Treba však povedať, že zároveň vznikol tento pojem - diaľnica - aj v USA. V USA sa skupina inžinierov/odborníkov dohodla na tom, čo približne má termín diaľnica obsahovať. Okrem slova diaľnica vznikli aj také termíny ako superdiaľnica. Definícia nebola nikdy úplne jednoduchá ani presná, vyznačovala to, že diaľnica/superdiaľnica/... je multi-cesta určená pre vysokorýchlostné cestovanie veľkými množstvami áut. Ďalej sa presne stanovilo, že pre každý smer jazdy musí byť viac ciest/pruhov a zároveň musia byť oba smery výrazne od seba oddelené, najlepšie vysokými zvodidlami - tu sa potom stanovovalo či betónové alebo plechové/železné/oceľové. Potom vznikali aj dohady o tom, či má byť takáto cesta spoplatnená alebo nie. A pre koho, ak ano. Zároveň sa stanovilo, že niektorí nebudú mať prístup na diaľnicu a tak sa musela postaviť aj paralelná cesta. Najviac to bolo poznať v Texase, kde sa vopred postavili cesty vo veľkom množstve a dnes, 10-tky rokov po, idú popri nich už aj diaľnice.
Nič to však nemení na tom, že 1. diaľnica bola v Nemecku v r. 1935 reálne otvorená presne na všetkych princípoch, ktoré sa stanovovali v USA a ešte mali niekoľko prvkov naviac. V USA sa 1. diaľnica otvorila v Kalifornii 30.12. r. 1940. Diaľnica spojila mestá Pasadena a Los Angeles. Dnes sa táto diaľnica volá Pasadena highway.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)