Moderátor: Moderátori
kaviarista napísal:dialniciar, uprimne povedz , co zapricinilo, ze si akekolvek zmienky o R3 uplne vypustil zo svojho pisomneho prejavu ? Co sa dialo v brandzi za posledny polrok ohladom R3 ? Mam iste tusenia ...
Ale trasa BB-RK bude mimoriadne drahá. Takže tu to stojí.
ŽP. Nátlak z EÚ, problémy s vodou (podzemnou), ...
3. V rámci modernizácie ŽSR a ich tratí sa uvažuje o švajčiarskom modeli prepravy kamiónov, t.j., že by R3 nebola vôbec v týchto hornatých trasách, kamióny by museli používať jedine železnice plynule od BB až k poľským hraniciam a ešte by sa ušetrilo na obchvatoch okolo DK, Tvrdošína a Trstenej.
To nie je úplne môj názor. Toto sa momentálne deje. Ale R3 ako taká je plánovaná až od r. 2010-2015.
johhan napísal:R3 sa nanovo trasuje a prehodnocuje momentalne.
Jednotková cena / cena za kilometer / R3 BB - RK je približne 1,2 násobkom ceny dialnice D1 v profile MT - RK teba ten úsek bude najdrahší úsek a bude to len RC.
Je pravdou že EU má výhrady k RC cez Donovaly kôli vode.
Ale aj tak najvážnejší a hlavný argument je že Turiec má / skorej musí / byť pripojené južnou trasou typu RC alebo D, preto bola nezmyselne trasovaná R3 cez Kremnicu súbežne z R2 vo vzdialenosti asi 15 km. Táto trasa cez Kremnicu bola naplánovaná ako priame spojenie z BA.
Poliaci zatial nemajú záujem pokračovať v budovaní RC z Rabky smerom na Trstenú.
Dialničiar: Neviete náhodou či existuje variant prepojenia R2 a R3 a to v trase Handlová - Turčianske Teplice ? .. lebo ak bude variant BB - TR - MT tak takto by sa spojila BB priamo z PD a TN .. tá spojka by bola dlha 15-20 km
Diaľničiar napísal:Ani R2 sa neplánuje celá stavať vôbec do r. 2020. Len úsek ZV-KE.
johhan napísal:Diaľničiar napísal:Ani R2 sa neplánuje celá stavať vôbec do r. 2020. Len úsek ZV-KE.
Ano to viem, myslel som to výhľadovo
Jednotková cena / cena za kilometer / R3 BB - RK je približne 1,2 násobkom ceny dialnice D1 v profile MT - RK teba ten úsek bude najdrahší úsek a bude to len RC.
Je pravdou že EU má výhrady k RC cez Donovaly kôli vode.
....preto bola nezmyselne trasovaná R3 cez Kremnicu súbežne z R2 vo vzdialenosti asi 15 km...
Poliaci zatial nemajú záujem pokračovať v budovaní RC z Rabky smerom na Trstenú.
.. lebo ak bude variant BB - TR - MT tak takto by sa spojila BB priamo z PD a TN ..
Zaujimave, ze o trasovani rozhodnute este nie je, ale cena uz je mnohym uplne jasna.
Poliaci zatial nemajú záujem pokračovať v budovaní RC z Rabky smerom na Trstenú.
Dalej je tam regionalny rozvoj dotknutých území, napríklad aj väzby miest ... DK má väčšiu väzbu na MT ako na RK napríklad.
Ale v závere vychádza je trasy cez Donovaly a cez Šturec sú si globálne rovnocenné, každá má niečo pre a proti.
Prvou variantou je MT-TR-ZH, druhou je MT-TR-BB a treťou je BB-RK. Vzhľadom na to, že R3 je vedená aj v smere na Šahy a tzv. žiarsky lievik by bol už preťažený, tak varianta č. 1 sa zamietla
Fakty vo výstavbe hovoria jasne v prospech D1
devil napísal:Trasa E77 svoju bubucnost ma, nakoniec pocita sa s nou aj PR, aj MR, aj ked nie ako priorita.Prvou variantou je MT-TR-ZH, druhou je MT-TR-BB a treťou je BB-RK. Vzhľadom na to, že R3 je vedená aj v smere na Šahy a tzv. žiarsky lievik by bol už preťažený, tak varianta č. 1 sa zamietla
ak je tomu tak, tak je to dobra sprava.Fakty vo výstavbe hovoria jasne v prospech D1
Ktore?
Ja som ich uviedol. Finančné, hustota osídlenia, počet obyvateľov, rozostavanosť úsekov (to často spomínaš aj ty ako "problém" SR), celospoločenské (spojenie BA-KE), politické, ekologické, pozemkové, socio-ekonomické.
R3 samozrejme tiež, ale nechal som sa poučiť a budeme presadzovať trasu cez MT-TR-BB, je to lacnejší a ekologickejší variant ako keby mala ísť R3 cez Donovaly. Okrem toho sa modernizuje železničné spojenie a v budúcnosti bude premávať cez Donovaly vlak, resp. kamióny, ak budú chcieť ísť cez Donovaly tak jedine vlakom, a preto tam žiadna RC nie je plánovaná. A takisto ani kvôli ŽP, ochrana vôd tam takýto typ cesty nie je vhodný. Nie je to ešte schválené, ale vysoko prevdepodobné. Ale ako vravím, než sa budú stavať nové D a RC, tak sa musí dostavať súčasná plánovaná diaľničná sieť, v budúcnosti sa bude určite rozširovať tak, aby na Slovensku bolo 500-1000 km diaľnic a 1500-2000 km rýchlostných ciest.
Myslim, ze pri porovnavani D1 BY - RK a R3 BB - RK treba brat do uvahy intenzitu dopravy. Aj ked by sa presmerovalo na R3 2 tisic voz./24h z useku RK-BY, stale bude zatazenost BY-RK priblizne dvojnasobna oproti R3.
Variant F je bohužiaľ výmyslom Feroslava. Nič také som nevidel a to som si preštudoval už dosť materálov
Andrej napísal:Samozrejme, rátam s tým, že 3. variant pôjde variantou F popod Veľký Šturec.
johhan napísal:Variant F je bohužiaľ výmyslom Feroslava. Nič také som nevidel a to som si preštudoval už dosť materálov
K tunelom :
cez Šturec bude 8 tunelov od 350 do 2 150 m ... spolu 8 570m
cez Donovaly bude 11 tunelov od 180 do 5 160m ... spolu 12 010m
cez Kremnické Bane budú 4 tunely od 320 do 3 000m ... spolu 6 400m
Dalšia vec ktorá je rozhodujúca v poslednom čase a to mýtne, cez Šturec bude mýtne výnosnejšie ako cez Donovaly už len kvôli tomu že je dhšia trasa ale hlavne kôli tomu že variant cez Malý Šturec je lacnejší.
Ale ako som už raz vyššie povedal hlavný dôvod trasovania R3 cez Turiec je nutnosť pripojenia južného Turca cestou typu RC alebo D smerom na BA.
A na záver : nemám žiadny dôvod ani záujem presadzovať nejakú trasu, nakoľko vôbec by som nemal z toho žiadny osoh ani zisk lebo v doprave ani výstavbe nerobím
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.