Moderátor: Moderátori
Rio13.zm napísal:prepac, chcem len poznamenat, ze tuto spravu sem pridal dva dni dozadu Lionheart s diskusii R7 Bratislava - Dunajská Lužná
Úsek Čaka - Lučenec (114,7 kilometra) má odhadovanú cenu 1,343 mld. eur, predpokladaný termín začatia stavby je v októbri 2017 a dokončenia v auguste 2020.
Vyhlásenie výzvy na podprahovú zakázku - správa EIA, úsek Dunajská Streda - Nové Zámky http://www.ndsas.sk/verejne-obstaravani ... 356&prm2=0 ,
samotný dokument : http://www.ndsas.sk/1413-ext_dok/38891c
Do galerie som pridal mapu daneho useku (+ pokracovanie po Caku):
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9819
R7 Bratislava, Prievoz – Bratislava, Ketelec
Šesťkilometrový úvodný úsek rýchlostnej cesty by mal eliminovať každodenné dopravné zápchy na vstupe do Bratislavy v smere od Dunajskej Stredy. Keďže sú spôsobované najmä vysokým počtom ľudí dochádzajúcich za prácou do Bratislavy z expandujúcich aglomerácií juhovýchodne od metropoly, rezort dopravy plánuje časť ľudí, ktorí dochádzajú individuálnou dopravou, pritiahnuť do moderných prímestských vlakov. Tie práve na trati od Komárna po Bratislavu ponúkne od roku 2012 prvý súkromný prevádzkovateľ železničnej prepravy osôb v SR, a to v zaujímavých časových intervaloch.
Zatraktívnenie železničného spojenia však preťaženosť cesty I/63 na vstupe do metropoly od Dunajskej Lužnej iba zmierni. Vyrieši ho až nová dopravná radiála Bratislavy, ktorá vznikne predĺžením rýchlostnej cesty R7 – pôvodne plánovanej iba po hranice mesta a križovatku s D4 – až po Bajkalskú ulicu a križovatku s D1. Žiaľ, príprava tohto úseku začína od nuly, keďže v minulosti sa k tejto úlohe nehlásil ani rezort dopravy ani mesto Bratislava. Na jeseň 2010 rezort dopravy zadal túto úlohu Národnej diaľničnej spoločnosti. Po vyhodnotení prebiehajúcej súťaže bude spracovaná technická štúdia a súbežne s ňou aj zámer EIA.
Ak sa podarí dodržať v tomto prípade mimoriadne napätý harmonogram ďalšej prípravy, začatie výstavby by mohlo byť reálne v roku 2014 a uvedenie do predčasného užívania v roku 2016. Predpokladá sa financovanie zo štátneho rozpočtu alebo v rámci verejno-súkromného partnerstva spolu s diaľnicou D4.
R7 Bratislava – Dunajská Lužná
Zhruba 7-kilometrový úsek R7 odľahčí najviac preťažený úsek cesty I/63 mimo hraníc hlavného mesta a vytvorí dlhoočakávaný obchvat obcí Rovinka a Dunajská Lužná. Proces EIA bol ukončený v júni 2009, podľa záverečného stanoviska sú obidva varianty rýchlostnej cesty A červený a C zelený environmentálne porovnateľné.
Na základe rozhodnutia ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR zo septembra 2009 bol najprv určený pre ďalšiu prípravu dlhší C variant. Ten bol vedený severne od obcí Rovinka a Dunajská Lužná s napojením na cestu I/63 – preťaženú ulicu Svornosti – v mestskej časti Podunajské Biskupice (perspektívne aj na diaľnicu D4). V auguste 2010 nový minister dopravy, pôšt a telekomunikácií rozhodol pokračovať v príprave A variantu, s ktorým počítajú aj územné plány Bratislavy a samosprávneho kraja.
Projektová, majetkovo-právna a povoľovacia príprava by mala byť dokončená do roku 2013. Výstavba sa bude financovať zo štátneho rozpočtu alebo v rámci verejno-súkromného partnerstva spolu s diaľnicou D4, prípadne s nadväznými úsekmi R7. Motoristom by mal tento úsek slúžiť od roku 2016.
R7 Dunajská Lužná - Holice
Nadväzujúci 18-kilometrový úsek priblíži rýchlostnú cestu R7 až takmer k Dunajskej Strede. Má od júna 2010 ukončený proces EIA, ďalšia príprava by mala umožniť začatie výstavby v rokoch 2014 – 15. Keďže intenzity dopravy za Šamorínom a najmä za obcou Báč (odbočka na Gabčíkovo a Medveďov) sú výrazne nižšie, na obslúženie dopravy smerujúcej ďalej k Dunajskej Strede postačuje realizovať úsek R7 Dunajská Lužná – Holice v polovičnom profile. Predpokladá sa obdobné financovanie ako pri vyššie uvedených úsekoch R7.
Na eia.enviroportal.sk pribudlo oznamenie/zamer
Rýchlostná cesta R7 Čaka - Veľký Krtíš
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.