Moderátor: Moderátori
Branco napísal:Nórksa E69 prechádza popri Severnom mori až k severnému polárnemu kruhu - Nordkap. Jej dĺžka je niekoľko tisíc kilometrov.
Tu je niekoľko záberov
http://home.jtan.com/~ptunner/roads/norway/e69/
Branco napísal:Myslím, že losy, ale nie som si istý.
Inak, je v Kanade cez Severozápadné teritóriá, prípadne do Yukonu súvislý cestný úsek z juhu krajiny?
MH napísal:Jedine teritórium Nunavut nemá priame cestné spojenie na zvyšok Kanady.
Dialniciar napísal:Branco napísal:Nórksa E69 prechádza popri Severnom mori až k severnému polárnemu kruhu - Nordkap. Jej dĺžka je niekoľko tisíc kilometrov.
Tu je niekoľko záberov
http://home.jtan.com/~ptunner/roads/norway/e69/
To sú losy alebo soby
Jarda napísal:Dialniciar napísal:Branco napísal:Nórksa E69 prechádza popri Severnom mori až k severnému polárnemu kruhu - Nordkap. Jej dĺžka je niekoľko tisíc kilometrov.
Tu je niekoľko záberov
http://home.jtan.com/~ptunner/roads/norway/e69/
To sú losy alebo soby
Podle mého to jsou jeleni cariboo (obývající v Kanadě a na Aljašse podobné biotopy jako evropští sobi).
Třetí tendr na projekt PPP.
Norská vláda hodlá investovat do roku 2011 do rozvoje dálniční sítě významné finanční prostředky. Vypsala již třetí výběrové řízení na projekt výstavby dálničního úseku formou PPP (spolupráce veřejného a soukromého sektoru). Má hodnotu 250 milionů eur.
Již první dva projekty PPP patří mezi nejefektivnější v Evropě. První se týká úseku dálnice mezi Alesundem a Kristiansundem (hodnota díla je 140 milionů eur), soukromý investor má závazek provozovat a udržovat celý úsek po dobu 25 let po dokončení. Druhá smlouva o výstavbě dálnice má hodnotu 125 milionů eur (Lyngdal - Flekkefjord).
S norským ředitelstvím silnic spolupracovala na projektech PPP mezinárodní poradenská společnost Ernst & Young. PPP model je definován v uzavřených smlouvách tak, že každé konkrétní riziko nese ta smluvní strana, která je schopna je nejlépe zvládnout. V norském modelu např. koncesionář nemá kvůli odlehlosti některých oblastí na starosti výběr mýtného.
Soukromá společnost podílející se na PPP projektu bude podle norského modelu dostávat ročně určitou částku, jejíž výše se bude odvíjet od řady předem daných kritérií. Úhrada pro koncesionáře zahrnuje jak státní subvenci, tak finance získané z mýtného. Podle statistik se posuzuje např. bezpečnost komunikace a srovnává s jinými v Norsku. Úhrada se zvyšuje v případě, že hustota dopravy je výrazně vyšší než původní předpoklad.
DOBU VÝSTAVBY dálničního úseku se díky modelu PPP podařilo zkrátit ze čtyř let na dva a půl roku. Stát navíc nemusel soukromému dodavateli před uvedením do provozu nic platit. Zájem investorů o účast na projektech PPP v Norsku byl velký, zadavatel i jeho poradce věnovali velkou pozornost i jeho marketingové prezentaci. Koncese byly přiděleny na dobu 23 let.
Thomas napísal:vyhřívané chodníky a silnice - to se mi nechce věřit. Spíš tam moc nemrzne díky Golfskému proudu.
Naspäť na Diaľnice a RK vo svete
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.