Moderátor: Moderátori
Andrej napísal:teoretik napísal:taketo diskusie mali prebiehat v prvej polovici tohoto roku, teraz je uz neskoro
Preco? Ved teraz sa rozhoduje o tom, ktore useky "vypadnu" z PPP
teoretik napísal:ja by som suhlasil s tym, ze jedina sanca ako najst peniaze na extra drahy usek HP-DS je PPP, ale zase vyhodit zo sucasneho planu len useky na vychode nestaci a usekov na R1 by bola skoda, lebo su relativne lacne a su na nich slusne intenzity (teda by sa zaplatili sami)
Andrej napísal:Prave teraz je sanca, aby odtial vypadli tie "nezmyselne". Aj ked skor vypadnu tie najvhodnejsie
johhan napísal: Tunel Višňové je absolutne najnevhodnejší úsek pre projekt PPP - vysoké investičné náklady vysoké prevádzkové náklady - tu je najvhodnejšie finacovanie cez fondy EU + ŠR
johhan napísal:prečo ? začiatok 2008 koniec 2013 - 14 ... cena do 18 mld, ročné náklady cca 150 mil - cez PPP by si to mal v roku 2012 za 25 mld a s prevádzkou 250 mil ročne + úroky za 30 rokov
.
Višňové malo isť do PPP iba kvoli urýchleniu - čo nakoniec spraví iba rok maximálne, a kvoli financiam na R2
johhan napísal:prečo ? začiatok 2008 koniec 2013 - 14 ... cena do 18 mld, ročné náklady cca 150 mil - cez PPP by si to mal v roku 2012 za 25 mld a s prevádzkou 250 mil ročne + úroky za 30 rokov
.
Višňové malo isť do PPP iba kvoli urýchleniu - čo nakoniec spraví iba rok maximálne, a kvoli financiam na R2
Pablito: Z tohoto mi vychadza ze najefektovnejsie by bolo stava R1 a DS-Turany cez PPP (vysoke intenzity + rel. nizka cena/km) a neskor D4 a R7 od BA po DS prip. aj kusok dalej. V principe aj D3 od ZA-Brodno po CA by vyhovovala...
mirkobb napísal:S Johhanom sa da v tomto suhlasit. Mel sice spomina teoreticky predpoklad, ze sa vyberie urcity objem penazi cez myto, ale co ak sa (ako spominal Jarda) nevyberu tie peniaze a auta budu radsej volit cestu cez I/18??
mirkobb napísal:Pravaze ak by este tunel bol spoplatneny zvlast navyse, tak by vysiel v porovnani drahsie v pripade, ze by na cestu I. triedy I/18 bolo tiez uvalene myto.
mel napísal:Aj to je jedno, pretoze bude tienove myto. Proste zaplatis koncesionarovi furt svoju miliardu, bez ohladu na to, ci ten tunel je alebo nie je vyuzivany. Ci sa vyberie na mytnom 5 mld cez visnove, alebo v presove je jedno, furt je to jeden balik, z ktoreho sa plati koncesionarovi.
mel napísal:mirkobb napísal:S Johhanom sa da v tomto suhlasit. Mel sice spomina teoreticky predpoklad, ze sa vyberie urcity objem penazi cez myto, ale co ak sa (ako spominal Jarda) nevyberu tie peniaze a auta budu radsej volit cestu cez I/18??
Aj to je jedno, pretoze bude tienove myto. Proste zaplatis koncesionarovi furt svoju miliardu, bez ohladu na to, ci ten tunel je alebo nie je vyuzivany. Ci sa vyberie na mytnom 5 mld cez visnove, alebo v presove je jedno, furt je to jeden balik, z ktoreho sa plati koncesionarovi.
A ci s a mu plati za 8 km visnoveho, alebo 20 km inde je tiez jedno.
Jedno nemusi byt jedine to, ak by pri visnovom vzhladom ku komplikovanosti boli nevyhodnejsie ponuky ako pri inych usekoch. To je ale otazka zmluvy / ponuky a nie intenzity a investicnych nakladov.
pablito napísal:mel napísal:Aj to je jedno, pretoze bude tienove myto. Proste zaplatis koncesionarovi furt svoju miliardu, bez ohladu na to, ci ten tunel je alebo nie je vyuzivany. Ci sa vyberie na mytnom 5 mld cez visnove, alebo v presove je jedno, furt je to jeden balik, z ktoreho sa plati koncesionarovi.
Ale ak sa tu bavime o tom ktory usek je vyhodnejsi cez PPP tak by si mal na seba v prvom rade zarobit. Ak mame doplacat 1mld. rocne na Presov lebo nim trebars nik chodit nebude tak sa to oplati viac cez SR a EU.
mel napísal:ja chapem, len vysvetlujem:
Ak nim nik nebude chodit, tak je to nevyhodny projekt a stavali sme ho zbytocne - platime bud miliardu 30 rokov, alebo sme zaplatili naraz 15mld uz predtym - aj to aj to je nevyhodne... je to jedno, kto to stavia a prevadzkuje.
Cez PPP treba stavat tam, kde je to vyhodnejsie ako keby to staval stat - vela parametrov, ale su to financne parametre, nie intenzity - tie rozhoduju o tom co stavat, nie ako financovat...
Ak si usek na seba zarobi, tak je to len plus ... a opat je to jedno, kto ho stavia prevadzkuje, ak je tienove myto. Proste NDS vyzbiera a zaplati koncesionarovi ...
Cize este raz - pri nastaveni nejakych konstant - povedzme ze sa vsetky useky na D1 zacnu stavat zajtra mas proste jasne povedane co ta to v najblizsich 30 rokoch bude stat - investicie, prevadzka atd ... ako aj co za to budes mat. POtom uz len otvaras obalky a ked ti to niekto ponukne lacnejsie kupis to.
[joke]Proste jednoduche ako facka [/joke]
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.