieste (pre peších) sa neuvažuje, pretože tam existujú dva, no o spoľahlivosti signalizačných zariadení na týchto priecestiach sa dá s úspechom pochybovať; navyše železničné priecestie na Ivanskej často komplikuje situáciu na križovatke ciest Trnavská, Ivanská a Vrakunská a zvýšeným prechodom chodcov týmto miestom sa len ešte viac zvyšuje riziko dopravnej nehody auta s chodcom, vhodným riešením by bolo naozaj mimoúrovňové križovanie...

čo sa týka miesta, kde preliezajú ľudia cez železničnú trať 131 a 132, aj tu by sa mal vybudovať podchod (a mne je naozaj jedno, kto ho zaplatí, ale realizácia je v kompetencii železníc) a železničná trať by sa mala neprechodne "odizolovať" od okolia, to je však hudba budúcnosti, to čo môžu železnice urobiť aj dnes a nemusí to stáť nič, je napr. znížiť rýchlosť na rizikovom úseku, dať tam značenie, aby rušňovodič "pískal" a pod., jednoducho hľadať nejaké riešenie také, aby som to riziko, že zajtra tam vlak opäť zrazí nejakého človeka, znížil... preto ma ten prístup železníc trochu zarazil...
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Nevedko » 22. Mar 2007 08:38

Priecestie v danej oblasti existuje podla mna len jedno, neviem, o akom druhom hovoris. Signalizacne zariadenie na nom je vporiadku, problem je s dopravnou kapacitou krizovatky, v ktorej sa priecestie nachadza. Vsetky nehody, co sa na tom priecesti v poslednom case stali, boli sposobene ignorovanim signalizacie.

Pod zodpovednostou mesta som mal na mysli to, ze mesto ma riesit problemy suvisiace s novou vystavbou. Cakat samostatne riesenie od zeleznic je naivne. Zakon zakazuje pohyb nepovolanych osob po draznom telese. To je pre ZSR postacujuce. Ak sa im tam zacne stavat prilis vela nehod, ktore by prilis casto sposobovali obmedzenie premavky, alebo vyluky na trati, postavia nanajvys plot.

Ja len dufam, ze novu zastavku aj s podchodom postavia v tejto oblasti co najskor, aby tam uz zomrelo co najmenej ludi. Pretoze ludia si radi skracuju cestu a pritom si niekedy skratia aj zivot.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod B; » 22. Mar 2007 09:50

Jedno priecestie vedie na letisko (=Ivanska cesta) a druheje myslene asi na ceste do Vrakune (=Vrakunska cesta)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Nevedko » 22. Mar 2007 09:57

B; napísal:Jedno priecestie vedie na letisko (=Ivanska cesta) a druheje myslene asi na ceste do Vrakune (=Vrakunska cesta)


Aha, jasne. Ale to druhe pricestie je k problematike prechodov z Ruzinova k letisku asi tak relevantne ako podjazd pod tratou pri Martinskom cintorine.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

smrť na koľajniciach...

Odoslaťod Nick » 22. Mar 2007 11:11

Nevedko napísal:Priecestie v danej oblasti existuje podla mna len jedno, neviem, o akom druhom hovoris. Signalizacne zariadenie na nom je vporiadku, problem je s dopravnou kapacitou krizovatky, v ktorej sa priecestie nachadza. Vsetky nehody, co sa na tom priecesti v poslednom case stali, boli sposobene ignorovanim signalizacie.

Pod zodpovednostou mesta som mal na mysli to, ze mesto ma riesit problemy suvisiace s novou vystavbou. Cakat samostatne riesenie od zeleznic je naivne. Zakon zakazuje pohyb nepovolanych osob po draznom telese. To je pre ZSR postacujuce. Ak sa im tam zacne stavat prilis vela nehod, ktore by prilis casto sposobovali obmedzenie premavky, alebo vyluky na trati, postavia nanajvys plot.

Ja len dufam, ze novu zastavku aj s podchodom postavia v tejto oblasti co najskor, aby tam uz zomrelo co najmenej ludi. Pretoze ludia si radi skracuju cestu a pritom si niekedy skratia aj zivot.


ak už niekto spomína nejaký zákon, mal by uviesť konkrétne, ktorý a prípadne tiež znenie príslušného ustanovenia...

ja si dovolím spomenúť tiež zákon a citovať zo zákona č. 164/1996 Z.z. o dráhach, kde sa v § 14 ods. 1 uvádza: "Prevádzkovanie dráhy sa musí uskutočňovať tak, aby sa zabezpečila ochrana života a zdravia osôb, ochrana majetku a životného prostredia a bezpečnosť a plynulosť dopravy na dráhe."...

samozrejme je ochrana života a zdravia osôb sa netýka len cestujúcich vo vlaku, takže ak niekto podsúva myšlienku, že toto je problém mesta tak zavádza, pretože mesto žiadne železničnú dráhu alebo vlaky neprevádzkuje a vyhovárať sa na rozvoj a prebiehajúcu výstavbu mesta je naivné...

Toto je problém železníc!

btw: zaujímavý by bol názor dráhového úradu na vec, ale to redaktorov TV asi nenapadlo...
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Dialniciar » 22. Mar 2007 11:31

Plot, o akom sa bavíme, by bol do výšky 1 meter zo silnejšieho materiálu, kľudne aj s ostatnými prvkami. Nedá sa na neho vyliezť a nedá sa len tak ľahko do neho spraviť diera. :idea:

Stále je lepšie sem-tam opraviť kúsok plota ako mŕtvi ... toto ma štve vyslovene, ako sa len všetko nedá :!: a ako to nebude fungovať. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 22. Mar 2007 13:21

Dialniciar: Nuz ... nie ze sa neda, ono neni motivacia aby sa dalo ... na GR ZSR si nikto na krk verejne obstaravanie na takuto "prkotinu" (z ktorej do vrecka skoro nic nezobere) len tak neda ... a to ze tama obcas niekoho prejdu je jeho vec, nemal tam lozit ... na to je tam kazdemu jeho plat a stolicka moc mila ... to si musi vyslapat niekto z mesta, lebo jemu to potom (na rozdiel od ludi z GR) moze pomoct aj nemajetkovo - na kandidatke ... takze pol roka - rok pred volbami sa podla mna dockate ...

Nick: Nechcem ta sklamat, ale drahovy zakon nespomina ziadne zabezpecenie na ludi proti lezeniu do kolajiska ... takze sa tu tato "poucka" neuplatni ... problem zeleznic to nie je, resp. zeleznice nemusia mat zaujem na tom aby sa riesil, pac z toho aj tak nic mat nebudu ... ze si raz zacas zameskaju s EC hodinku dve? To sa predsa da aj bez toho ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Re: smrť na koľajniciach...

Odoslaťod Nevedko » 22. Mar 2007 16:02

Nick napísal:ak už niekto spomína nejaký zákon, mal by uviesť konkrétne, ktorý a prípadne tiež znenie príslušného ustanovenia...

ja si dovolím spomenúť tiež zákon a citovať zo zákona č. 164/1996 Z.z. o dráhach, kde sa v § 14 ods. 1 uvádza: "Prevádzkovanie dráhy sa musí uskutočňovať tak, aby sa zabezpečila ochrana života a zdravia osôb, ochrana majetku a životného prostredia a bezpečnosť a plynulosť dopravy na dráhe."...


Ano, sikovny chlapec, nasiel si to aj bez mojich citacii. Ja len pridam z toho isteho zdroja:
164/1996 Z.z. napísal:§ 5a
Ochrana dráhy

(1) Bez súhlasu prevádzkovateľa dráhy sa nesmie vstupovať na dráhu a v obvode dráhy na miesta, ktoré nie sú prístupné verejnosti, okrem prípadov ustanovených osobitným predpisom, 1a) a nesmú sa v obvode dráhy vykonávať činnosti, ktoré sú podnikaním.

(2) Zakazuje sa vstupovať na dráhu a do obvodu dráhy okrem

a) dráhy a jej obvodu, ak je dráha vedená na pozemnej komunikácii,
b) dráhy a jej obvodu v mieste križovania dráhy s pozemnou komunikáciou,
c) priestorov určených pre verejnosť, nástupíšť a prístupových ciest k nim a priestorov v budovách, ktoré sa nachádzajú v obvode dráhy, ak sú v nich vykonávané služby súvisiace s prevádzkovaním dráhy a dopravy na dráhe,
d) verejne prístupných účelových komunikácií v obvode dráhy,
e) voľných plôch, ktoré sú vzdialené najmenej 5 m od osi krajnej koľaje dráhy.


Takze podla zakona tam ten clovek nemal co robit. Ono clovek nie je srnka, ktora vbehne na trat, lebo sa zlakne turistov. Takisto tam ten clovek nespadol napriklad z nebezpecneho nasypu, nastupista, chodnika ci mosta. Preto nechapem, v com je ZSR viacej zodpovedna nez mesto.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

aby reč nestála...

Odoslaťod Nick » 16. Apr 2007 08:40

Nevedko:

no pozitívne je to, že aspoň Ty nepovažuješ ustanovenia zákona za nejakú "poučku"... :wink:

železnice by mohli napr. zabezpečiť aspoň občasnú prítomnosť policajtov ŽP na tomto mieste, aby tým, čo tam nemajú čo robiť, ako správne píšeš, uštedrili finančné poučenie o tom, že tam nemajú čo robiť... :lol:

btw: aj mesto by tam mohlo poslať mestských policajtov, ale nepošle, pretože v tomto prípade tí nie sú kompetentní...
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod jano.z » 18. Apr 2007 17:43

Nick: V tomto prípade je kompetentný akýkoľvek policajt. Jediný obor, kde je kompetentná len železničná polícia je vymáhanie dodržiavania ustanovení z prepravného poriadku železníc. Toto je však priamo v drážnom zákone a tak dodržiavanie tohoto ustanovenia môže vymáhať akákoľvek silová zložka verejnej správy. A popri tom aj železničiari.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Nick » 25. Apr 2007 08:13

jano.z napísal:Nick: V tomto prípade je kompetentný akýkoľvek policajt. Jediný obor, kde je kompetentná len železničná polícia je vymáhanie dodržiavania ustanovení z prepravného poriadku železníc. Toto je však priamo v drážnom zákone a tak dodržiavanie tohoto ustanovenia môže vymáhať akákoľvek silová zložka verejnej správy. A popri tom aj železničiari.

------------------------------------------------
myslím si, že v prospech veci by bolo, keby si si preštudoval príslušné zákony, ktoré hovoria o tom, kto je kde kompetentný; železničná polícia sa riadi zákonom o ŽP, nie prepravným poriadkom, a priestupky prejednáva ten, kto je kompetentný podľa zákona o priestupkoch...

v tomto prípade odporúčam preštudovať najmä ustanovenie § 52 písm. c) zákona o priestupkoch (č.372/1990 Z.z. v platnom znení) :wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod jano.z » 28. Apr 2007 10:53

Takéto zákony neštudujem, stačí mi vyše 1500 strán rôznych železničných predpisov. A úprimne mi je to ukradnuté, som železničiar nie právnik. Ešte na ÚIVP (terajší IV ŽSR) mi bolo povedané, že to je tak ako som napísal, bolo mi to povedané hodnovernou osobou, tak pokiaľ sa nič nezmenilo, je to tak. To či je to v tom alebo onom zákone napísané tak alebo hentak, nech si riešia právnici a rôzni vykladači predpisov. Tu v ĆR je to zase inak, tu ťa za to môže spokutovať akýkoľvek policajt, železničná polícia tu neexistuje a postihy z titulu prepravného poriadku vymáha tiež PČR na požiadanie poverenej osoby ČD ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Nick » 30. Apr 2007 08:19

jano.z napísal:Takéto zákony neštudujem, stačí mi vyše 1500 strán rôznych železničných predpisov. A úprimne mi je to ukradnuté, som železničiar nie právnik. Ešte na ÚIVP (terajší IV ŽSR) mi bolo povedané, že to je tak ako som napísal, bolo mi to povedané hodnovernou osobou, tak pokiaľ sa nič nezmenilo, je to tak. To či je to v tom alebo onom zákone napísané tak alebo hentak, nech si riešia právnici a rôzni vykladači predpisov. Tu v ĆR je to zase inak, tu ťa za to môže spokutovať akýkoľvek policajt, železničná polícia tu neexistuje a postihy z titulu prepravného poriadku vymáha tiež PČR na požiadanie poverenej osoby ČD ...


no bavili sme sa o konkrétnom prípade v Bratislave, nie v ČR... a na veci nemení nič ani fakt, že zákony neštuduješ...

ale vrátim sa na začiatok a zopakujem, že na celej veci je zarážajúce to, že sa železnice tvária, akoby sa ich to vôbec netýkalo, dokedy?
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

železnice kontra...

Odoslaťod Nick » 02. Máj 2007 07:49

niečo o nákladnej doprave na železnici a konkurencii tu:

:arrow:

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=7007
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod jano.z » 03. Máj 2007 20:25

Nick: Železnice sa tak budú tváriť dovtedy, dokedy im niekto nenariadi aby sa ich to týkalo. Keby si bol ŠTÁTNY podnik, tiež by si sám od seba si zbytočne komplikoval prácu a vyrábal náklady ktoré od teba niekto nepýta? Ako som povedal je nutné pritlačiť najmä na miesta, ktoré by si riešením problému nejako "pomohli". To jest na miestny a mestský úrad. Tam sa už potom dajú robiť všeliaké "dohody" a možno by prišlo aj k riešeniu tohoto problému. Osobne si myslím, že keby mesto prišlo s tým, že to zacvaká, ŽSR by nemalo problém také niečo nechať zrealizovať ... Poprípade sa obrátiť na MDPaT a je možné, že by to bolo ŽSR "uložené" ...

K tej nákladnej doprave: Železnica je výhodná na prepravu od určitého množstva tovaru a od určitej vzdialenosti. Takisto potrebuje väčší časový interval tolerancie nakoľko vlaky sa predbiehajú drobátko horšie ako tiráky. Robia sa síce opatrenia, najnovšie existuje napr. hlavička 58 pri NEx vlakoch, označujúca vlak zapojený do logistického reťazca s prednosťou pred všetkými vlakmi vrátane vlakov osobnej dopravy vyšších kategórii - takto jazdia vlaky so súčiastkami z nemecka do Volkswagenu, alebo rozmontované Škodovky na Ukrajinu, komplet to beží v režime ss(do 120km/h v naloženom stave) a často sa pritrafí predbehnúť aj nejaký ten osobák, občas aj rýchlik ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Nick » 04. Máj 2007 07:43

jano.z napísal:Nick: Železnice sa tak budú tváriť dovtedy, dokedy im niekto nenariadi aby sa ich to týkalo. Keby si bol ŠTÁTNY podnik, tiež by si sám od seba si zbytočne komplikoval prácu a vyrábal náklady ktoré od teba niekto nepýta? Ako som povedal je nutné pritlačiť najmä na miesta, ktoré by si riešením problému nejako "pomohli". To jest na miestny a mestský úrad. Tam sa už potom dajú robiť všeliaké "dohody" a možno by prišlo aj k riešeniu tohoto problému. Osobne si myslím, že keby mesto prišlo s tým, že to zacvaká, ŽSR by nemalo problém také niečo nechať zrealizovať ... Poprípade sa obrátiť na MDPaT a je možné, že by to bolo ŽSR "uložené" ...


železniciam to predsa nariaďuje zákon, ustanovenie som tu už uviedol...

podsúvanie tohto problému mestu alebo mestskej časti odmietam, pretože tie neprevádzkujú železničné trate, prečo by mali riešiť ony problém, ktorý sa týka železníc???

to, že mesto sa rozvíja, je úplne O.K., len železnice sa nevedia prispôsobiť tomuto vývoju; liknavosť je typická pre železnice, žiaľ...
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod jano.z » 06. Máj 2007 01:13

Nick: Toto ustanovenie hovorí podľa mňa o tom, že má byť zabezpečená bezpečná jazda vlaku (návestenie, bezpečné postavenie vlakovej cesty, technický stav vlaku aj trate, kontrola zabezpečovacieho zariadenia, ...), oficiálne kríženia ciest a železníc zabezpečené náležito prevádzke a parametrom ako cesty tak trate, nesmie byť ohrozená bezpečnosť cestujúceho pri presune po priestoroch cestujúcej verejnosti vyhradených (za dodržania podmienok pre tento pohyb zo strany cestujúceho), nesmie byť ohrozený cestujúci pri nástupe a výstupe do/z vlaku (najmä pri staniciach bez ostrovných nástupíšť a podchodov) a pri samotnej ceste vlakom (uzavretný vozeň, zavreté a pokiaľ možno zaistené dvere, bezpečný prechod medzi vozňami - ak je povolený), ak je to nevyhnutné, zabezpečenie ostrahy vo vlaku, zabezpečenie nákladu proti uvoľneniu alebo znečisteniu prostredia a zabezpečené podmienky pre plynulú jazdu vlaku po trati (opäť jej technický stav, tzn. priebežné opravy úsekov s dočasne zníženou rýchlosťou, stav a integrita trakčného vedenia).

A toto je zatiaľ u nás (až pravda na tie dvere) všetko splnené. O zrazení cestujúceho, ktorý vstúpil do vyhradeného priestoru železnice tam kde je to en predpismi zakázané to podľa mňa nehovorí. Preto sa tento problém železníc týka len tak, že má občas veselo pár výpravcov a jeden dispečér, keď sa niekoho podarí zraziť (a ev. cestujúci, ak sa jedná o vlak osobnej dopravy). Ale opäť je v rámci opatrení (odklon vlakov, jazda po veľajšej TK, NAD, prestup cestujúcich do iného vlaku, zabezpečenie krytia miesta nehody, zabezpečenie jazdy po jednej TK, ...) naplnená litera tohoto paragrafu. Ale, keďže, ako som povedal, zákony moc neštudujem, pýtam sa či nie je v tom zákone toto rozpísané podrobnejšie.

Železnicu charakterizoval, charakterizuje aj charakterizovať bude liknavý prístup ku čomukoľvek čo bezprostredne nesúvisí so zabezpečením prevádzky na trati vždy a všade (aj na západe), pretože železnica má dosť problémov sama so sebou a všetku energiu vráža do udržania prevádzky (ako som povedal, vlak sa dá hodinu zasekať 100 a 1 inými spôsobmi ako tým, že niekoho prejdú či vylisujú aj s autom na priecestí, najmä ak je toto zabezpečené).

A podľa mňa by sme našli aj zákon, ktorý by nariaďoval samospráve zabezpečenie bezpečného pohybu po území spravovanom touto samosprávou, čo je podľa mňa bližšie k nášmu problému ako drážny zákon. Aj v ČR práve takéto investície a napr. nadštandardné zabezpečenie priecestí rieši a často aj financuje samospráva a SŽDC sa na týchto akciách len podieľa a niekedy ich spolufinancuje. Viď posledný prípad v Prostějově. Komplet reko priecestia + závory + nové LED antireflexné blikače platí mesto a SŽDC platí akurát lepšie zapojenie priecestia do ZabZar aby bolo možné ho efektívnejšie riadiť a nevznikali zbytočné prestoje.

Dtto. prispôsobovanie sa rozvoju, keď si samospráva vydupe novú zastávku tak ju na 50% dostane. Ak sa na nej bude aj finančne podieľať, dostane ju na 100%. SŽDC a ČD sú v tomto ohľade len realizátori, ktorí zabezpečia jej zriadenie a vlaky, ktoré z nej odvezú ľudí.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2007 13:29

jano.z napísal:Aj v ČR práve takéto investície a napr. nadštandardné zabezpečenie priecestí rieši a často aj financuje samospráva a SŽDC sa na týchto akciách len podieľa a niekedy ich spolufinancuje. Viď posledný prípad v Prostějově. Komplet reko priecestia + závory + nové LED antireflexné blikače platí mesto a SŽDC platí akurát lepšie zapojenie priecestia do ZabZar aby bolo možné ho efektívnejšie riadiť a nevznikali zbytočné prestoje.


Ibaže aj ČR patrí ku krajinám, kde je vysoká nehodovosť na nechránených aj chránených priecestiach a to isté platí aj pre mestské úseky, ktoré sú nechránené ...

Postaviť plot za 10 mil. SKK na tom kúsku, keď všetci vedia, že ľudia tadiaľ budú chodiť je predsa oveľa lepšie ako strácať tam životy ľudí a dokonca priama strata pre železnice - STOP na daných tratiach, kým sa telo neodstráni atď.

Alebo potom nech tam teda železnica dá železničnú políciu, osadí tam tabuľky, ktoré zvýraznia, že tam je zákaz prechádzať cez koľaje a nech tam dávajú každý deň pre mňa za mňa 20 ľuďom po 2 tis. SKK, za rok bude aj na plot. :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.