od Thomas » 07. Dec 2008 13:15
jano.z: mě šlo o něco trochu jiného. Toho času funguje překladiště na východě Slovenska a stejného efektu (dopravy zboží z bodu A do bodu B) se dá dosáhnout překládkou. Když se postaví ŠRT - bude k tomu studie, ze které vyplyne, že náklady se vrátí třeba za 35 let. Jenže při překládání by se nemuselo vynaložit vůbec nic - jen běžné opravy stávající tratě. Tj. studie vždy dopadne tak, že trať je přínosem, otázka je, zda nemůže být ještě větším.
Co přinese ŠRT za úspory oproti stávajícímu? - zkrácení jízdní doby třeba o dvě hodiny (u nákladní dopravy bych řekl, že to nebude nejpodstatnější), a odpadne nustnost překládat, avšak s výhradou, že zboží musí mít cíl cesty někde blízko trati, jinak se překládka jen posune na západ.
Myšlenka ŠRT není pro SK marná - může vyřešit upgrade jižního tahu, ke kterému byse ŽSR dostaly tak za 20 let a současně může najít partnera, který to bude spolufinancovat, ale v situaci, kdy na to mají jít jen slovenské peníze a na úkor trati přes ZA opravdu nevím nevím.