Moderátor: Moderátori
Branco napísal:Švédsko
Medzi Uppsalou a Mehedeby (severne od Štokholmu) sa stavia jeden z najväčších súčasných diaľničných projektov v krajine. 78 km úsek má byť uvedený do prevádzky v roku 2007.
Klikacia mapa na http://www2.unt.se/sektion/1,1786,MC=1-TYPE=e4,00.html obsahuje filmy (QuickTime) z jednotlivých súčastí diaľnice a aktuálny stav na jeseň tohto roku.
Branco napísal:Branco napísal:Švédsko
Medzi Uppsalou a Mehedeby (severne od Štokholmu) sa stavia jeden z najväčších súčasných diaľničných projektov v krajine. 78 km úsek má byť uvedený do prevádzky v roku 2007.
Klikacia mapa na http://www2.unt.se/sektion/1,1786,MC=1-TYPE=e4,00.html obsahuje filmy (QuickTime) z jednotlivých súčastí diaľnice a aktuálny stav na jeseň tohto roku.
Predvčerom bol otvorený tento úsek E4, Uppsala má severo-južný obchvat a E4 pokračuje takmer až po Gävle.
Úsek Uppsala–Björklinge (24 km) bol sprevádzkovaný už 21.12.2006, desať mesiacov skôr, ako bol pôvodný plán odovzdania. Vo štvrtok bola otvorená ďalšia časť novej E4, Björklinge–Mehedeby (54 km). Celkové náklady 78 km úseku predstavovali 3 mld. švédskych korún a podľa informácií švédskej správy ciest a diaľníc Vägverket, pri jazde zo severnej E4 ušetrí motoristom 30 minút.
Video švédskej SVT
Letecké zábery z už temer hotového úseku
Jonathan napísal:Adoas napísal:
Hlavne mesto Svedska v minulosti chcelo postavit obchvat okolo mesta ale prave pre mimoriadnu narocnost pre velke prirodne (vodne) prekazky sa zatial od tohoto planu upustilo v prospech vystavby samotnych dialnic v ramci celej krajiny.
Svedsko ma ciel zlepsovat cestne a zeleznicne napojenie na Dansko a tym dalej na Nemecko a celu zapadnu a juznu Europu. Dovodom su mimoriadne velke presuny ludi v ramci leta a zimy a dovoleniek.
Co sa tyka okruhu v Stokholme . Hotove su 2 casti, zapadna otvorena v roku 1966 a juzna (2004). Planuje sa severna cast (otvorenie cca 2014). Vychodna asi nebude (teda v blizkej buducnosti).
http://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_ring_road
preklikal som aj tie odkazy a nasiel nejake zaujimave pdf.
juzna cast. Prehladny informacny letak v anglictine. Dlzka useku 6km z toho tunely 17km vratane najzdovych ramp.
http://www.sodralanken.nu/press/SL-folder%20ENG.pdf
informacne video z vystavby (po svedsky 3M)
http://www.sodralanken.nu/filmer/Sodra% ... %20kbs.wmv
sevrna cast:
informacny letak v anglictine (nizka kvalita obrazkov)
http://www.vv.se/filer/28142/VV%20broschure_eng.pdf
dalsie prospekty v anglictine
http://www.vv.se/filer/28142/NYEntrerenad_EngWEBB.pdf
a nieco zaujimave po svedsky
http://www.vv.se/filer/16683/K2_jordtunneln.ppt
tu sa daju stuahnut dalsie informacne materialy (priame linky na niektore uz boli uvedene)
http://www.vv.se/templates/page3____13568.aspx
studia o vychodnej casti (po svedsky). Su tam zaujimave obrazky variantov, aj velkeho zapadneho obchvatu Stockholmu
http://www.vv.se/filer/15601/OF2004102220med.pdf
Razenie tunelov projektu Norra Länken NL11 v Štokholme ukončili tunelári zo spoločnosti Skanska v októbri 2008 oproti pôvodne plánovanému decembru 2008. Po prepojení všetkých častí projektu v celkovej cene takmer 1,5 mld. korún (48,8 mil. €) vznikne veľký obchvat Štokholmu s prístupom k najdôležitejším švédskym morským prístavom (Vartahamnen a Frihamnen), bránam lodnej dopravy do Fínska a Ruska. Spustenie projektu Norra Länken NL11 do prevádzky o polovicu odľahčí pozemnú dopravu v širšom centre Štokholmu. Dokončenie celého dopravného spojenia je plánované v roku 2015.
Norra Länken je pokračovaním južného cestného spojenia Södra Länken a západného Essingeleden. Norra Länken tvorí spolu 11 km cestných tunelov, z toho je 9 km razených a 2 km hĺbených tunelov. Práce prebiehajú v mestskej zástavbe a za plnej premávky na frekventovaných štokholmských uliciach. „Naša časť, ktorú sme razili, pozostávala z hlavného cestného tunela dĺžky 350 m profilu 110 m², ventilačného tunela dĺžky 160 m a prepojovacích chodieb medzi hlavným tunelom a jestvujúcim tunelom Eugenia, ktorý bol počas celej výstavby v plnej prevádzke, v celkovej dĺžke cca 60 metrov“,vysvetlil Peter Balušík, projektový manažér zo spoločnosti Skanska BS.
Dialniciar napísal:Dopravní infrastruktura:
- 138.000 km veřejných silnic (spravovaných státní organizací Vägverket www.vagverket.se )
- 75.000 km soukromých silnic se státní podporou, 32.000 km cyklistických a turistických stezek pod správou municipalit
- 14.500 mostů a 36 převozů pod správou Vägverket
- 5.100 km dálnic s limitem 110 km/h, 25.500 km silnic s limitem 90 km/h, 60.100 km pro rychlost do 70 km/h
- 7.300 km komunikací s limitem 50 km/h, 200 km do 30 km/h
- 4.078 tis. používaných osobních automobilů (2003)
- 0,48 automobilu/1 obyvatele
- 11.027 km železnic (standardní a úzký rozchod)
- 370 lodí pod švédskou vlajkou (975 mil. brutto tun-dní)
- 1.971 letadel (83 s nosností 25 – 100 tun, 12 s nosností od 100 tun výše)
- 49 letišť (většina může přijímat velká dopravní letadla)
- přístup k internetu – 67,7% (18-84 let), ve věkové skupině 16 – 24 let 83,3%.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.