Moderátor: Moderátori
ak by bol usek HP - LL - dubna skala, dost vyrazne to skrati cestu
1/3 kilometrov, namiesto 150 bude asi len 100 km.
aquila napísal:2 jarda: 70 a 500 korun by bolo velmi akceptovatelne .. to mas len 2 euro .. co je nic ..
Jarda napísal:Višňové by mohlo být rentabilní, kdybys vybíral 70 SKK za osobák a 500 SKK za kamion a řidiči by byli ochotní to platit a neobjíždět.
sorgo napísal:nechcem byt necitlivy, ale tipujete asi zbytocne... o 2 tyzdne to moze byt zas koncepcne zmenene na nepoznanie
Andrej napísal:Jarda napísal:Višňové by mohlo být rentabilní, kdybys vybíral 70 SKK za osobák a 500 SKK za kamion a řidiči by byli ochotní to platit a neobjíždět.
Ja som nehovoril o rentabilnosti bez tienoveho myta. Uz pri vybere 25 Sk/osobak a 150 Sk/kamion (hovorim o celom useku LL-DS) sa zaplati z mytneho za tych 30 rokov priblizne 15-20 mld. Sk. Stat teda bude platit necele 2 mld. Sk rocne a bude z myta dostavat priblizne 600 mil. Sk. Ak by si to stat staval sam, vyslo by ho to cez 30 mld. Sk + dalsich 5 mld. Sk udrzba. Cize celkovo zaplati v podstate rovnako ale vzhladom na rychlejsiu vystavbu, inflaciu, rozvoj regionov + tisic dalsich vyhod dost zarobi (vsak to na fore uz bolo parkrat diskutovane )
Jarda napísal:...Tunel Višňové by přes PPP stál státní rozpočet určitě přes miliardu ročně po dobu 30 let.
Jarda napísal:Nezastávám názor, že přes PPP by se měly stavět úseky, které jsou nejdražší cenou za 1 km. PPP je nejvýhodnější tam, kde je dálnice levná a jsou vysoké intenzity, protože tam se investor uživí z mýtného a státní rozpočet to nic nestojí. ...
johhan napísal:D1 HP-DS sa bude stavať cez NDS a eurofondy
mel napísal:Pri nastaveni PPP ako leasingu - co je slovesky pripad podla vsetkeho je riziko stale na strane statu a tym padom je to uplne jedno ktory usek stavia stat a ktory PPP.
Jarda napísal:...Tunel Višňové by přes PPP stál státní rozpočet určitě přes miliardu ročně po dobu 30 let.
devil napísal:nech vypadne ktorykolvek bude to tazke zdovodnit. ani o tom vychode nie som presvedceny, stavat na vychode je prestizna zalezitost....vlastne skoro kazdy usek je prestizny...
tipujem HP-LL ako paralelnu s HP-Strazov a ... mozno beruc do uvahy pripravu, Turany-Hubova, obchvat NR...to cca. by vychadzalo.
na ulahcenie poctov
http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html
a co tak uvazovat sposobom co tam urcite bude...
aquila napísal:devil napísal:o kolko sa vlastne ma skrtat....( ) o 1/3
jo padlo ze minimalne o 1/3 sa ma skrtat ..
Dianiciar: Prestížom bude otváranie úsekov Važec-Mengusovce, Mengusovce-Jánovce a Prešov-Svinia postupne pekne až do r. 2009. A ideálne práveže potom od r. 2008 rozostavať úseky ľahké ako PP-KK (privádzač celý), R4 Svidník, R4 KE-H. To bude prestíž.
Jarda: Nezastávám názor, že přes PPP by se měly stavět úseky, které jsou nejdražší cenou za 1 km. PPP je nejvýhodnější tam, kde je dálnice levná a jsou vysoké intenzity, protože tam se investor uživí z mýtného a státní rozpočet to nic nestojí. ...
Andrej napísal:Jarda napísal:Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).
Lenze mytne bude mat na starosti stat, koncesionar bude len dostavat pravidelne splatky od statu. Prijmy z myta za tych 30 rokov by mohli predstavovat celkovo tak 15-20 mld. Sk, co je uz viac ako 50% nakladov na vystavbu a kedze udrzbu bude robit koncesionar, potom na tom stat uz vobec neprerobi.
Preto si myslim, ze prave Visnove (a cely usek ZA-RK) je najvhodnejsie na PPP
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.