Dovolil som si sem vlozit prispevok diskutujuceho zo SME. Vyzera to ako celkom slusny popis historie ako sa spor Bojnice-Prievidza kvoli obchvatu dostal tam kde je dnes ...
"V r. 1992 som navrhol zrušiť územný plán aglomerácie Prievidza - Bojnice. Hlavným dôvodom bol neakceptovateľný "prieťah mestom Prievidza" - štvorprúdobka od Novák mala prevalcovať mesto a z polovice centra mesta mala byť elegantná diaľničná križovatka. V novom územnom pláne mesta (1995) sa podarilo presadiť obchvat medzi PD a B, aj keď to spočiatku nikto nechcel pochopiť, že je to jediné možné riešenie, tlačil sa obchvat východný popod lesopark - tento by však podľa výpočtov odklonil 15 - 20% tranzitu na Martin, inak by ostalo všetko po starom... V r. 1998 Mečiarova vláda schválila územný plán VÚC Trenčianskeho kraja, v ktorom urbanisti z Banskej Bystrice presadili východný obchvat - spoločný automobilový a železničný tunel pod lesoparkom s preložením železničnej stanice do priestoru Carpatie - Nestlé. Totálna fantasmagória, naše pripomienky a platný ÚPN Pd v prerokovaní neboli akceptované. ÚPN kraja je pre ÚPN mesta nadradený - takže sme mali my prispôsobiť ...!!! Bojničania sa nám mohli chechtať. Našťastie v r. 2003 sa robila aktualizácia ÚPN VUC, ktorú spracovával kolektív z Bratislavy, s jeho šéfom som kedysi pracoval. Výsledkom je preložka štátnej cesty I/64 - náš obchvat, aj s tu spomínaným predĺžením okolo Opatoviec mimo poddolovaného územia do Novák vo výhľadovom období. V r. 2006, keď primátorovali p. Bodnár a p. Oravec, Bojnice schvaľovali aktualizáciu svojho ÚPN - akceptovali obchvat, ale nie jeho trasu, namiesto využitia Opatovskej cesty trasa cez park popod STK... Dodnes nechápem, ako Bojniciam krajský stavebný úrad odobril schválenie aktualizácie, keď tam je nesúlad s nadradenou dokumentáciou kraja...projektant ing. Chylo v technickej štúdii II. etapy obchvatu preukázal technickú nemožnosť riešenia "Bojnickej skratky". Na rokovaniach v Bojniciach to boli také hádkhejeden z autorov plánu Bojníc mal po jednom rokovaní srdcový kolaps...Našťastie sa podarilo vďaka snahe p. Bodnára obchvat začať, dokončenie I. etapy je pripravené, na druhej etape sa novému vedeniu mesta dúfam podarí dohodnúť s Bojnicami, lebo ak nie, tak už viete čo...Ešte treba pripomenúť, že slovenská správa ciest nedokončí ani I. etapu, ak nebude II. etapa - oni majú postaviť preložku štátnej cesty I. triedy a nie len nejakú odbočku do Bojníc. A treba zabudnúť na mimoúrovňové križovanie s Bojnickou cestou - je to križovanie cesty I. triedy s cestou III. triedy - na nikto peniaze nedá ani v civilizovanej Európe. Myslím, že dnes by malo byť každému jasné, že západný obchvat je jedinou záchranou dopravného systému mesta - okrem tranzitu na Martin, Bojnice, Kanianku (mimo Bojníc) sa umožní aj napichnutie starej priemyselnej zóny, nákladnej stanice, letiska, starého sídliska na Kolotoči, Riečnej ul., novej priemyselnej zóny,Opatovskej cesty,Bojnickej cesty, sídliska Zapotôčky - Nové mesto, Kanianky, Kútov...Neodpustím si ešte jednu poznámku, teraz sa po rokoch v doprave prejavili krátkozraké rozhodnutia poslancov Prievidze, keď sme boli prinútení kvôli Tescu, Korzu a Uniklinike 2x meniť územný plán mesta, čím sa zlikvidovala nenahraditeľná rekreačná zóna mesta a dopravný systém priviedol na pokraj kolapsu - dostatočný priestor pre hypermarkety a nákupné centrá bol určený v priestore Hypernovy, Baumaxu a ďalej na Nedožery, ale to je už iné story.
Vykecal som sa, ďakujem za záujem tým, čo to prečítali do konca"
http://prievidza.sme.sk/diskusie/181718 ... liony.html