Moderátor: Moderátori
arison napísal:O obchvate cez MR sa vraj uvazovalo este za cias Meciara , ale doba dohode medzi MR a SR nepriala , momentalne je to pokojnejsie a sme clenmi EU , myslim si , ze s novej cesty by mali osoh obaja , ale velke sance na uspech tomu nedavam. Co sa tyka chraneneho uzemia myslim si ze desiatky ludskych zivotov , ktore si tato nestastna cesta vyziadala maju vacsiu hodnotu , ako strom ci vapenec , aj ked sa na mne zeleny urcite vyburia za svojim tvrdenim si stojim a to nevravim nic o obrovskych ekonom. usporach. Stavba tunela v najblissich 20 rokoch asi nehrozi, dialniciar mi da urcite za pravdu.
random napísal:ja len strucne:
add1. to trasovanie je len priblizne ... presne plany nepoznam ale z tamojsej geomorfologie sa velmi asi lisit od naozajstneho trasovania nebude
add2. uz prvy tunel soroska (zeleznicny) sa velmi tazko rodil ... cely provlem je v tom ze na trase BA-KE cez sorosku treba len jeden tunel a to nie je zaujimave. Takze osobne zaciatok stavby tunelu vidim na rok 2012-2015... ale vsetko bude zavisiet od stavieb na D1 ak uz bude dovtedy prepojena tunelmi oz bytce po dargov tak soroska sa zacne stavat ... ale ak tu budu stale diery tak soroska sa nepostavi ani do 2030:( ...
slovensko ma dlhorocne skusenosti s razenim tunelov v krasovych-vapencovych pohoriach ... preto je razenie v takomto neraste pre slovensko relativne lacnejsie ako razenie v cadici alebo andezite
no vapenec nie je az taka makka hornina ... na slovensku je 5,5% uzemia pokrita vapencovymi-krasovymi oblastami .... slovensko ma dlhorocne skusenosti s razenim tunelov v krasovych-vapencovych pohoriach ... preto je razenie v takomto neraste pre slovensko relativne lacnejsie ako razenie v cadici alebo andezite... vapenec sa lame relativne lahko a presne aj napriek jeho amorfnej strukture (no ale to zavisi aj od druhu nieje vapenec ako vapenec)...
Anonymous napísal:... rozsirnie o treti pruh na povodnej trase, no neviem ako by sme tu ublizili prirode asi urcite menej ako kamiony a cisterny ktore padli a nepochybne este padnu dole Soroskou. Apropos ochrana prirody po slovensky , tych niekolko desitok tisic kamionov rocne ktore prejdu V.Tatrami a vydrancovane lesy to je podla Vas vporiadku? Rozsirenie povodnej cesty o niekolko metrov uz nie? V pripade DN na Soroske policajti odklanali premavku cez Uhornu a na opacnej strane cez Jablonicu siel som tade ako mnoho ostatnych motoristov a nemam pocit , ze som ublizil prirode.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.