Moderátor: Moderátori
kaviarista napísal:Ja mam k mytu iba 2 poznamky.
1. Aky je vlastne technicky problem rozdelit tie useky hoc aj na 500 metrove? Ved je to otazka len softveru. Alebo sa mylim? Co ich vlastne v praxi k tomu vedie? Aby nemuseli vystavovat trebars 2 eurove faktury? Ale toto sa da predsa elegantne poriesit. A hlavne by uz nikto neprotestoval , aj keby mu po tankovani pipla jednotka druhykrat. 20-30 centov za tankovanie je zanedbatelna suma.
2. Som rad, ze mytny system je spravodlivejsi ako nalepkovy. Na vychode nie su dianice, tak neplatis. Aspon tuto deformaciu trochu myto ponapravalo.
...Chceme, aby sa mýto počítalo za prejazdenú vzdialenosť s toleranciou 5 až 10 metrov.
wizard112 napísal:Mám tri otázky:
1. Bolo by technicky realizovateľné to, čo požadujú dopravcovia?...Chceme, aby sa mýto počítalo za prejazdenú vzdialenosť s toleranciou 5 až 10 metrov.
B; napísal:Bol to asi tento blog, odporucam precitat
http://purdes.blog.sme.sk/c/215536/Zopa ... -mytu.html
B; napísal:odpoved neviem ale:
Funguje len na dialniciach, kde nemas moznost uniku.
Ked vstupis na usek, urcite ho po dalsiu krizovatku neopustis, takze ho mozu zapocitat cely
(OK, vsetko sa da )
wizard112 napísal:Ešte dve technické otázky:
Dnes keď vozidlo s OBU prekročí hranice, ktoré vymedzujú úsek, vyšle dátovú správu s aktuálnymi súradnicami a zaráta sa vlastne už celý úsek bez ohľadu prejdenej vzdialenosti?
Druhá vec, ak by to malo fungovať s presnosťou na 5 - 10m, potom by po prekročení hranice, ktoré vymedzujú úseky, posielala OBU dátové správy napr. každých 0,3s s aktuálnymi súradnicami a posiela ich až dovtedy, kým nezaregistruje opäť hranicu vymedzeného úseku (teda vozidlo ho opustí)? Výsledok by mali byť súradnice, z ktorých sa potom určí prejdený úsek.
kaviarista napísal:za tie peniaze to mal byt len ciste satelitny system. co sa tyka datoveho toku, tak si len predstavte, aky tok musia zvladat trebars televizie zo satelitov. je to sice len jednosmerny tok, ale mnozstvo nevyhnutnych dat pre nejaku OBU skrinku sa neda s prensom obrazu ani porovnat. samozrejme obojsmerny prenos dat je zlozitejsi kvoli casovemu opozdeniu signalu , lebo do neba nevedu opticke kable, ale pri rozumnom zadefinovani usekov sa da vsetko optimalizovat
a este ma zaujima , preco sa do niecoho takeho nepustili mobilni operatori. pre nich by to bol biznis jak svina. chelo by to len dobrych manazerov a lobistov
ELZ napísal:2. Ano, cim na mensie jednotky to rozkuskujes, tym je to presnejsie. Lenze takymtop pristupom zahltis system spravami, ktore nepotrebujes (tvojou ulohou nie je sledovat aktualnu polohu kamionu ale sledovat, kolko km prejazdi po spoplatnenych usekoch)
Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.