Charakteristika úseku
Úsek začína v katastrálnom území Sedliacka Dubová napojením na úsek rýchlostnej cesty R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota. Koniec úseku je v katastrálnom území Tvrdošín, kde nadväzuje na úsek R3 Trstená - obchvat. Podvariant trasy A2 (17200 m) rieši rozdielnym spôsobom priechod v priestore Bielskej skaly - katastrálne územie Podbieľ. Navrhované varianty vedenia trasy rýchlostnej cesty R3 vylučujú zásah do lokalít ochrany prírody. V prípade rieky Orava sa minimalizoval počet krížení. V prípade národnej prírodnej rezervácie Bielska skala nedochádza k zásahu do chráneného územia. Trasa prechádza prevažne cez poľnohospodársky využívané územie.
Dĺžka: 17900 m
Financovanie
Štátna expertíza: 4.795.652.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005
Križovatky:
Počet križovatiek: 4
Všetky križovatky budú riešené mimoúrovňovo.
Odpočívadla:
Na úseku bude vybudované jedno veľké obojstranné odpočívadlo "Tvrdošín".
EIA: podľa enviroportálu schválené 28. 5. 2007
Odporúčaný variant:
Na základe posúdenia navrhovanej činnosti a vyhodnotenia vedenia trasy v prevedení základného variantu alebo kombinácie základného variantu s podvariantami sa na realizáciu odporúča kombinácia variantu A a podvariantov A2 a A3, a to
- km 0,0 po km 6,5 - variant A
- od km 6,5 po km 8,7 - podvariant A2
- od km 8,7 po km 11,2 - podvariant A3 (so zohľadnením existujúcej záhradkárskej osady)
- od km 11,2 po koniec úseku - variant A
pozn. Variant A (červený), Podvariant A2 (modrý), Podvariant A3 (fialový)
Termíny výstavby uvedené v EIA:
úsek rozdelený na 2 podúseky:
Úsek Horná Lehota - MÚK Dlhá nad Oravou:
- začiatok výstavby: 2011
- koniec výstavby: 2014
- začiatok výstavby: 2014
- koniec výstavby : 2017
zdroj: NDS a Enviroportal.sk