Moderátor: Moderátori
Antimander napísal:Lebo ja poviem otvorene:
Modernizovať severnú vetvu, zároveň tam plánovať aj ďalšiu trať a budovať nové trate a nechať južnú trať neelektrifikovanú, tak to je podľa mňa nesprávne.
čavo napísal:Keďže robia modernizáciu trate 120 (BA-ZA) a následne chcú pokračovať traťou 180 (ZA-KE), tak si myslím, že na nejaké modernizovanie iných tratí peniaze nenájdu a keď, tak šialene pomalým spôsobom.
random napísal: ... bude to stat majland ale aspon sa tym trochu zapchaju usta tym na juhu ... kym tam nebude R2 ci uz v 1/2 alebo plnom profile...
wazari napísal:Podobna situacia ako na dialniciach a RC, nie?
Antagonis napísal:wazari napísal:Podobna situacia ako na dialniciach a RC, nie?
wazari,
ani zďaleka nie je.
wazari napísal:Antagonis napísal:wazari napísal:Podobna situacia ako na dialniciach a RC, nie?
wazari,
ani zďaleka nie je.
To prirovnanie som myslel s nadhladom - aj dialnice, aj zeleznica sa tlaci k ZA, na juhu sa robi v bystrickom kraji a dake "bodove zavady" sa idu riesit odtial smerom na Kosice
Antimander napísal:Modernizovať severnú vetvu, zároveň tam plánovať aj ďalšiu trať a budovať nové trate a nechať južnú trať neelektrifikovanú, tak to je podľa mňa nesprávne.
čavo napísal:Keďže robia modernizáciu trate 120 (BA-ZA) a následne chcú pokračovať traťou 180 (ZA-KE), tak si myslím, že na nejaké modernizovanie iných tratí peniaze nenájdu a keď, tak šialene pomalým spôsobom.
Inak také zdvojkoľajnenie a elektrifikácia trate č. 160 (ZV-KE), by určite prišlo vhod. A to ešte nehovorím, že po ZV to tiež ešte celé nie je.
johhan napísal:Severná vetva sa rekonštruje lebo je to nutné a okrem toho na to dáva únia peniaze.
Južná trať sa postupne bude elektrifikovať - ono dopravcovia aj tak pomaly nemajú na čom voziť. Motorová trakcia dožíva a elektrická pomaly tiež. Takže aj keby bol juh elektrifikovaný realne by asi nebolo čím voziť.
Ak sa budu robiť investície tak na strednom alebo južnom Slovensku. Možno širokorozchodná trať z Košíc do Viedne
Antagonis napísal:
johhan,
"lebo je to nutné", ... to je argument? Vieš, čo všetko je nutné vo svete? A stavia asi 10%. Niekde sa stavia aj 20%, ale to je max., a všetko je to "nutné". A napriek tomu je to veľmi málo.
Antagonis napísal:johhan,
"lebo je to nutné", ... to je argument? Vieš, čo všetko je nutné vo svete? A stavia asi 10%. Niekde sa stavia aj 20%, ale to je max., a všetko je to "nutné". A napriek tomu je to veľmi málo.
Na Slovensku je dostatok vagónov, aj rušňov. Takže je na čom voziť. Dokonca 20-25% kapacít stojí. Okrem toho, na severnej trati je tiež už problém, pretože mnohé tunely by potrebovali opravy a nie je dosť peňazí a ani nebude na kompletnú prestavbu.
Mne je to osbne jedno, či sa bude rozvíjať infraštruktúra na Slovensku "tak či onak".
Ale práve z regionálnych rozdielov vznikajú vo svete problémy - konflikty, ktoré často končia teroristickými útokmi (ETA, IRA, ...).
A región od NR, cez BB až po KE a PO je na tom katastrofálne v porovnaní s BA, TT, TN a ZA.
wazari napísal:Nechcem sa ta dotknut, Antagonis, ale toto asi nebolo dobre formulovane z tvojej strany. Je to nutne a su peniaze, to by malo stacit. Urcite by som sa nad tym pozastavil, ak by to nebolo nutne a robilo sa to, ale v tomto pripade mi to pride logicke. Alebo, kedze nezvladame robit vsetko, co je nutne, tak radsej neurobime ani to, co mozeme?
Direktivne tovar na zeleznicu nenalozis, este tak pred 16 rokmi ... Zeleznica tam je, kapacitne postacuje, hadam aj dake dieselove lokomotivy - elektrifikacia bude plus, ale ci to tam situaciu zlepsi - neviem posudit.
johhan napísal:Argument nutné znamená že trať už potrebuje rekonštrukciu, je to medzinárodný koridor - teda financuje to EU, Košicko - Bohumínska železnica je najstaršia na území SR a ja aj najvýkonejšia prepavuje gro výkonov ŽSR. Teda rekonštruuje sa tam kde to je nutné - teda kde sú výkony najvačšie a samozrejme že sa bude pokračovať aj na juhu ale neskoršie, tam tie výkony sú malé - bohužiaľ. Nezatracuj severný koridor .. ten totiž udržuje železnicu pri živote.
Hnacích vozidiel je na slovensku tak akurát na hrane ... o 5 rokov ak sa nespraví nič bude chýbať približne 1/4 vozidiel. Inak viezol si sa niekdy iným vlakom ako je IC/EC ? ... To je katastrofa v akom stave sú, a že kultúra cestovania. Vagon môže byť čistý a uprataný, železničiari sa môžu snažiť - čo sa aj snažia - o dušu spasenú ale 30 rokov je 30 rokov.
Tu si sa trochu sekol .. ETA IRA sú separatistické teroristické hnutia, nie je to o regionalnych rozdieloch ale o separatizme a náboženstve.
Železnica sa stavala pred 150 rokmi a stavala sa podla vtedajších potrieb a dopravných výkonov ... tak sa netreba čudovať že teraz už nevyhovuje nárokom, hlavne na juhu .. ale stále sú na juhu dopravné výkony slabé - myslím Cargo. Osobná doprava je dotovaná .. tá tu trať nezaplatí. Preto sa bude časom najviac nových tratí stavať na juhu a východe.
Antagonis napísal:
wazari,
ano, zrejme to mohlo vyznieť ako nejaký útok alebo prinajmenšom ako urážka, že by johhan nepoznal stav na železniciach, čo ma mrzí, takže ak sa to niekoho dotklo, tak sa ospravedlňujem.
Antagonis napísal: A je chyba, že štát nedáva viac, lebo by dávala viac aj EÚ.
Antagonis napísal:
Už aj ČR je oveľa ďalej!
Antagonis napísal:
Záver: Tak kam teda smeruje SR peniaze?
Antagonis napísal:
Výkony na juhu sú menšie, čo zodpovedá aktuálnemu stavu na daných trasách, to je snáď normálne. To mi nevadí, mne prekáža, že na juhu ani nie sú plánované (do r. 2010-20) žiadne výrazné investície narozdiel od diaľničnej siete, ktorá sa bude rozvíjať na juhu a východe SR. O toto mi ide. Ja mať firmu na Slovensku, tak tiež budem preferovať rýchlejšiu, lepšiu trať. Nespochybňujem modernizáciu tratí, len spochybňujem rozvojový plán, ... ten totiž chýba a okrem hlavnej severnej vetvy sa žiadne výrazné investície realizovať nebudú. Výnimkou bude postupná (teda pomalá) elektrifikácia na juhu SR, v smere na východ SR.
Antagonis napísal:
Viem, ako dopadol tender na nákup rušňov za 100-vky mil. SKK, resp. mld. SKK. Tender sa aj zrušil, ... aj minister dopravy vtedy na tom "padol". Kauza vláčiky.
Antagonis napísal:
Doplnenie: Aby si niekto nemyslel, že som "južan", tak ja som z TT.
wazari napísal:Direktivne tovar na zeleznicu nenalozis, este tak pred 16 rokmi ...
devil napísal:myslim, ze dnes zeleznice nie su az takou brzdou regionalneho rozvoja ako nekvalitne cesty.
Antimander napísal:,
...nesúhlasím, na Slovensku nie sú nekvalitné cesty. Cestná sieť je v relatívne dobrom stave a lepší sa aj naďalej, možno s výnimkou BB kraja.
Antimander napísal:wazari napísal:Direktivne tovar na zeleznicu nenalozis, este tak pred 16 rokmi ...
wazari,
a ešte k tomuto argumentu. Nemáš pravdu. Švajčiarsko je príkladom, ako sa dá prepravovať tovar po železnici, v podstate direktívne.
wazari napísal:neviem, musel by som sa informovat, ale predpokladam ze je to zamerane na kamiony resp. niektore druhy tovaru, ale na vsetko asi nie.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.