Stránka 1 z 82

Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 10:23
od aquila
dalsia otazocka na opravy v BA, tiez som niekde zachytil ze by sa uz nebodaj toto leto mala opravovat krizovat na patronke. co je na tom pravdy ? zda sa mi to docela sialeny napad, kedze uz teraz to vyzera katastrofalne. a prejazd je mission impossible :)

nebolo by rozumnejsie uz ten rok pockat ked uz budu hotove sitiny ?

Re: oprava "patronky" BA

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 17:34
od Diaľničiar
aquila napísal:dalsia otazocka na opravy v BA, tiez som niekde zachytil ze by sa uz nebodaj toto leto mala opravovat krizovat na patronke. co je na tom pravdy ? zda sa mi to docela sialeny napad, kedze uz teraz to vyzera katastrofalne. a prejazd je mission impossible :)

nebolo by rozumnejsie uz ten rok pockat ked uz budu hotove sitiny ?


Ja som tiež počul, že sa to bude v lete opravovať. Ale ja ti poviem, že ja som v lete na 90% času úplne mimo BA a dokonca aj na 1 mesiac mimo SR ... dovolenka 8)

Ale inak, ja si osobne myslím, že sa tá rekonštrukcia musí spraviť čo najskôr, pretože Patrónka už je na tom zle teraz a všetko sa pripravuje na jej letnú rekonštrukciu. 8)

Celkovo (ak všetko pôjde ako má) sa doprava v BA zlepší: most "Košická", tunel Sitina, ... rýchlodráha pre električky. 8)

A možno, raz, niekedy po r. 2010-2015 aj metro, aspoň 1 trasa, Petržalka-? 8)

Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 21:03
od Caesar
Caesarov text pôvodného príspevku:

Založil som ďalšiu tému, ktorá sa bude venovať odteraz samotnej Bratislave.

Tu sa môžu písať rôzne cesty/hlavné ťahy, ktoré sa v Bratislave nachádzajú a rôzne iné info, ktoré sa týka len Bratislavy a nie je tu na to žiadna vhodná téma.

--
UPN schvaleny v maji 2007

http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumen ... 8&p1=52000
--

Dialniciarova úprava príspevku:

Nový rozpis tém k mestu Bratislava v rámci celého fóra (k 21.01.2007):

Mestské časti BA, BA vo vzťahu k vhej samospráve:

Bratislava ako samostatný kraj
Bratislava - mestská časť Petržalka

Diaľničné úseky:

D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most
D1 Mierová ulica - Senecká cesta
D1 Bratislava - Trnava (plus diskusia 3+3)
D1 - Prístavný most / rekonštrukcia
D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty
D2 tunel Sitina
D4 BA-Jarovce - D1 + Nultý okruh (NO)

Ostatné cestné úseky:

Križovatka Prístavný most - Most Apollo
Bratislava - severná tangenta
Oprava "Patrónky" BA

Mosty v Bratislave (mimo diaľničnej siete):

Mosty cez Dunaj v Bratislave
Most Apollo - "Košická"
Starý most - "Most Červenej Armády"
Plánovaný most Devínska Nová Ves - Marchegg
Hlasovanie za názov mostu "Košická" - zamknuté

Mestská hromadná doprava (MHD) a železničná doprava:

Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA
ŽSR Projekt Bratislava Filialka
Železničné prepojenie letísk Schwechat a M. R. Štefánika
Rýchlovlak do BA

Pozemné stavby a developerská činnosť:

Bratislava - nové plány na rôzne väčšie budovy
Park Cepit v Bratislave
Bratislavské nábrežie
Narodny hokejovy stadion Bratislava pre MS 2011
narodny futbalovy stadion
"Novostavba" Slovenskeho Narodneho Divadla
nemocničný a univerzitny komplex Rázsochy
Ruina kúpeľov Centrál sa premení na moderný areál

Takže ohľadom týchto tém prispievajte do nich, nie do tejto témy. 8)

edit: už bol nevyhnutný môj zásah do obsahu tohto príspevku, pretože Caesar sem umiestnil 10 tém týkajúcich sa mesta Bratislava, ale dnes už je tých tém na tomto fóre takmer 30 a hlavne v poslednom čase pribúdajú rýchlejším tempom. Ďakujem za pochopenie. Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 21:06
od Caesar
Tak a ja začnem, čo približne by tu mohlo byť. :arrow:

Vo Vajnoroch vznikne nový mestský obvod za cca. 30 mld. SKK do 3 rokov. Butú tu byty, kancelárie atď. a projekt podporujú skutočne renomované spoločnosti. 8)

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1954

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 21:49
od Milos
Caesar napísal:Tak a ja začnem, čo približne by tu mohlo byť. :arrow:

Vo Vajnoroch vznikne nový mestský obvod za cca. 30 mld. SKK do 3 rokov. Butú tu byty, kancelárie atď. a projekt podporujú skutočne renomované spoločnosti. 8)

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1954



Niekde som čítal, že by sa tam mal dať priestor najmä výskumným a vývojovým centrám

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2005 14:05
od sasulko
Milos napísal:Niekde som čítal, že by sa tam mal dať priestor najmä výskumným a vývojovým centrám


Milos, ty hovoris o inom projekte :wink:, konkretne o CEPITe. Tento projekt sa mozno ani nezrealizuje, pretoze mestska cast Vajnory namietala proti umiestneniu. Ale aka je aktualna situacia, neviem.

Caesar hovoril o projekte, ktory vznikne na mieste sucasneho vajnorskeho letiska. Pozemok patril Letisku M. R. Stefanika, ktore sa ho rozhodlo predat aj napriek nesuhlasu mestskej casti Vajnory.

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2005 17:09
od aquila
caesar, vynikajuci napad ;) uz adoas ho davnejsie navrhol, len nejako som ho nezrealizoval :)

inak tunak moze byt vseobecna diskusia, s tym ze v prvom poste bude agregator ostatnych tem, ale stale si myslim, ze niektore veci si zaluzia v ramci BA samostatne thready, lebo mat vsetko v jednom by to znacne zneprehladnilo ...

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2005 17:54
od Branco
No, vyzerá to tak, že Vajnory budú skutočne novým mestskou štvrťou. Trochu mi napoadá partalela s Petržalkou s tým rozdielom, že Petržalka bola "odsúdená" panelákmi do úlohy jendej z najhorších mestských štrvrtí, u Vajnor to bude asi naopak.

Ešte k CEPITu: stránka http://www.cepit.org stále funguje a uvádza Vajnory ako miesto realizácie.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 22:51
od Dialniciar
No keby to tým Vajnorom vyšlo tak je to dobré, len ja osobne potom odporúčam investovať hlavne aj do rozvoja ciest a hlavných cestných ťahov, aby rátali s vyššími intenzitami.

30 mld. SKK je inak dosť nízka suma vzhľadom na počet aktivít, ktoré tu majú byť.

Inak mesto BA sa konečne formuje. Investície do dopravy, MHD, obnovy bytov, výstavba nových bytov, štvrtí atď. Mesto sa rozrastá a v r. 2020 bude mať podľa mňa už viac ako 500 000 obyvateľov a bude tu zmena profilu obyvateľstva, podľa mňa pribudne podiel mladých ľudí a BA prestane "starnúť a vymierať". :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 14:54
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1994

najvacsia sranda je, ze mestska cast vajnory nechce CEPIT kvoli tomu, ze sa ma postavit na inom pozemku ako na tom "scelenom od rakuskeho investora".. cize im vadi to, ze im nakloneny ludia si nebu mastit vrecka na predaji pody, ked sa investor uz dopredu poistil a skupil potrebnu podu dopredu ..

a preboha kam inam by to chceli dat ? ano na pozemky, ktore vlastnia im blizky ludia ...

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 21:28
od Dialniciar
aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1994

najvacsia sranda je, ze mestska cast vajnory nechce CEPIT kvoli tomu, ze sa ma postavit na inom pozemku ako na tom "scelenom od rakuskeho investora".. cize im vadi to, ze im nakloneny ludia si nebu mastit vrecka na predaji pody, ked sa investor uz dopredu poistil a skupil potrebnu podu dopredu ..

a preboha kam inam by to chceli dat ? ano na pozemky, ktore vlastnia im blizky ludia ...


No ja to vidím dosť skepticky tento projekt. Takýchto projektov už tu bolo veľmi veľa a nič z nich nebolo, tak uvidíme. Ešte to, že sa stavia v centre mesta a v širšom centre mesta, to je v poriadku. Ale aby vyrástla nová štvrť aj s VŠ, tak to som zvedavý, ktoré objekty sa otvoria v r. 2007 a čo bude rozostavané? :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 10:00
od Leonidas
3 kandidati maji sanci stat se hlavnim architektem mesta Bratislava.

Vice info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2008

Re: Diaľnice mesto odbremenia

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 16:00
od Leonidas
pozn. admin: reakcia na clanok

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=2018


Diaľnica D2 bude po jeho dokončení úplná, so začiatkom v Jarovciach, s pokračovaním na Most Lafranconi, cez nový tunel a ďalej do Lamača až po Kúty, kde nadviaže na českú diaľnicu D1. Na opačnom konci sa zase "dé‑dvojka" v Jarovciach napojí na budúcu diaľnicu A6 do Viedne, ktorú by mali tiež" dokončiť do roku 2007.


Tedy tohle GR NDS, a.s. prehnal a poradne. :!:

Na ceske strane prechodu Kuty-Lanzhot neni ceska dalnice D1, ale D2. Na ceske strane je totiz D1 po Brno a pak v smere na Ostravu, ne v smere na SR. :!:

Tedy slovenska D2 nema jak navazat na ceskou D1 v Kutoch, jedine pres ceskou D2 a to je dost podstatny rozdil. 8)

Re: Diaľnice mesto odbremenia

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 17:07
od Caesar
pozn. admin: reakcia na clanok

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=2018


Tento stav sa zmení až vtedy, keď sa obchvat dokončovaný v súčasnosti doplní na okruh ‑ a to diaľničnou vetvou D4, ktorá zatiaľ jestvuje iba na výkresoch. Tá sa začne v Jarovciach, v mieste, kde sa začína aj D2. Cez Dunaj prejde budúcim šiestym mostom pod Slovnaftom, na druhom brehu rieky vyústi kdesi medzi Rovinkou a Podunajskými Biskupicami. Ďalej sú navrhované tri varianty jej vedenia. Najreálnejší je ten, čo predpokladá napojenie na D1 v Ivanke pri Dunaji. Možné je jeho pokračovanie tzv. nultým mestským okruhom, ktorý by prechádzal tunelom vyrazeným popod Malé Karpaty a na križovatke v Stupave by sa zaústil do diaľnice D2. Druhý variant sa na D1 napája medzi Bernolákovom a Sencom, tretí až za Sencom. S výstavbou D4 by sa mohlo začať asi v roku 2015. Dôležité je zabezpečiť najmä rozumné financovanie stavby ‑ najlepšie združením peňazí štátu, mesta, regiónu aj z európskych zdrojov.


Tak presne takto by to malo vyzerať. Ak je plánom r. 2015 pre začiatok, tak potom min. 10 rokov sa bude stavať a celý veľký vonkajší obchvat okolo BA by mohol byť hotový v r. 2030. Skôr nie. Tým už ja myslím aj napojenie na Rakúsko, lebo až vtedy to bude mať ten pravý význam a čo sa financovania týka, tak je to jasné, že to budú financovať všetci, len neviem, či sa na tento projekt bude môcť vzťahovať EÚ vzhľadom na životnú úroveň v regióne, ktorá sa dovtedy ešte viac zvýši. 8)

Re: Diaľnice mesto odbremenia

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 21:24
od Dialniciar
Leonidas napísal:pozn. admin: reakcia na clanok

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=2018


Diaľnica D2 bude po jeho dokončení úplná, so začiatkom v Jarovciach, s pokračovaním na Most Lafranconi, cez nový tunel a ďalej do Lamača až po Kúty, kde nadviaže na českú diaľnicu D1. Na opačnom konci sa zase "dé‑dvojka" v Jarovciach napojí na budúcu diaľnicu A6 do Viedne, ktorú by mali tiež" dokončiť do roku 2007.


Tedy tohle GR NDS, a.s. prehnal a poradne. :!:

Na ceske strane prechodu Kuty-Lanzhot neni ceska dalnice D1, ale D2. Na ceske strane je totiz D1 po Brno a pak v smere na Ostravu, ne v smere na SR. :!:

Tedy slovenska D2 nema jak navazat na ceskou D1 v Kutoch, jedine pres ceskou D2 a to je dost podstatny rozdil. 8)


Nuž čo dodať. Ďalší pekný výrok nášho "2. najvyššieho" v oblasti výstavby diaľnic. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2005 18:53
od Dialniciar
aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1994

najvacsia sranda je, ze mestska cast vajnory nechce CEPIT kvoli tomu, ze sa ma postavit na inom pozemku ako na tom "scelenom od rakuskeho investora".. cize im vadi to, ze im nakloneny ludia si nebu mastit vrecka na predaji pody, ked sa investor uz dopredu poistil a skupil potrebnu podu dopredu ..

a preboha kam inam by to chceli dat ? ano na pozemky, ktore vlastnia im blizky ludia ...


Bratislavskí poslanci už odsúhlasili zmenu projektu CEPIT vo Vajnoroch: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2046 ... že by čítali toto fórum? :lol:

Re: Diaľnice mesto odbremenia

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 10:13
od B;
Leonidas napísal:pozn. admin: reakcia na clanok

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=2018


Diaľnica D2 bude po jeho dokončení úplná, so začiatkom v Jarovciach, s pokračovaním na Most Lafranconi, cez nový tunel a ďalej do Lamača až po Kúty, kde nadviaže na českú diaľnicu D1. Na opačnom konci sa zase "dé‑dvojka" v Jarovciach napojí na budúcu diaľnicu A6 do Viedne, ktorú by mali tiež" dokončiť do roku 2007.


Tedy tohle GR NDS, a.s. prehnal a poradne. :!:

Na ceske strane prechodu Kuty-Lanzhot neni ceska dalnice D1, ale D2. Na ceske strane je totiz D1 po Brno a pak v smere na Ostravu, ne v smere na SR. :!:

Tedy slovenska D2 nema jak navazat na ceskou D1 v Kutoch, jedine pres ceskou D2 a to je dost podstatny rozdil. 8)


Slovenska D1 navazuje na cesku D2 a na druhej strane na Slovensku D4, ktora bude napojena na rakusku A6, ktora nevedie az do Viedne, ale je len spojkou k A4, ktora ide az do Viedne.

Skoro ako v jednom starom vtipe (Presne znenie u neviem :oops: )

nie A ale B a nie C ale D a nie kupil ale ukradol, ale inak je to to iste. :wink:

Park Cepit

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2005 09:18
od Dialniciar
Investícia za 400 mil. EUR sa blíži do Bratislavy stále viac a viac. Na rozlohe 630-tisíc metrov štvorcových majú sídliť firmy na vývoj elektroniky a biotechnológií, vysoká škola, kongresové centrum aj hotel. Časť prevádzok by mali otvoriť už v roku 2007. :arrow:

Viac informácií: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2088

Ja len pevne verím, že sa nezabudne aj na dopravné riešenia.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2005 10:17
od mel
Dy,

keď si pozrieš plán na http://www.cepit.org, je tam pekne vidno infrastrukturu ... len teba asi zaujima viac ta externa ako interna ... ta tam nie je ... ale cast napojeni je vidno ...

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2005 21:13
od Dialniciar
mel napísal:Dy,

keď si pozrieš plán na http://www.cepit.org, je tam pekne vidno infrastrukturu ... len teba asi zaujima viac ta externa ako interna ... ta tam nie je ... ale cast napojeni je vidno ...


mel,

vieš asi takto - Cepit je jedna vec, ale faktom je že rozvoj BA sa Cepitom týmto smerom nekončí. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 09:48
od mel
Dy,

suhlas ... tymto smerom sa to bude zahustovat ... a je potrebne riesit viac napojeni ... v horizonte 15 rokov... nielen na D1, ale aj D4 a okruh R0 (ci R8). Inak sa to bude v okoli Zlatych pieskov (Vajnor, Race) plnit .

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2005 20:01
od Dialniciar
mel napísal:Dy,

suhlas ... tymto smerom sa to bude zahustovat ... a je potrebne riesit viac napojeni ... v horizonte 15 rokov... nielen na D1, ale aj D4 a okruh R0 (ci R8). Inak sa to bude v okoli Zlatych pieskov (Vajnor, Race) plnit .


Takzvaný vonkajší obchvat BA sa bude stavať ešte veľmi dlho a ja som niekde čítal že sa má stavať na 2+2 pruhy, ... :roll:

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2005 20:57
od expwy
Dy, máš pravdu. Projekty a štúdie na D4 + NO sú konfigurované len na kategóriu D26,5/120 resp. R22,5/100 čo znamená 2+2 pruhy. Teraz by to bohate stačilo, ale otázne je či to bude stačiť aj v dobe tak za 10 rokov keď sa bude reálne stavať.

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2005 21:09
od zvonec
MH napísal:Dy, máš pravdu. Projekty a štúdie na D4 + NO sú konfigurované len na kategóriu D26,5/120 resp. R22,5/100 čo znamená 2+2 pruhy. Teraz by to bohate stačilo, ale otázne je či to bude stačiť aj v dobe tak za 10 rokov keď sa bude reálne stavať.


MH, Alexander Velky sa tiez podobne svojho casu takto vyjadril, ale nezabudol doplnit, ze vsetky mostne objekty by mali byt uz predpripravene na 3+3(Postavene tak, aby bolo rozsirenie na 3+3 bezproblemove)... Zmenilo sa nieco? Tusim to obcianske zdruzenie bude nutnostou... :roll:

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2005 21:11
od expwy
Ja o týchto mostoch nič neviem, možno AV mal lepšie info ako ja. Neviem. Je to možné.