Pozorovateľ napísal:Sorgo, z pohľadu Košičana cestujúceho do Bratislavy máš pravdu a potvrdili mi to aj ďaľší Košičania. Ale toto je iba jeden (aj to nie najpodstatnejší) aspekt D1. Pretože počet áut s ŠPZ KE idúcich za deň do BA nie je veľký. To, že bola pozastavená výstavba,to bol úder pre D a RK. A je aj pravda, že z pohľadu Košičana je postatnejšie rýchle ukončenie obchvatu Budapešti a potiahnutie štvorprúdovky od Miškolca, ako R4 ku hranici. No ale to už zďaleka nie je podstatné z celoslovenského hľadiska. Tu sa ukazuje,že pohľad Košičana a pohľad celoslovenský sa líši. A tu sa dá ťažko niečo robiť, pretože dostavať expresným tempom D1 po KE sa nedá.
Pozorovatel,
mas pravdu. Cielom SR nie je spojit len mesta BA a KE, ale spojit priemyselnu oblast s ostatnou SR. A priemyselna oblast, to je oblast BA-ZA. Takze D1 a potom je tu dalsi strategicky ciel a to su Tatry a cele spektrum dalsich pohori, kde sa da vyuzit turisticky rozvoj. A potom prichadza vychod SR. Takze D1 je zaklad pre rozvoj hospodarstva na Slovensku a to je celostatny ciel.
Cestovat rychlo sa neda severnou trasou, ktora je dnes pretazena a dialnicu jednoducho potrebuje. Cestovat sa da juznou trasou, lebo ta nie je az tak vyrazne pretazena a je tu casova uspora, ale za cenu horsich ciest a menej usekov dialnic. A potom v ramci EU sa da cestovat z KE do BA a naopak aj cez Madarsko. Preco nie? SR a jej pretazene severna a juzna cesta si spravia prestavku - menej aut tadial bude jazdit, ale ... hlavne na tej juznej. Na severnej nie. A na severnej uz dnes vela KE v smere na BA a naopak, nejazdi. V tomto to je. Ale hospodarstvo sa na Slovensku nikdy nebude rozvijat cez iny stat, ani cez CR ani cez Rakusko ani cez Madarsko. Maximalne lokalne. CR moze pomoct oblasti od Zahoria az po ZA - ale tato oblast skor pomaha chudobnej Morave a Ostravsku - a Rakusko moze pomoct Bratislave a Zahoriu, ale aj tu sa to vyrovnava, lebo vela Rakusanov-vychodniarov cestuje za pracou na Zahorie - Malacky.
Dalej. To nie je len o zastaveni dialnicnej vystavby. Ta, ked sa zastavila, tak sa nerobili ziadne zle zavery - hned, pretoze bola sanca, ze SR to zastavi, prehodnoti a dostavia rozostavane useky - to sa da tolerovat, ale to sa nestalo. A v r. 2002 kedy sa zase dialnicna vystavba "spustila" sa niektori slovenski predstavitelia cudovali, ze preco sa nemeni ten negativny obraz SR v tejto oblasti k lepsiemu? ... Pretoze na to by bolo treba, aby SR razantne ukazala, ze da v r. 2002 na dialnice realne 15, v r. 2003 20 mld. SKK a nie ze plan hovoril o jednom a realita bola stale na urovni do 10 mld. SKK az do r. 2004 - a dalej nepripravovali sa ani pozemky, ... takze v r. 2004 vyspely svet pochopil, ze na Slovensku budu problemy aj s pozemkami. Stalo sa. Presne ako s tymi peniazmi.
Takze realne zastavenie trvalo 4 roky a dalsie 3 roky SR len "zobrala" co sa dialnicnej vystavby tyka. Snad to bude lepsie. Ale realita nepusti: Spojenie zapadu a vychodu SR bude trvat este 10 rokov. A to s PPP alebo s uverami alebo s niecim inym. Inak ani to nie.