V poslednej dobe sa tu možno vytvára obraz, že som zaujatý voči najväčšej stavebnej firme na Slovensku. Opak je pravdou. Bežne síce takéto príspevky nepíšem, ale spravím výnimku. Ja by som vybral Doprastav pre výstavbu týchto úsekov:
D1 cez PB
D1 rozšírenie BA-TT z 2+2 na 3+3 pruhy
R1 dostavba
obchvat Zvolena a obchvaty na západnej R2
D4
Doprastav by si týmito stavbami, ak by sa začali v tomto desaťročí zabezpečil ročne na produkcii 5-6 mld. SKK a diaľnice by sa stali znovu silným a hlavne stabilným prvkom vo firme na dlhé roky.
A to za podmienok, aby:
1. Doprastav dal najlepšiu cenu.
2. S týmito úsekmi má najlepšie skúsenosti vzhľadom na navrhnuté projekty.
3. Aby išiel v konzorciu - to ja už najradšej vidím všade, ak by potom jedna firma skrachovala, nahradia ju iné a zároveň je to najvýhodnejšie stavania v dnešnej dobe, samozrejme DPS by mal mať na prácach min. 65% podiel.
Ideálne už len ako menší partner by mal nasledujéce desaťročie stavať ostatné úseky na diaľničnej sieti, kde sa podľa mňa logicky začnú presadzovať výrazné iné stavebné firmy:
D1 ZA-RK - hlavne Váhostav
D3 - hlavne Váhostav
R3 - konzorcium Skanska + Strabag + Váhostav, všetky vetvy
R2 ZV-KE - Strabag, Inžinierske Stavby
R4 KE-H - Inžinierske Stavby
R7 - konzorcium Doprastav, Skanska, Strabag
D1 KE-MI-UA - Inžinierske Stavby, Chemkostav, Eurovia KE, Strabag
Je to len môj názor, kto by mal čo stavať, ... realita bude zrejme iná.