Moderátor: Moderátori
Hlavne NDS a SSC má z týmto problémy už dlhší čas a preto sa stavia tak ako stavia. Doprastav už veľakrát musel zatiahnúť stavbu zo svojich zdrojov.Dialniciar napísal:Manažérska poradňa: Prečo meškajú platby v stavebníctve. Keď nezaplatí odberateľ, zaplatí poisťovňa vďaka poisteniu pohľadávky pred rizikom nesplácania.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8896
... a teraz si predstavte, že štát už do zmlúv napíše, že môže meškať s platbami 2 mesiace (preto aj v tednri žiada rôzne finančné ukazovatele firmy) a katastrofa nastáva ak sa mešká s platbou dlhšie ...
doprastavak napísal:Hlavne NDS a SSC má z týmto problémy už dlhší čas a preto sa stavia tak ako stavia. Doprastav už veľakrát musel zatiahnúť stavbu zo svojich zdrojov.
Stavebné firmy ktoré realizujú diaľničné stavby musia s týmto súhlasiť a mať rezervy na výpadky spôsobené štátom. Nevýhoda je v tom, že niekedy musia čakať aj 4-5 mesiacov kým štát pošle peniaze a stavebná firma si nesmie nárokovať popritom penále z omeškania. Jednoducho stav. firma nemá na výber, ak stavbu chce realizovať musí s tým súhlasiť je to dané aj zmluvne.Dialniciar napísal:doprastavak napísal:Hlavne NDS a SSC má z týmto problémy už dlhší čas a preto sa stavia tak ako stavia. Doprastav už veľakrát musel zatiahnúť stavbu zo svojich zdrojov.
Celkovo štát od r. 1998. A nie je to vina NDS alebo SSC, ale MDPT. Dzurinda začal načas neplatiť v r. 1998 a kríza vyvrcholila v r. 1999, kedy štát dlhoval cez 4 mld. SKK.
doprastavak napísal:Stavebné firmy ktoré realizujú diaľničné stavby musia s týmto súhlasiť a mať rezervy na výpadky spôsobené štátom. Nevýhoda je v tom, že niekedy musia čakať aj 4-5 mesiacov kým štát pošle peniaze a stavebná firma si nesmie nárokovať popritom penále z omeškania. Jednoducho stav. firma nemá na výber, ak stavbu chce realizovať musí s tým súhlasiť je to dané aj zmluvne.
Ja viem, že ty to ovládaš, ale ja neprispievam iba pre teba, je tu množstvo iných užívateľov, ktorí to nevedia. A o žiadnych rokoch 98-99 som nepísal, tak neviem skade si to nabral. Pisal som všeobecne, nie na teba konkrétne, ak si to tak myslel.Dialniciar napísal:doprastavak napísal:Stavebné firmy ktoré realizujú diaľničné stavby musia s týmto súhlasiť a mať rezervy na výpadky spôsobené štátom. Nevýhoda je v tom, že niekedy musia čakať aj 4-5 mesiacov kým štát pošle peniaze a stavebná firma si nesmie nárokovať popritom penále z omeškania. Jednoducho stav. firma nemá na výber, ak stavbu chce realizovať musí s tým súhlasiť je to dané aj zmluvne.
doprastavak,
toto ja všetko viem. Ale nemáš pravdu, že v r. 1998-1999 bolo v rámci zmlúv napísané, že sa nemusí platiť. Vtedy ostro vystúpili v médiách p. Šesták a p. Mráz, ktorí tento systém neplatenia tvrdo kritizovali. Nakoniec však žiadne penále DPS neuplatnil.
A max. lehota neplatenia zo strany štátu je 3 mesiace, ak je to viac firma má právo nárokovať si penále a aj sa to dnes už robí.
doprastavak napísal:Ja viem, že ty to ovládaš, ale ja neprispievam iba pre teba, je tu množstvo iných užívateľov, ktorí to nevedia. A o žiadnych rokoch 98-99 som nepísal, tak neviem skade si to nabral. Pisal som všeobecne, nie na teba konkrétne, ak si to tak myslel.
Ja som sa neurazil ani náhodouDialniciar napísal:doprastavak napísal:Ja viem, že ty to ovládaš, ale ja neprispievam iba pre teba, je tu množstvo iných užívateľov, ktorí to nevedia. A o žiadnych rokoch 98-99 som nepísal, tak neviem skade si to nabral. Pisal som všeobecne, nie na teba konkrétne, ak si to tak myslel.
Neviem, čo sa hneď urážaš.
Peter Olejár napísal:Stavebne spolocnosti nie a nie pochopit ze pri vystavbe dialnic su povinne aby ich tazka stavebna technika ktora prechadza cez cesty a dialnice ktore uz stoja boli umyte a to tak aby nezanechavali sa sebou znacne zablatene stopy. Podobne su povinne zabezpecit aby pocas obdobia sucha sa neprasilo a nesiril sa stavebny bordel po cestach takymto sposobom. Rad za radom vsetky na to kaslu, vynimocne sa snazi Doprastav alebo Inzinierske stavby s tym nieco spravit ale aj to az vzdy po dobrej pokute ktoru za to dostanu a o par dni uz je to tam kde to bolo. Pokuty su smiesne nizke .. a firmy na to kaslu. Od PB po ZA je to stale s tymto problem. Najlepsie to riesila Skanska v BA, tam sa ozaj snazili aby ich tatrovky isli ciste na cesty. To je jedine co mi vadi na stavbaroch. A je mi uplne jedno ci to je ignorancia sefov alebo lenivost robosov.
Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.