Moderátor: Moderátori
pohodak napísal:jo akurat ze sa bavime o vytazenosti a nie o frekvencii spojov, do jednej 21ky sa narve tolko ludi co do dvoch trolejbusov, takze je to naozaj dost jednoznacne, ale opacnym smerom
doktorandfei napísal:tak preco odmietaju teraz z uvolnenych penazi po Filialke zakopat napr tu elektricku Safko - Hlavná ? resp riesit kolizne body ? co mi uniká ? je to az také drahé ?
tr3mp napísal:21-kou chodím pravidelne a úsek od SAV k AS je pre 21 len taký dobehový, rozhodne tu nebývajú v autobuse návaly.
Ak by bolo rozumné (a vôbec nejaké) spojenie na trase Pražská/hl. stanica - Hodžovo nám. - Kamenné nám. - Dunajská - AS - Mlynské nivy/Prievozská, význam 21 a 210 po Karadžičovej a Šancovej by dosť poklesol. A dovolím si tvrdiť, že toto spojenie (napr. prepojením trolejbusových tratí od Dunajskej po Hodžovo nám.) by bolo dosť populárne a vyťažené. Určite vyťaženejšie ako trolejbusové trate typu Tesco Lamač
Kanky napísal:len skoda, ze "vytazenejsie" neznamena pre cestujuceho viac komfortne a lakavejsie...
Qwert napísal:Problém VRT medzi BA a Viedňou je v tom, že sú príliš blízko, teda žiadna VRT v zmysle trate aspoň na 250 či nebodaj 300+ km/h nemá zmysel, ja si myslím, že ideálne by bolo mať úsek Stadlau - Marchegg na 200 km/h a zvyšok či už v rámci Viedne alebo BA v takej rýchlosti, v akej to miestne pomery dovolia. Rakúšania na spomenutom úseku plánujú v rámci šetrenia len 160, aby tá trať nemusela byť kompletne mimoúrovňová, ale vzhľadom na to, že tá trať je priamka, tak po odstránení úrovňových priecestí a zlepšení zab-zar sa tam môže jazdiť koľko to dá. Čiže základ tu bude.
Qwert napísal:Ďalej je to už na nás, musíme zmodernizovať trať 130 minimálne na 200 km/h, podmienky na to máme priam ideálne, preložky by boli minimálne. 200 km/h samozrejme nie je žiadna VRT, ale ak chceme, aby na tej trati jazdila konvenčná doprava, tak vyššia rýchlosť neprichádza do úvahy. Prekročenie rýchlosti 200 km/h by vyžadovalo buď trať kompletne v novom telese alebo aspoň zvýšenie počtu koľají na 4. To druhé riešenie by bolo lacnejšie. (Pridanie aspoň 3. koľaje by sa tam pýtalo tak či tak, lebo už teraz to kapacitne nestíha.)
Qwert napísal:Treba brať do úvahy aj ekonomickú realitu, podľa mňa v tomto regióne jednoducho nie je dopyt po VRT, dokonca ani Rakúšania nestavajú smerom na Mníchov skutočnú VRT, tým duplom sa to potom neoplatí ani medzi Viedňou a Budapešťou, či už cez BA alebo mimo nej. Reálne je mať slušné trate na 200 km/h. Ak by sa nám navyše podarilo aspoň čiastočne vrátiť koridor Viedeň - Budapešť do jeho historickej trasy cez BA, tak by sme si mohli len gratulovať.
Andrej napísal:Len pre informaciu, Rakusania pred par tyzdnami otvorili 13,5 km dlhy Wienerwald tunnel pri Viedni (dalsich 12 km je hlbenych) pre 250 km/h, ktory je sucastou spominaneho projektu TEN-T 17 a ktoreho sucastou mala byt aj Filialka.
Andrej napísal:aquila, prepojenie cez Marcheg urcite nebude vyrazne lacnejsie, pretoze sucastou toho projektu je aj tunelovy obchvat Hlavnej st. pre nakladnu dopravu. Uzitok pre osobnu dopravu ci nebodaj primestsku takmer nulovy.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.