Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)
Odoslané: 30. Jan 2021 13:31
podla mapy od DrX 2+2 po cestu I/22 a dalej 1+1
viewtopic.php?p=236048#p236048
viewtopic.php?p=236048#p236048
Diskusné fórum o diaľniciach, rýchlostných cestách, pozemných stavbách a inej infraštruktúre ::..
https://dialnice.info/
Rotavator napísal: Stalo by este za myslienku rozdelit usek lovinobana - ozdany a postavit to po LC. Bolo by to o 6 km blizsie ku KE ako juzny obchvat a aj ku Siatorskej ako prepojenie ku BP.
AKO JE TO S OBCHVATOM NÁŠHO MESTA ? (autor: Radoslav Vazan, zdroj FB, 24.10.2022) AKA trochu predvolebnej agitky
Vážení priatelia, na základe publikovaných informácii ohľadom obchvatu by som vám rád poskytol aktuálne informácie a krátky sumár aktivít za uplynulé obdobie cca posledných 5 rokov. Aj preto som v tejto súvislosti nedávno navštívil pani Ing. Vieru S. - vedúcu investičného odboru Národnej diaľničnej spoločnosti v Banskej Bystrici, ktorá so svojimi spolupracovníkmi a spoločnosťou DOPRAVOPROJEKT, a.s. aktívne pracujú na príprave obchvatu nášho mesta už niekoľko rokov.
Čo sa týka projektovej prípravy máme hotové Dokumentáciu pre územné rozhodnutie a vydané právoplatné územné rozhodnutie ( právoplatné od 21.10. 2021). Hotová je aj Dokumentácia pre stavebné povolenie, Dokumentácia pre realizáciu stavby. Geometrické plány trasy obchvatu sú hotové a zakreslené v katastrálnych mapách. Rovnako máme za sebou posúdenie vplyvov na životné prostredie na obchvat Krupiny tzv. EIA. Rovnako ako máte možnosť si všimnúť, boli zrealizované na celej trase plánovaného obchvatu geologické vrty (žlté rúry s červeno-bielymi tyčkami so štítkami).
V návrhu štátneho rozpočtu na rok 2022 boli navrhnuté finančné prostriedky na výkup pozemkov pod stavbu, ktoré však v návrhu rozpočtu schválené neboli. Čo sa týka pripravenosti stavieb, podľa slov pani Ing. Viery S. patrí z hľadiska prípravy stavba obchvatu mesta Krupina k najlepšie pripraveným stavbám v pôsobnosti ich pracoviska NDS (spolu so stavbami Bátka – Figa a Zacharovce – Bátka), čiže v prípade pridelenia finančných prostriedkov je možné sa najskôr pustiť do výstavby. Len na margo nejakého poradia priorít chcem dodať, že nie je dôležité číslo v poradovníku, ktoré sa stále aj tak menia, ale stav pripravenosti stavby a tam sme ďaleko pred Zvolenom a aj Šahami, či Levicami!
Chcem sa poďakovať úplne od začiatku za posledných päť rokov práce bývalému generálnemu riaditeľovi NDS Jánovi Ď. za naštartovanie procesov a pomoc a po zmene vlády hlavne Ministrovi dopravy a výstavby SR pánovi Andrejovi Doležalovi, štátnemu tajomníkovi pánovi Jaroslavovi Kmeťovi a poslancovi NR SR Igorovi K. za pomoc a podporu pre obchvat nášho mesta. Žiaľ aktuálne proces zastal na peniazoch, ktoré neboli vyčlenené Ministerstvom financií SR na začatie výkupov a na začatie samotnej výstavby.
...
Mrzí ma, že po zmene vlády pred 2,5 rokom akosi ihneď opadla snaha väčšiny aktivistov o blokovanie prechodov, či iné formy vyjadrenia nespokojnosti, protestu a poukazovanie na potrebu začatia výstavby. Pripomínať dôležitosť obchvatu nestačí len 2 mesiace pred voľbami, ale aktivitám sa treba venovať dlhodobo a intenzívne, čo krok za krokom v horizonte času prinesie výsledky.
čiže v prípade pridelenia finančných prostriedkov je možné sa najskôr pustiť do výstavby.
fuha, na to ze to tak tlacia, tak to B/C vyslo ozaj mizerne, aj ked cena nie je az taka zla ..
v tomto je to dost smutne, ze mame aj v zasobniku kopu projektov, ktore by hravo dali B/C cez 1 a ani sa nepripravuju ..
„Či to bude R1 alebo R3, akokoľvek od Zvolena smerom na Krupinu a Šahy. Je to ťah 1/66. Tam návratne vychádza minimálne obchvat Krupiny. Pripomínam, že táto R3 zostala v základnej sieti európskych tranzitných ťahov a tam už nebudeme musieť diskutovať s Útvarom hodnoty za peniaze, pretože nariadenia Európskej rady aj parlamentu hovoria jasne. Musí byť v plnom profile a so stavebne oddelenými smermi. Samozrejme, sú možné aj výnimky, ale to je na ďalšiu diskusiu.“