Silnice I/20 začíná na západním okraji Karlových Varů (v současné době tam probíhá výstavba MÚK s R6), mostem překonává řeku Ohři a údolím řeky Teplé pokračuje k Bečovu n. T. , kde uhýbá směrem na Toužim a Plzeň, kde prochází k centrem velkoměsta a ve složité útvarové MÚK Černice se kříží s dálnicí D5 a pokračuje v peáži s I/19 za obec Losiná, odkud směřuje kolem Blovic, Nepomuku a Blatné na křižovatku s budoucí R4.
Tato křižovatka je v současné době budována jako mimoúrovňová (viz http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r4-s20.jpg ).
Od této křižovatky vede jako směrově rozdělený čtypruh do Písku, který prochází mezi centrem a okrajovými čtvrtěmi v uspořádání jako směrově nerozdělený čtyřpruh a v dvoupruhovém uspořádání pokračuje kolem Vodňan do Českých Budějovic, kde je jako směrově rozdělený čtyřpruh vybudován úsek od MÚK s II/105 k MÚK s I/3 na které silnice končí.
Další podrobnosti: http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-20.htm
Vzhledem k tomu, že silnice I/20 je v celé své trase součástí mezinárodního tahu E49 a spojuje tři krajská města, podle mého názoru výrazně aspiruje na přeřazení do kategorie rychlostních silnic. (Pak by ale musela být v úseku mezi R6 a Toužimí zcela nově trasována, neboť vedení rychlostní silnice úzkým údolím Teplé by bylo nejen enviroimentálně nepřijatelné, ale i technicky velmi obtížné. A bylo by také potřebné řešit obchvat Plzně.)