R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 16:03

devil napísal:cize je uplne jasne rast poctu obyvatelov bol za socializmu po 1948 a v ramci neho medzi 1970 az 1995, tj. v case najvacsieho "utlaku". takze by bolo dobre prestat popierat nepopieratelne. :idea:


a potom co BB, ktora mala este strmejsi narast obyvatelov ako ZA ? :)

devil napísal:by ma zaujimalo ze kolko energeticky narocneho priemyslu tu bolo v 30-50-ich rokoch minuleho storocia. ake bola spotreba elekriny...vsak ludia svitili petrolejekami...a ci vazska kaskada nebola nahodou prvotne protipovodnove opatrenie...na ktore sa skladali samozrejme vsetci...


samozrejme ze sa na to skladali vsetci, ale o tom to je, ze vah poskytoval obrovsku energiu (na tie doby) a juzne oblasti boli doslova odtrhnute, vlastne nikdy nepatrili poriadne nikomu.

a ano bolo prvotne protipovodnove opatrenie. ale to stale nemeni nic na tom, ze je vysostne logicke, ze pri zdrojoch energie sa rozvija priemysel. na hrone nic take nikdy nebolo, lebo je to uplne o niecom inom rieka.

cize chapes co chcem povedat ? nebol dovod cokolvek rozvijat na pohroni, ked tam nebolo co rozvijat...

devil napísal:to som nepochopil, som predsa nehovoril ze dialnicu netreba, ale ze tadial tranzit nepojde. uz definicii koridoru V. - tj. Balkan-UA dialnica protireci, odkedy je BA na balkane :?: :) ale vazne...myslis ze tranzit od Viedne ci BA na UA pojde po D1 :lol: teraz nehovorim o intenzitach ktore tvori hlavne miestna a regionalna doprava.


devil a kto take nieco tvrdi ? ak si si nevsimol zilina je UZOL, to ze sa D1 tak toci je druha vec, ale proste v ziline sa stretaju dva vyznamne tahy, sever juh a vychod zapad, co je na tom take na nepochopenie ?

devil napísal:dobre, 2kolajena zeleznica isla pred 100 rokmi cez povazie...ale do KE sa z BA pokial viem necestovalo cez ZA.


a co ako teraz ? to stale neprotireci tomu, ze zilina je prirodzeny uzol, ale neni to rim, do ktoreho zase vedu vsetky cesty :))

a cielom D1 tiez neni apriori spojit BA a KE :)

devil napísal:a skus si kliknut www.cp.sk kadial chodia dialkove autobusove linky na vychod...8 az 9 z 10 liniek ide spodom...pritom pri autobusoch by som skor cakal obsluhovaciu funkciu.


dalsia z veci, kde si zamienas dosledok a pricinu. pozri si vlakove spojenia :) je logicke, ze autobusy nemaju ani najmensi zaujem konkurovat vlakom BA - KE severom, lebo tam proti zeleznici skratka nemaju sancu.

vsak pomaly aj z takeho liptovskeho mikulasu su skorej v BA ako z nitry po zeleznici ...

devil, opakujem, nezamienaj si dosledky a priciny :) dochadzas potom k nespravnym zaverom :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 18. Jún 2007 16:14

mel napísal:kaviarista,

ja sice variant F nepovazujem za potrhly, ale zaroven si treba uvedomit, ze to nie je tak, ze na R3 sa kasle ... riesi sa to, padaju navrhy ako trasovat a bude sa stavat ... bohvie kedy ale bude.

R3 poriesi Donovaly si uz by sla sprava abo zlava alebo aj rovno cez variant F .... preto podla mna nie je variant F taky horuci, lebo existuju aj ine, ktore situaciu riesia viac menej podobne.

A nesuhlasim, ze pod Strecnom je mensi problem ako na Donovaloch ... nechcem to tu opat otvarat, ze D1 je priorita a neda sa z nej cuvnut ale je to tak, ze ked bude D1 po Zilinu tak vela dopravy v smere BA-PP napriklad prejde z Donoval na D1. Cize Strecno bude horiet skor ako Donovaly. Tak sme si to zacali budovat, tak si to aj musime "vyzrat" a pokracovat ... Donovaly su jednoznacne alternativa ZA pri ceste BA-PP(PO atd), ale ako alternativa zostanu a pridu na rad neskor...


ale ved ani podla mna nema mat R3 prioritu pred D1. Diskutovat o R3 treba teraz v predstihu, kym je cas. Najst najefektivnejsie trasovanie teraz, kym je cas.
Ak bude postavena D1 v useku HP-RK, samozrejme, ze kazdy pojde do BA cez ZA a nie Donovaly. Ale do PP potrebuju cestovat aj ludia z NR a BB kraja. Pre nich bude uz trasa cez ZA nevyhodna.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 16:17

devil napísal:no jasne...nepoznam strukturu obyvatelstva do detailov, skus dat nejaky link....lebo tomu ze v ZA neboli urady, skoly a ine institucie neverim ani nahodou. to by som musel vidiet upne detailne statistiky, takto nieco tvrdit nie je korektne.

Aký je rozdiel, že BA na rastie z 138 000 na 430 000, KE z 50 000 na 230 000, ZA z 18 000 na 86 000, PO z 20 000 na 90 000, TT 25 00 na 70 000 atď?


velky, velmi velky. ked ruzomberok, zvolen ci ine mesta ktore tu ani nemame uvedene rastli omnoho pomalsie. a mat 50 ci 100 tisic obyvatelov pred 100 rokmi je urcite pozoruhodnejsie ako 10 ci 20.000. pretoze takych tu bolo ako maku....len sa niektore selektivne uprednostnovali...a to su povacsinou nase terajsie 50-100.000 mesta :idea:


Práveže tu je Devil pekne vidieť, že BB sa rozvíjala na úkor ZV. Ružomberok mal stop, to nevieš, veď bol krajským mestom za slovákštátu, volali ich Hlinkove mesto. Pýtaš link a sám nič nedávaš, ale dobre niečo ti pohľadám :wink: . Ale tu počty nepustia" piemyselné centrá rástli cca 3-4 násobne. Podpichuj si so škôlkami, ja píšem o krajských a celoštátnych úradoch, tie v BB rástli ako huby po daždi. Mnoho Zvolenčanov sa sťahovalo do BB lebo tam boli byty a dochádzali späť do práce do ZV, poznám takých. Teraz mi napíš "daj link" a zosmiešniš sa.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 16:23

a potom co BB, ktora mala este strmejsi narast obyvatelov ako ZA ?


ja s tym nemam problem priznat ze BB bola za komunistov pretlacana....len mi vadi ze to iste niektori popieraju v pripade ZA :wink:

a ano bolo prvotne protipovodnove opatrenie.


a ked sa uz riesila protipovodnova ochrana tak sa druhotne riesila aj vyroba elektriny. bohuzial nevieme ake boli naroky na elektriny...lenze si zober ze neskor sa 2 atomky a 2 tepelne e. stavali tam kde sa stavali a nebolo to na severe...alebo spomenuty plynovod....sak preco neobsluhuje mesta "kde to najviac treba" a ide popod sorosku :lol:



dalsia z veci, kde si zamienas dosledok a pricinu. pozri si vlakove spojenia je logicke, ze autobusy nemaju ani najmensi zaujem konkurovat vlakom BA - KE severom, lebo tam proti zeleznici skratka nemaju sancu.


treba vidiet zvlast osobnu a nakladnu dopravu...vacsina rychlikov ide na vychod, na povazi nema konecnu a aj ked pridavaju rychliky tak je to to iste. cize vacsina cestuje z BA na vychod....

a cielom D1 tiez neni apriori spojit BA a KE


tak sa to definuje vsade....spojit BA a KE. nepocul som este ako dolezity vladny ciel spojit BA s LM alebo spojit BA s PP :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 16:30

1. ) ZA nebola pretlacana, skor naopak :) v ziline bol podstatne prirodzenejsi vyvoj. tam sa to nedialo tak nasilu ako v BB :) si zober ake zavody su a boli v ZA a ake boli a su v BB :)

2. ) zase si zamienas bohuzial priciny a dosledky. plynovod a a ropovod kam smeruju ? kde boli su rafinerie ? a preco by to tahali severom ked rafinerka bola v bratislave ? :)

atomky, kde su EBO ? znova pri vahu a zhruba v polke v ramci CSSR ... preco levice ? lebo chceli rozvijat aj juzne casi a bez energie to nejde. novaky su kde ? hm a vojany kde ? a preco ? :)

3) tyka sa to osobnej aj nakladnej dopravy. a ako si krasne nacrtol vacsina cestuje na vychod vlakmi severom, a autobusmi juhom. este stale nedocvaklo preco ? :)

4) spojit najdolezitejsie oblasti slovenska co BA - KE po severe aj su :) mimochodom, to ze D1 ide tak ako ide je proste nepriamym dosledok toho uzlu v ziline :) pochadzajucim este od rakuska uhorska :) proste sa tam stretaju dve dolezite trate a to ze sa tadial da dostat aj do kosic z BA je len taky bonus. a o to tu ide :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 16:32

Práveže tu je Devil pekne vidieť, že BB sa rozvíjala na úkor ZV. Ružomberok mal stop, to nevieš, veď bol krajským mestom za slovákštátu, volali ich Hlinkove mesto.


to o RK som nevedel. ale to je len jedno z x okresnych miest. krajske urady - kolko ludi zamestnavali ? lebo okres bol aj v ZA, cize urady, skoly, sluzby cela obcianska vybavenost...a to vsetko popri tom velkom "útlaku". vtedy ked z 12.000 mesta hlavne za komunistov vzniklo viac nez 80.000 mesto. ake predpoklady uz moze moze mat 12.000 mesto. podla slabe alebo nijake. je to len na umelom zasahu. pozri sa, ja nie som z BB a nemam k nej ziadny zvlastny vztah takze na mna argumenty "aj v BB..." vobec neplatia. len mytus povazia kde nebolo jedine poriadne mesto mi vadi.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 16:40

1. ) ZA nebola pretlacana, skor naopak v ziline bol podstatne prirodzenejsi vyvoj. tam sa to nedialo tak nasilu ako v BB si zober ake zavody su a boli v ZA a ake boli a su v BB


neviem ake zavody boli v ZA. ale rad sa poucim. na severe poznam tatramatku (teraz whirpool) v PP a celulozku v RK.

2. ) zase si zamienas bohuzial priciny a dosledky. plynovod a a ropovod kam smeruju ? kde boli su rafinerie ? a preco by to tahali severom ked rafinerka bola v bratislave ?


a mame to tu : preco nebola rafinerka na povazi :?: :lol: :lol:

atomky, kde su EBO ? znova pri vahu a zhruba v polke v ramci CSSR ... preco levice ? lebo chceli rozvijat aj juzne casi a bez energie to nejde. novaky su kde ? hm a vojany kde ? a preco ?


dobra otazka. preco nie su na povazi :?:

) spojit najdolezitejsie oblasti slovenska co BA - KE po severe aj su mimochodom, to ze D1 ide tak ako ide je proste nepriamym dosledok toho uzlu v ziline pochadzajucim este od rakuska uhorska proste sa tam stretaju dve dolezite trate a to ze sa tadial da dostat aj do kosic z BA je len taky bonus. a o to tu ide


za rakusko-uhorska sa tadial na vychod necestovalo. to uz treba pochopit, aj za rakusko-uhorska aj za CS sa najskor spojili velke mesta najrychlejsie ako sa dalo a potom az ostatne obsluhovanie uzemia. cize presne naopak. to dodnes tak robia v cechach aj v madarsku. a vysledky su pekne vidno kym u nas...ani velmi nie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 18. Jún 2007 16:45

fh napísal:Akurát že ja som to už ohľadne F varianty písal, že vovaliť vysokokapacitnú cestu s vysokým podielom kamiónovej dopravy do úzkeho priestoru Revúc, je podobná blbosť, ako ťahať D1 od PB rajeckou dolinou na Martin. Skratka do panenskej prírody. Čo je to podľa teba celospoločenský osoh? To čo vyhovuje tebe? Ja jazdím takisto po celom Slovensku a už som ti to niekoľkokrát písal-rozšíriť cestu cez Donovaly na tri pruhy je najefektívnejší a najrýchlejší spôsob, ako tam urobiť premávku plynulou. To na Strečne neurobíš a to sú tam niekoľkonásobné intenzity. Píšeš , že nemám argumenty, ale to je blábol, mne sa ich nechce len donekonečna opakovať. Peniaze na nejakú virtuálnu skratku je škoda, radšej by som ich dal na Sorošku, to sa vôbec divím, že si si na ňu okrem Donovál spomenul, alebo na ťah od ZV na Košice, kde to najviac horí.


1. Je to len otazka konsenzu. Tunel pod V.Sturec je nevyhnutne postavit v minimalnej dlzke cca 4km. Ale stale je tu moznost s ohladom na prirodne podmienky potiahnut tunel az k Lipt.Osade, len bude tym padom dlhsi a drahsi.

2. Rajecky variant bol rozumnejsi ako sucasny. Mozno nie pre obyvatela Ziliny, Bytce alebo Cadce. Ale pre vacsinu obyvatelov Slovenska urcite.

3. Tie pseudoargumenty s panenskou prirodou ma rozosmievaju. O co je priroda v Kremnickych vrchoch menej panenska ako v Nizkych Tatrach? Ked mam pravdu povedat, mne by sa najviac pacilo, keby prirodu nepretinali ziadne dialnice. Nechapem, ako sa niektori stavbari rozplyvaju nad nejakou betonovou estakadou. Ja tam nevidim ziadnu krasu, beriem to ako nevyhnutny zasah do prirody. Nerozlisujem medzi extraprirodou a podradnou prirodou. Rozlisujem len to, ci sa zasahy do prirody robia citlivo a efektivne, alebo megalomansky a zmrdacky ako v pripade D1 a D3.

4. Z pohladu nezainteresovaneho vodica je Soroska mensi problem ako Donovaly, kedze nemoznost predbiehania zahrna ovela kratsi usek ako na Donovaloch. Od Sorosky po KE to nehori absolutne vobec. Tu staci obchvat Cecejoviec za par milionov korun. Aj 4 prudova cesta z KE do Moldavy je v dohladnej dobe zbytocny luxus.
Vsetky zdroje treba presunut na usek ZV-LC.

5. Nechapem odkial sa tu vseobecne berie zakazdym nazor, ze stredna cast R3 riesi prevazne len balkansko-balticky tranzit. Je to nepodlozena hlupost. To skor severna R3 riesi zvacsa tranzit alebo lokalnu prepravu. Stredna cast R3 sluzi intenzivne vodicom zo vsetkych kutov SR. Preto je ten celospolocensky vyznam trochu iny, ako u severnej alebo juznej casti R3. Prioritou na trase R3 by mala byt prave jej stredna cast.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 18. Jún 2007 16:50

ja vas odtial nechcem vyhanat, ale nemali by sme sa tu bavit o Donovaloch?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 16:54

4. Z pohladu nezainteresovaneho vodica je Soroska mensi problem ako Donovaly, kedze nemoznost predbiehania zahrna ovela kratsi usek ako na Donovaloch. Od Sorosky po KE to nehori absolutne vobec. Tu staci obchvat Cecejoviec za par milionov korun. Aj 4 prudova cesta z KE do Moldavy je v dohladnej dobe zbytocny luxus.
Vsetky zdroje treba presunut na usek ZV-LC.


to je pravda, na vrchu sorosky sa da pri priaznivej situacii aj predbiehat. dokopy je plna ciara tak na 4-5 km. ale pre regionalny rozvoj je soroska dolezitejsia. to je zapad-vychod, a donovaly su sever-juh. investicie idu zo zapadu. aj usek KE-hranica je teoreticky sever-juh ale pri napojeni na cestu I/3 a M3 je prakticky tiez zapad-vychod. to iste ZV-LV ta cast cca okres LC je prakticky bez problemov. to skor RS-Figa, tam je priemerna rychlost 60-70. cize pri intenzite 6.000 je rychlost taka ako na preplnenej I/18 na severe. hm..
Naposledy upravil devil dňa 18. Jún 2007 16:57, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Počet obyvateľov

Odoslaťod Ludo » 18. Jún 2007 16:55

Aby nedošlo k nedorozumeniu, nebol to rebríček miest podľa poradia, ale vybrané mestá. Nie sú tam napr. Nitra či Košice, pretože nemám presný údaj. Ale môžem vás ubezpečiť, že Košice boli 2. najväčším mestom po Bratislave. V roku 1938 mali cca 70000 obyvateľov.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 17:04

2 devil:

1. velky rozvoj ziliny prave je az po vybudovani zeleznice koncom 90tych rokov, kedy sa stal uzlom, preto nemohla byt v 17-19 storoci nejako dolezita a ani nebola. ale ked tak povies, ze poznas len hentie dve firmy na severe .. tak to je zle.. co je potom na juhu ? uz vobec nic ? :))

2. bola, vola sa dubova a bola tusim aj vacsia ako apollo v bratislave, len bola za vojny zbombardovana, ale komunisti prijali rozhodnutie, ze treba zvysit podial robotnikov v BA, tak obnovili apollo a vybudovali slovnaft na najhorsom moznom mieste. mimochodo, po dubovej sa zvazovalo aj okolie nitry kvoli nepriepustnym ilom a minimalnemu vplyvu na zivotne prostredie. takze preto nebola rafinerka po II svetovej vojne na povazi. cize zase mame ten isty problem, zamiename dovody a priciny :)

3. to sa snad nepytas vazne ? ale OK, aby to bolo jasne. zo strategickeho hladiska nedas zdroje blizko seba. dalej vazska kaskada bola pre tamojsi priemysel, dalsie oblasti aby sa mohli rovijat sa stavalo inde. pri novakoch snad nemusim vysvetlovat preco. vojany dufam ze tiez nie, aj ked tam boli dva dovody, blizkost sovietskych surovin a rozvoj vychodu. bohunice, stred CSSR, a blizko k najrozvinutejsiemu zapadnemu slovensku

4. ty sa konecne snaz pochopit to, ze to ze zilina je uzol ma prave tie historicke danosti. madari aj cesi si mohli tak spajat, lebo ONI boli centrom. na slovensku sa to stale menilo. centrum mame az od roku 1993, a aj to excentricke, kedy uz kocky boli davno hodene. preco su cesty na strednom slovensku a aj zeleznice tak zle poprepajane, lebo je to X storocne dedicstvo napojenia na budapest. boze devil, netvar sa tak hlupo. su to historicke danosti a to sa ti snazim vysvelit.

a preto R1 ide ku bratislave a nie ku budapesti ... a proste pochop, ze D1 je do znacnej mierou proste historicky dana. nic viac nic menej.

2 kaviarista: neboj, bude nova tema ZA vs. BB, len z prace nemam pristup na iste ficurky :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Počet obyvateľov

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 17:05

Ludo napísal:Aby nedošlo k nedorozumeniu, nebol to rebríček miest podľa poradia, ale vybrané mestá. Nie sú tam napr. Nitra či Košice, pretože nemám presný údaj. Ale môžem vás ubezpečiť, že Košice boli 2. najväčším mestom po Bratislave. V roku 1938 mali cca 70000 obyvateľov.


udaje su spravne, kedze v dobe toho plebiscitu neboli kosice sucastou slovenska.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 17:06

Devil, niečo som ti vytiahol:
"7. mája 1381 získalo slovenské obyvateľstvo majúce prevahu v počte obyvateľov rovnoprávnosť s nemeckými kolonistami listinou Privilegium pro Slavis (vydaná uhorským a poľským kraľom Ľudovítom I. Listina stanovila podiel počtu členov mestskej rady (polovica Slovákov a polovica Nemcov). V tomto období vzniká aj Žilinská mestská kniha, významná literárna a právna pamiatka. Prvý zápis v nemčine pochádza z roku 1378, prvý zápis v slovenskom jazyku (resp. slovakizovanej češtine) pochádza z roku 1451. Posledné zápisy v knihe pochádzajú z roku 1561. Počas rokov 1431 až 1434 Žilinu dvakrát dobyli a vypálili husitské vojská a na určitý čas mesto upadlo. V roku 1610 sa pod patrónom palatína Juraja Turzu zišli v Žiline zástupcovia evanjelickej cirkvi na Žilinskej synode. Synoda dobudovala organizáciu evanjelickej cirkvi na Slovensku, ktorou sa aj formálne odtrhli od katolíckej cirkvi.


Žilina sa stala v nasledujúcich storočiach významé centrum remeselnej výroby, obchodu a vzdelávania. Od konca pätnásteho storočia postupne vznikli cechy kožušníkov, krajčírov, mäsiarov, kováčov, súkenníkov. V meste bolo koncom 17. storočia 16 cechov a pracovalo tu 200 dielní (150 súkenníckych). V období baroka vznikol Budatínsky zámok, barokové kláštory a kostoly.

Po ukončení bojov vystúpili na dnešnom Mariánskom námestí Ľudovít Štúr a Jozef Miloslav Hurban. Koncom 19. storočia malo veľký význam pre rozvoj mesta a okolia vybudovanie železničných tratí. Košicko-bohumínska železnica bola dokončená v roku 1872 a železnica do Bratislavy bola dokončená v roku 1883. Žilina sa tak stala ešte dôležitejší dopravný uzol, čo vytvorilo vhodné podmienky pre vznik významných podnikov. V roku 1903 sa v meste konala Hornouhorská priemyselná výstava.

Po roku 1990 prechádza mesto búrlivým vývojom. Prebieha rekonštrukcia starého mesta, z vlastných zdrojov si mesto vybudovalo trolejbusovú dopravu, pokračuje výstavba diaľničných privádzačov a mimoúrovňových križovatiek. V súčasnom období je Žilina komplexným polyfunkčným mestom a so svojim okolím tretím najvýznamnejším priemyselným centrom na Slovensku.

http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDilina#Dejiny
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 17:10

Devil: Podniky v ZA-Považské chem. závody, ZVL, Drevoindustria, Papierne - teraz Tento, Slovenka, potravinársky priemysel, elektrotechnický, Váhostav, atď. Devil nemáš fakt prehľad, ale znižuješ zámerne význam mesta.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kaviarista » 18. Jún 2007 17:19

devil napísal:
4. Z pohladu nezainteresovaneho vodica je Soroska mensi problem ako Donovaly, kedze nemoznost predbiehania zahrna ovela kratsi usek ako na Donovaloch. Od Sorosky po KE to nehori absolutne vobec. Tu staci obchvat Cecejoviec za par milionov korun. Aj 4 prudova cesta z KE do Moldavy je v dohladnej dobe zbytocny luxus.
Vsetky zdroje treba presunut na usek ZV-LC.


to je pravda, na vrchu sorosky sa da pri priaznivej situacii aj predbiehat. dokopy je plna ciara tak na 4-5 km. ale pre regionalny rozvoj je soroska dolezitejsia. to je zapad-vychod, a donovaly su sever-juh. investicie idu zo zapadu. aj usek KE-hranica je teoreticky sever-juh ale pri napojeni na cestu I/3 a M3 je prakticky tiez zapad-vychod. to iste ZV-LV ta cast cca okres LC je prakticky bez problemov. to skor RS-Figa, tam je priemerna rychlost 60-70. cize pri intenzite 6.000 je rychlost taka ako na preplnenej I/18 na severe. hm..


devil nesuhlasim. ja by som smer zapad-vychod nenadradzoval nad sever-juh. mozno by len stacilo, keby bolo uzemie Slovenska otocene o 90 stupnov a hned by si to inac vnimal.

ved si zober len konkretny priklad z praxe. v RS sa mal etablovat Draxlmeier ako dost dolezity subdodavatel automobiloveho priemyslu. v tomto ohlade by take Donovaly ziskali v pripade dodavok pre KIA podstatne iny rozmer z logistickeho hladiska. Podobne by tomu bolo pri nadvazani zavaznejsich dodavatelsko-odberatelskych vztahov medzi liptovom a nitrianskym krajom.

je to len zhoda okolnosti, ze mame geograficke podmienky take, ake mame.

podla mna, pre KE by malo teraz byt prioritou co najkratsie a najpravitkovejsie dialnicne prepojenie s BA. Lebo vazby na BA su dost silne a prepojnie cez ZA aj cez BP zostanu stale pre buducnost zbytocnou 50 km zachadzkou.
ale kedze na uzemi, ktoreho sa to tyka, ziju madari, tak slota sadne do tankov a vsetko popresuva na oravu
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 17:24

2 kaviarista: donovalom by pre teraz pomohlo, keby BB nerobila blbosti a presadzovala aspon pridanie tretich pruhov na niektore stupanie na donovaly. to by pomohlo BB podstatne viacej ako napianie tych sliach :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 17:31

som si myslel ze sa dozviem o tych velkych firmach.... mas pravdu ani na juhu ich vela nepoznam (akurat tak hlinikaren, SES tlmace, duslo) ale nejake podniky boli vsade. cize nielen na povazi ale aj inde.

tym hadam nechces tvrdit ze v 17-19 storoci neboli ine dolezite mesta. historia to nie su casy od priemyselnej revolucie ale aj daleko predtym. a o tom tu hovorim. dopravny uzol je nieco co existovalo aj pred zeleznicami. preto vobec nechapem preco nebola ZA take mesto ako BA ci KE uz pred priemyselnou revoluciou ci zeleznicou....ked uz tam bola krizovatka....

4. ty sa konecne snaz pochopit to, ze to ze zilina je uzol ma prave tie historicke danosti. madari aj cesi si mohli tak spajat, lebo ONI boli centrom. na slovensku sa to stale menilo. centrum mame az od roku 1993, a aj to excentricke, kedy uz kocky boli davno hodene. preco su cesty na strednom slovensku a aj zeleznice tak zle poprepajane, lebo je to X storocne dedicstvo napojenia na budapest. boze devil, netvar sa tak hlupo. su to historicke danosti a to sa ti snazim vysvelit.


to tiez nechapem. ved centrum ma excentricke aj rakusko, nie :lol: tak aky problem. nerozumiem ake zeleznice aj cesty mame zle poprepajane. mozes to objasnit :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 17:44

devil napísal:som si myslel ze sa dozviem o tych velkych firmach.... mas pravdu ani na juhu ich vela nepoznam (akurat tak hlinikaren, SES tlmace, duslo) ale nejake podniky boli vsade. cize nielen na povazi ale aj inde.



Týmto si mi len potvrdil, že nemáš prehľad, ale zároveň tvdíš, že však nielen v ZA, ale aj inde niečo bolo...
Nemusíš to samozrejme vedieť, ale prečo o tom donekonečna diskutuješ bez znalostí? Lebo Žilina?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 17:48

1. a kedy bola postavena hlinikaren, ses, duslo ? a preco sa stavali elektrarne kde sa stavali ? uz doklaplo ? :)

2. tvordil som niekde ze inde neboli dolizite mesta ? som naopak tvrdil, ze vyznam zliny bol pred dovedenim zeleznice marginalny v porovnani s ostatnymi mestami. neviem, ci nevies alebo nechces citat. ale skus citat poriadne. zlina pred dovedenim zeleznice bola sice relativne vyznamne mesto, ale bolo podstatne podstatne viac vyznamenjsich miest. boom zliny priniesla az zeleznica

3. dalsi tvoj omyl, ktore ma len usvedcuje, ze si ozaj mylis dosledky a priciny. vieden bola 800-900 rokov centom rise. poslednych par rokov je uz irelevantnych

a ktore cesty ? pozri si mapu slovenska a zistis, ze v podstate mimo I/61 & nemas do BA priame cesty zo slovenska :)

si pozri mapu ako idu tahy ...
bratislava - dunaj streda - budapest
ZA - rajec - banske mesta - nitra - nove zamky - budapest
polsko - vrutky - kremnica - ziar - zeliezovce - sturovo - budapest
polsko/liptov - donovaly - zvolen - sahy - budapest
spis - poprad - dobsina - roznava - tornala - budapest
a tak dalej :)

pozri si to :) uvidis kopu veci :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 17:51

fh, nie je na hanbu priznat si ze nieco neviem, preco by som nemohol diskutovat a popri tom sa pytat. vadim ti tu ?

ale skutocne bola taka nejaka velka firma v ZA ako hlinikaren? aj mensie mesto moze mat velku firmu a vacsie mesto nemusi byt postavene kvoli velkej firme. proste trvam na tom ze na povazi ziadneho vyznamneho mesta niet.

kaviarista, uplne konkretne, draxlmaier nema s kiou nic, je to dodavatel do nemeckych automobiliek vw a audi = BA a Gyor. tolko k tomu. zatial nevidim nejaku velku vymenu tovaru s-j. npr. najnovsia talianska investicia v kechneci. preco kechnec ? kazdy investor chce mat spojenie ci uz na BA alebo proste na zapad. ako skoncila propagovana investicia v spisskom hrhove....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 17:59

aquila, teraz neviem ci je to zle alebo dobre...s tymi cestami do bp. :) inac s hu mame najdhsiu spolcenu hranicu takze je to prirodzene. napokon VIE, BA a BP su spojene niekolkymi cestami aj zeleznicami. to je proste ta historia ktora tu existovala davno pred zeleznicami. ja proste za to nemozem ze taketo centra na povazi neboli....

myslim ze na dnes staci treba poziet co noveho vo svete. :)
Naposledy upravil devil dňa 18. Jún 2007 18:00, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 18:00

devil napísal: proste trvam na tom ze na povazi ziadneho vyznamneho mesta niet.



Aj keď wikipedia píše, o treťom najvýznamnejšom centre na Slovensku, Devil ty tvrdíš opak. Bez znalostí :roll:

Nie nevadíš mi tu. Kľudne si zaslepene tvrď, čo chceš, aj keď si postavený pred faty a sám žiadne nedávaš okrem podichovania, prekrucovania a zamieňania príčin a následkov ako ti napísal aj aquila. Ty si proste proti Žiline, lebo to napísal feroslav a basta :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 18:13

devil napísal:aquila, teraz neviem ci je to zle alebo dobre...s tymi cestami do bp. :) inac s hu mame najdhsiu spolcenu hranicu takze je to prirodzene. napokon VIE, BA a BP su spojene niekolkymi cestami aj zeleznicami. to je proste ta historia ktora tu existovala davno pred zeleznicami. ja proste za to nemozem ze taketo centra na povazi neboli....

myslim ze na dnes staci treba poziet co noveho vo svete. :)


ale take centra neboli ani na vychode a ani na juhu :)

tunak sa len bavime o tom, ze zilina je prirodzenym uzlom kde sa styka smer vychod - zapad, sever - juh :) nist viac nic menej :)

tie cesty su teraz neni dobre na budapest, lebo troska blokouju rozvoj tych oblasti. a su aj docela zanedbane :)

vsak firmy ti tu napisal fh :) vsetko lahky a stredne tazky priemysel :) ale co bolo v takej BB si stale nenapisal :) mimo to ze tam maju najvacsiu nemocnicu na slovensku :) najvacisi pamatnik a najvacsieho trpazlika :)))

taliani isli do kechneca, lebo sa dostanu odtial lepsie do BA :) su dodavatelia pre tuareg, Q7 a cayanne :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 18:14

2 fh: wikipediu by som za moc bernu mincu nebral. tam moze pisat, kto chce, aj mesik :lol: sa divim, ze to este nezneuzil :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.