Moderátor: Moderátori
johhan napísal:Tak ono tá cesta vydrží kapacitne ešte pár rokov ak sa postupne spraví pár úsekov ako Handlová, Nováky, Dolné Vestenice, Hradište, Bánovce nad B., Svinná.
A okolo roku 2008 by sa mala stavať trasa R2 Lovčica - obchvat ZH - križovatka s R1. Teda plný obchvat ZH v polovičnom profile
flakst napísal:Skus upresnit to "postupne". A tych usekov, ktore si vymenoval je pozehnane - v podstate je to skoro cely usek R2. Je sice pravda, ze zatial kapacitne staci, ale je tiez pravda,ze uz v sucastnosti byvaju na tychto usekoch dost velke problemy - najma v zime (samozrejme, ze nie take velke ako napr. v ziarskom lieviku, ale predsa). Len tuto zimu bola cesta medzi BN a TN neprejazdna 2x, medzi Handlovou a ZH asi tiez 2x. A ten kusok cesty zo Lovcicou ten kapacitne stale nevytazeny usek to nevydrzal uz teraz - ozaj a este som zabudol je tam dobre znacenie - ked ides od ZH,tak je 60, ktora nie je nikde ukoncena - nemyslim si teda, ze je to normalny stav - alebo hej???
DY napísal:Aj keď názov tejto RK nie je presný, pretože R2 ide až ku hraniciam s ČR.
Tu bude problém s R2 ZV-KE. Takže ČR-TN-BN-PD-ZH bude reálne dokončený po r. 2020, ja odhadujem svoj prepočet na r. 2025.
Prečo?
D1 sa tu bude stavať až do r. 2020-2025.
R1 do r. 2012-13.
D3 a R5 do r. 2010-12.
A k tomu sú tu stavby ako: obchvaty na R2 a R4 KE-Milhosť. Okrem toho je tu aj R3 či mesto BA a obchvaty, ktorých sa do r. 2020 postaví cca. 100.
Takže, reálne ak sa R2 ČR-PD-ZH začne stavať v r. 2018-2020, tak by sa mohla dokončiť v r. 2024-2026.
Majkl napísal:Prečo R2 až k hraniciam k ČR? Veď v diaľničnej sieti ČR s RK pozdĺž trasy I/50 vôbec nie je počítané.
DY napísal:Majkl napísal:Prečo R2 až k hraniciam k ČR? Veď v diaľničnej sieti ČR s RK pozdĺž trasy I/50 vôbec nie je počítané.
Pretože, táto RK je plánovaná už pomerne dlho aj z histórie a vzhľadom na to, že sa R2 bude v úseku od TN po ZH realizovať až po r. 2010, reálne po r. 2020, tak píšem, že už by sa mala uvádzať aj v napojení na ČR, je to tak aj plánované.
Takže som len presnejší, čo sa týka reálnosti výstavby a faktov, ktoré sú známe.
DY napísal:Ale veď R2 je plánovaná až po české hranice. Toľko ešte viem. Alebo nie? Kde sa stala tá zmena? Veď aj nejaká dohoda sa podpisovala s ČR.
Majkl napísal:Citujem zo stránky RSD:
Podle původních (federativních) plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hraničním přechodu Starý Hrozenkov, ale toto rozhodnutí bylo v roce 1996 změněno. Nový plán počítá s tím, že D1 bude končit u Lipníka n. B. a tam se bude plynule napojovat na budoucí dálnici D47 (do Ostravy a Polska). Na slovenskou hranici povede rychlostní silnice R49, která se z dálnice D1 odpojí u Hulína. Nová pokračující stavba dálnice D1 od Vyškova přes Kroměříž byla zahájena v roce 2001 a uvedení do provozu proběhne postupně od roku 2005. Poslední úsek má být otevřen v roce 2010.
Caesar napísal:Ja som ale tiež skôr za to, že R2 je definovaná ako ČR-PD-ZH-...
To, že sa reálne stavať tak skoro nebude, pretože tu bude D3+R5 a R6. Okrem toho tu je D2 a pomerne dobré niektoré hlavné ťahy.
Naviac, SR chce stavať R2 až po ČR, to samozrejme neznamená, že tak musí spraviť aj ČR.
Majkl napísal:To znamená, že SR bude vždy vo výhode a nikam sa ponáhľať s výstavbou nemusí. Vzdialenosť od D1 po hranice s ČR je len pár kilometrov, takže kľudne môžeme s výstavbou čakať až kým nezačnú česi.
Caesar napísal:Majkl napísal:To znamená, že SR bude vždy vo výhode a nikam sa ponáhľať s výstavbou nemusí. Vzdialenosť od D1 po hranice s ČR je len pár kilometrov, takže kľudne môžeme s výstavbou čakať až kým nezačnú česi.
Ano, toto je pravda a aj toto je jeden dôvod, prečo ide D1 práve Považím, stáva sa z nej totiž (okrem všetkých "názvov") aj "hraničná" diaľnica so štátom, s ktorým sme sa spolu vyvíjali a teda máme spolu najlepšie cestné spojenie zo všetkých našich susedných štátov.
Neviem, či sme vo výhode, pretože ak SR dá v r. 2005 na diaľničnú sieť 15 mld. SKK a ČR dá 50 mld. CZK, tak neviem, kto je vo výhode.
Problémy:
SR má nedostatok tento rok cca. 4 mld. SKK, ktoré sú ešte neisté, t.j. z celej sumy je to cca. 27%.
ČR má nedostatok, ešte nemá isté zdroje na cca. 12 mld. CZK, no z celej sumy je to cca. 24%.
Takže ešte aj v tomto má ČR výhodu.
Majkl napísal:Ja som mal na mysli skôr časovú výhodu. Predsa ak by sa začalo s výstavbou na českej strane (samozrejme je to tiež limitované finančnými prostriedkami), tak by úsek (viac ako 70 km) od D1 po hranicu SR zabral omnoho viac času ako úsek na slovenskej strane (okolo 10 km). Aj tak sa domievam, že ak je plánované spojenie ČR a SR na štyroch miestach, tak tento bude istotne ten posledný.
flakst napísal:Tiež si myslím, že to nebude v dohľadnej dobe. Najmä po tom ako sa vyjadril p. minister.
Všimol som si niekde na fóre niekto spomínal niečo také, akoby táto RK mala ísť aj cez Partizánske. Čo je na tom pravdy?
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.