Moderátor: Moderátori
Do pilierov sa prakticky veľké zásahy nerobia, pokiaľ pilier nesadá alebo sa nevychyluje z kolmice. Na každom pilieri sú meracie body, z ktorých geodet vie vyrátať, koľko daný pilier sadol od posledného merania. Ak pilier sadá a prekročil rezervu, je potrebné daný pilier podchytiť injektážou. Pri GO sa vymieňajú aj mostové ložiská na ktorých stojí mostovka. GO mosta je veľmi zložitá a namáhavá práca. Hovorím o veľkých diaľničných mostoch.patriot napísal:joe1024 napísal:Este k tej GO - co sa vlastne vtedy meni ? Mostovka alebo sa nieco riesi aj s pylonmi / piliermi ?
Záleží, o aký typ mostu ide a ako bol postavený.
1. komplexná prehliadka mostu, komplexný zápis stavu mostu
2. minimálne sa uskutočňuje výmena vrchnej vrstvy vozovky na moste, obnovujú sa dilatačné prechody, menia sa zvody vody, prebehne príp. výmena lán, vymenia sa rozvody vedúce k osvetleniu, spravia sa nátery všetkého kovového, často sa pristúpi k povrchovej generálnej úprave betónových povrchov atď.
3. Po uskutočnení takejto rozsiahlej GO sa spravia testy materiálu a zaťažkávacia skúška na stanovený limit záťaže, zmerajú sa vibrácie atď.
Nebudú, ČS máš na začiatku diaľnice pri obci Hybe a ďalšiu v Poprade, rozdiel v ČS je 23 km. Nie je potrebné stavať ďalšiu ČS, aspoň teraz sa to neplánuje.eucitizen napísal:Na odpocivadlach pri Strbe budu aj CS?
konstrukt napísal:Nebudú, ČS máš na začiatku diaľnice pri obci Hybe a ďalšiu v Poprade, rozdiel v ČS je 23 km. Nie je potrebné stavať ďalšiu ČS, aspoň teraz sa to neplánuje.eucitizen napísal:Na odpocivadlach pri Strbe budu aj CS?
stanog napísal:Este k tej kvalite prác, už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov, potom sa projekty na kolene prerábajú a podpisujú dodatky ktoré stavby predražujú. Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda. Jednoducho dodávatelia sa snažia ušetriť počas prác za každú cenu, menia materiály za lacnejšie, šetria na zhutňovaní, čo je v zemi to nevidieť a stavebný dozor je častokrát slepý a hluchý. Tak si nenamýšľajme že sme stavebný pupok sveta. Aj keď tento úsek sa pripravoval ešte keď bolo projekčných kapacít dosť.
už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov
potom sa projekty na kolene prerábajú a podpisujú dodatky ktoré stavby predražujú
Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda.
Jednoducho dodávatelia sa snažia ušetriť počas prác za každú cenu, menia materiály za lacnejšie, šetria na zhutňovaní, čo je v zemi to nevidieť a stavebný dozor je častokrát slepý a hluchý.
Tak si nenamýšľajme že sme stavebný pupok sveta.
Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda.
Poznám problém tejto stavby, ktorý spomínaš. Ja osobne viem, že to bolo inak, ako píšeš. Projektant navrhol iba taký malý ochranný betonový múrik, aby zo svahu nepadali kameňe. Zemné práce sa realizovali v zime, po oteplení sa tento svah začínal zosúvať a zavaloval už dokončený ochranný múr. Na stavbe boli asi dva veľké zosuvy, našťastie sa nikomu nič nestalo. Preto sa musel celý svah odkopať a dodatočne kotviť, projektant rátal s tým, že tento svah je skala, ale nie je.stanog napísal:Este k tej kvalite prác, už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov, potom sa projekty na kolene prerábajú a podpisujú dodatky ktoré stavby predražujú. Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda. Jednoducho dodávatelia sa snažia ušetriť počas prác za každú cenu, menia materiály za lacnejšie, šetria na zhutňovaní, čo je v zemi to nevidieť a stavebný dozor je častokrát slepý a hluchý. Tak si nenamýšľajme že sme stavebný pupok sveta. Aj keď tento úsek sa pripravoval ešte keď bolo projekčných kapacít dosť.
Neviem či toto písal na www.vlaky....... nejaký robotník alebo vedúci. Ľudia natárajú kadejaké somariny, len aby boli zaujimavy... aj na tomto fóre boli dvaja čo písali, že na obchvate Oždany jeden mostový pilier praská na tom veľkom moste, hoci nič také sa nedeje, to isté tu vravel niekto o tom že jeden pilier na tatranskej diaľnici pri obci Štrba sa prepadáva, pretože nebola dodržaná hĺbka a veľkosť pitóty. Všetko bolo spravené v poriadku a nič sa neprepadáva. Žiadny zhotoviteľ si nemôže dovoliť riskovať, len preto aby ušetril nejaké peniaze, pretože touto chybou by mohol most byť narušený a jeho oprava by danú firmu stála oveľa viac ako ušetrené peniaze a tým by stratila svoje dobré meno a tým aj uznanie u stavebnej verejnosti a tým by jednoducho zanikla, pretože by si u nej neobjednal nikto žiadne práce.stanog napísal:Nebol som pri tom osobne, ale mam nejake info od ludi co okolo toho robili a aj o inych stavbach. Ale kto sa zaujima aj o ine stavby ako dialnice, tu je postreh z diskusie zainteresovanych na vystavbe zeleznicneho koridoru BA-Nove mesto modernizacia na 160 km/h:
RE: Koridory
A ešte na tému kvalita práce.
Pri výkone autorského dozoru som naďabil s kolegami aj na takúto skutočnosť (asi štandardnú realitu).
Veľmi renomovaná firma zhutňovala zemnú pláň asi takto:
Na koľajnicový pás vo vedľajšej koľaji sa v určených intervaloch nastriekali sprejom zboku značky.
Potom dodávateľ stavebného dozoru vykonal v mieste oných značiek statickú zaťažovaciu skúšku na zemnej pláni.
Následne sa vyhotovila podkladná vrstva po menších vrstvách a vždy keď válec hutnil štrkodrvu, v mieste značky vykonal dva krátke pojazdy tam a späť (tak to tam povaľkal) - bolo to úsmevné. Čiže inde, mimo značky, vykonal iba jeden pojazd (namiesto niekoľkých).
Keď bola podkladná vrstva hotová až po pláň telesa, opäť prišli ujovia a zmerali modul pretvorenia pláne v mieste oných značiek na koľajnici.
A výsledok? No samozrejme, že v tom mieste zaťažovacia skúška vyšla na výbornú (55 Mpa a viac).
Otázka je, ako by vyšla, keby ju tí ujovia vykonali mimo oných značiek.
Je jasné, že všetci boli spokojní. Stavebný dozor, investor a hlavne dodávateľ. Veď namiesto 20 pojazdov válca mu stačilo 5 (tie cifry strieľam!). Čiže nakoniec vyfakturoval za nevykonanú prácu plnú sumu a ešte mal aj papier (veď skúšky vyšli), že všetko je v poriadku.
A potom sa všetci čudujú, prečo po prvej zime sa GPK na novom koridore rozpadáva, prečo koľaj stále konsoliduje, keď už mala byť skonsolidovaná a pod.
...a všetci nadávajú na projektantov, že reku ktorý debil to projektoval a dimenzoval, keď sa to stále kazí, nedrží a nakláňa atd.
kolajar
[Posunovač]
Príspevky: 89
Body: 1246
4. 6. 2008 22:03:15
IP: Logged
RE: Koridory
Traťovák:
Mám otázku na telo. Ako sa Ty osobne zachováš, keď Ti nadriadení prikážu v rozpore s projektom stavby, použiť v stavbe geomrežu Secugrid namiesto napr. Tensar? Myslím tým, že v projekte bol navrhnutý Tensar, napr. SS40.
Pre menej zainteresovaných je to asi taký rozdiel ako medzi Škodou 105 (Secugrid) a Mercedesom (Tensar).
Hovoril si predsa o nekvalitnej práci dodávateľov. Tak ako by si sa zachoval? Ak by navyše projektant vyslovene nesúhlasil so zámenou geomreže? Bol by si ochotný odoprieť - v záujme kvality stavebného diela - nadriadeným poslušnosť?
Zdroj: http://www.vlaky.net/online/diskusia/te ... 395&list=1
konstrukt napísal:Neverím tomu, že by Doprastav,a.s. šetril a nahradzoval drahšie materiály za lacnejšie. Takéto veci si žiadny stavbyvedúci nemôže dovoliť.
stanog napísal:Este k tej otázke Patriota (nebudem kopírovať všetko)
Citácia:
"už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov"
boli toho plné noviny v časoch keď nastúpil Igor Choma do funkcie riaditeľa NDS a keď minister Vážny vyhlasoval rok 2007 za "rok pera". Vtedy sa poriadne obuli do projektantov, hoci asi len hľadali obetného baránka keďže nemali žiadnu stavbu na spustenie.
pohodak napísal:no tak na tomto useku uz toho kazdopadne moc nenavrhnes a pre ostatne useky - tiez si myslim ze tvoje sance su mizive
patriot napísal:Pokiaľ viem, tak sa označoval len rok 2008 a to ako rok bagra.
Pokiaľ som dobre postrehol, tak kritika ktorá bola smerovaná na projektantov, tak tá bola od poradcu MDPT za P.P., že D1 je navrhnutá príliš luxusne a nový miniter len uviedol, že nie sú kapacity to tak rýchlo všetko zmeniť.
No a samozrejme, že na výstavbu úsekov za 120 mld. Sk za 4,5 roka je čisto na Slovensku málo kvalitných stavebných kapacít, aspoň teda pri tej rozostavanosti, ktorá v r. 2006 bola.
Ale nebudem sa hádať a dohadovať o slovíčka.
Inak, kritika, že D1 V-M je nekvalitne postavený ... 1. krát to počujem. A ešte k tomu, že by to mal povedať GR NDS. ... na druhú stranu, nech si každý úvedomí, že stavba, ktorá sa stavia viac ako 10 rokov namiesto 2,5 roka logicky nebude takej kvality ako keby sa stavala skutočne 2,5 roka. Vplyv počasia, opotrebovanie materiálu. Ale aj tak je to dobrý úsek.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.